Alfabetização e letramento: o lúdico nos anos iniciais
The work presented here has as a research subject playfulness in the early years as a form of literacy. For the composition of this was used qualitative research methodology, based on studies and results of the applicability of the play in the early years literacy. As we know, education starts from...
Na minha lista:
Autor principal: | |
---|---|
Outros Autores: | |
Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
|
Assuntos: | |
Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42145 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
ri-123456789-42145 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
ri-123456789-421452021-10-05T14:30:30Z Alfabetização e letramento: o lúdico nos anos iniciais Lima, Maria da Guia de Andrade, Antônia Costa de Andrade, Antônia Costa de Santos, Iza Pereira dos Silva Neto, José Tomaz da Lúdico Educando Alfabetização Playful Literacy Process Learning Educating Educação The work presented here has as a research subject playfulness in the early years as a form of literacy. For the composition of this was used qualitative research methodology, based on studies and results of the applicability of the play in the early years literacy. As we know, education starts from birth. To educate is to give education is to transmit, and this is done from birth. Hence the importance of media for literacy and literacy – we will cover the playful.It is known also that there are several forms of literacy and should use the most propitious way to aprendizando / student. Thus, we must ensure the playful as a pillar in the process of literacy, and therefore the first method of literacy and literacy, as its applicability is given in the early years of this process.We shall set out here results from other studies and illustrations that enrich the theme. Therefore valoram the problem of this work ensuring that is the main object of research, to highlight: the playful in the early years as a form of literacy. We aim to appear, show, illustrate, emphasize and,moreover, point out methods to improve literacy in the early years based on the playful. O trabalho aqui apresentado tem como objeto de pesquisa o lúdico nos anos iniciais como forma de alfabetização e letramento. Para a composição do presente foi utilizada a metodologia de pesquisa qualitativa, baseada em estudos e resultados da aplicabilidade do lúdico nos anos iniciais de alfabetização e letramento. Como sabemos, a educação começa desde o nascimento. Educar é dar ensino, é transmitir, e isso se faz desde que nascemos. Por isso a importância de meios para a alfabetização e letramento – abordaremos o lúdico. É sabido, também, que há várias formas de alfabetizar e que deve-se utilizar a maneira mais propícia ao aprendizado/educando. Assim, cumpre garantir o lúdico como pilar para o processo de alfabetização e letramento, sendo, portanto, o primeiro método de alfabetização e letramento, já que sua aplicabilidade se dá nos anos iniciais desse processo. Exporemos aqui resultados de outras pesquisas e ilustrações que enriquecem a temática abordada. Por conseguinte, valoram a problemática do presente trabalho assegurando o que é o objeto principal da pesquisa, a ressaltar: o lúdico nos anos iniciais como forma de alfabetização e letramento. Objetivamos com o apresentado, mostrar, ilustrar, ressaltar e, ademais, apontar métodos para aprimorar a alfabetização e o letramento nos anos iniciais tendo como base o lúdico. 2017-07-25T18:42:23Z 2021-10-05T14:30:29Z 2017-07-25T18:42:23Z 2021-10-05T14:30:29Z 2016 bachelorThesis 2012032584 LIMA, Maria da Guia de. Alfabetização e letramento: o lúdico nos anos iniciais. 2016. 21f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia), Centro de Educação, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Nova Cruz, 2016. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42145 pt_BR openAccess application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Pedagogia Ead |
institution |
Repositório Institucional |
collection |
RI - UFRN |
language |
pt_BR |
topic |
Lúdico Educando Alfabetização Playful Literacy Process Learning Educating Educação |
spellingShingle |
Lúdico Educando Alfabetização Playful Literacy Process Learning Educating Educação Lima, Maria da Guia de Alfabetização e letramento: o lúdico nos anos iniciais |
description |
The work presented here has as a research subject playfulness in the early years as a form of literacy. For the composition of this was used qualitative research methodology, based on studies and results of the applicability of the play in the early years literacy. As we know, education starts from birth. To educate is to give education is to transmit, and this is done from birth. Hence the importance of media for literacy and literacy – we will cover the playful.It is known also that there are several forms of literacy and should use the most propitious way to aprendizando / student. Thus, we must ensure the playful as a pillar in the process of literacy, and therefore the first method of literacy and literacy, as its applicability is given in the early years of this process.We shall set out here results from other studies and illustrations that enrich the theme. Therefore valoram the problem of this work ensuring that is the main object of research, to highlight: the playful in the early years as a form of literacy.
We aim to appear, show, illustrate, emphasize and,moreover, point out methods to improve literacy in the early years based on the playful. |
author2 |
Andrade, Antônia Costa de |
author_facet |
Andrade, Antônia Costa de Lima, Maria da Guia de |
format |
bachelorThesis |
author |
Lima, Maria da Guia de |
author_sort |
Lima, Maria da Guia de |
title |
Alfabetização e letramento: o lúdico nos anos iniciais |
title_short |
Alfabetização e letramento: o lúdico nos anos iniciais |
title_full |
Alfabetização e letramento: o lúdico nos anos iniciais |
title_fullStr |
Alfabetização e letramento: o lúdico nos anos iniciais |
title_full_unstemmed |
Alfabetização e letramento: o lúdico nos anos iniciais |
title_sort |
alfabetização e letramento: o lúdico nos anos iniciais |
publisher |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte |
publishDate |
2017 |
url |
https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42145 |
work_keys_str_mv |
AT limamariadaguiade alfabetizacaoeletramentooludiconosanosiniciais |
_version_ |
1773966889953787904 |