Os desafios do processo de alfabetização na classes multisseriadas
The Thematic presented in this article is defined as: The Challenges of Literacy Process in Multiseriated Classes. Whose, justification is to discuss the difficulties faced by teachers who teach these classes. Through this issue, it is clear that the rural schools have some difficulties with regard...
Na minha lista:
Autor principal: | |
---|---|
Outros Autores: | |
Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
|
Assuntos: | |
Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41903 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
ri-123456789-41903 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
ri-123456789-419032021-10-05T14:18:52Z Os desafios do processo de alfabetização na classes multisseriadas Matias, Eritelma Maria de Jesus Lima, Cleucy Meira Tavares Lima, Cleucy Meira Tavares Montenegro, Rúbia Kátia Azevedo Xavier, Carmélia Regina da Silva Classes multisseriadas Ensino- aprendizagem Alfabetização Multiseriated classes Literacy Teaching and learning Educação The Thematic presented in this article is defined as: The Challenges of Literacy Process in Multiseriated Classes. Whose, justification is to discuss the difficulties faced by teachers who teach these classes. Through this issue, it is clear that the rural schools have some difficulties with regard to learners' teaching-learning process. Therefore, the main goal of the research is to understand what the major difficulties found in this literacy process and what the possible acquired advances. This research was made through bibliographic studies and field research, with the theoretical support of Teberosky, Blacksmith, Freire, in this way, the information collected and situations experienced during the research provided significant data for the analysis of the problem. A Temática apresentada neste artigo se define como: Os Desafios do Processo de Alfabetização nas Classes Multisseriadas. Cuja, justificativa é discorrer sobre as dificuldades enfrentadas pelos professores que lecionam nessas classes. Mediante essa problemática, percebe-se, que as escolas da zona rural apresentam algumas dificuldades no que se refere ao processo de ensino e aprendizagem dos educandos. Portanto, o objetivo principal da pesquisa é compreender quais as maiores dificuldades enfrentadas nesse processo de Alfabetização e quais os possíveis avanços adquiridos. Esta pesquisa se deu através de estudos bibliográficos e pesquisa de campo, tendo como aporte teórico os principais autores Teberosky (1985), Ferreiro (1985), Freire (2007), dessa forma, as informações coletadas e situações vivenciadas no decorrer da pesquisa proporcionaram dados significativos para a análise do problema. 2016-08-04T12:16:19Z 2021-10-05T14:18:52Z 2016-08-04T12:16:19Z 2021-10-05T14:18:52Z 2016 bachelorThesis 2012030300 MATIAS, Eritelma Maria de Jesus. Os desafios do processo de alfabetização na classes multisseriadas. 2016. 22f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Pedagogia a Distância), Centro de Educação, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2016. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41903 pt_BR openAccess application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Pedagogia EAD |
institution |
Repositório Institucional |
collection |
RI - UFRN |
language |
pt_BR |
topic |
Classes multisseriadas Ensino- aprendizagem Alfabetização Multiseriated classes Literacy Teaching and learning Educação |
spellingShingle |
Classes multisseriadas Ensino- aprendizagem Alfabetização Multiseriated classes Literacy Teaching and learning Educação Matias, Eritelma Maria de Jesus Os desafios do processo de alfabetização na classes multisseriadas |
description |
The Thematic presented in this article is defined as: The Challenges of Literacy Process in Multiseriated Classes. Whose, justification is to discuss the difficulties faced by teachers who teach these classes. Through this issue, it is clear that the rural schools have some difficulties with regard to learners' teaching-learning process. Therefore, the main goal of the research is to understand what the major difficulties found in this literacy process and what the possible acquired advances. This research was made through bibliographic studies and field research, with the theoretical support of Teberosky, Blacksmith, Freire, in this way, the information collected and situations experienced during the research provided significant data for the analysis of the problem. |
author2 |
Lima, Cleucy Meira Tavares |
author_facet |
Lima, Cleucy Meira Tavares Matias, Eritelma Maria de Jesus |
format |
bachelorThesis |
author |
Matias, Eritelma Maria de Jesus |
author_sort |
Matias, Eritelma Maria de Jesus |
title |
Os desafios do processo de alfabetização na classes multisseriadas |
title_short |
Os desafios do processo de alfabetização na classes multisseriadas |
title_full |
Os desafios do processo de alfabetização na classes multisseriadas |
title_fullStr |
Os desafios do processo de alfabetização na classes multisseriadas |
title_full_unstemmed |
Os desafios do processo de alfabetização na classes multisseriadas |
title_sort |
os desafios do processo de alfabetização na classes multisseriadas |
publisher |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte |
publishDate |
2016 |
url |
https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41903 |
work_keys_str_mv |
AT matiaseritelmamariadejesus osdesafiosdoprocessodealfabetizacaonaclassesmultisseriadas |
_version_ |
1773957477941903360 |