Inclusão do surdo na Escola Municipal João XXIII R/N: do discurso à prática
This study aimed to know how is the inclusion of deaf students in mainstream education. The methodology selected for investigation includes exploratory and qualitative research. To reach . data a survey was conducted with interview application directed to teachers partaker of research . The data wer...
Na minha lista:
Autor principal: | |
---|---|
Outros Autores: | |
Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
|
Assuntos: | |
Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41824 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
ri-123456789-41824 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
ri-123456789-418242021-10-05T14:16:46Z Inclusão do surdo na Escola Municipal João XXIII R/N: do discurso à prática Dias, Eliane Tavares Camelo, Ana Íris Fernandes Camelo, Ana Íris Fernandes Lima, Bruno de Oliveira Lucena, Maria Socorro de Inclusão Deficiente auditivo Língua de sinais Inclusion Hearing impaired Sign language Educação This study aimed to know how is the inclusion of deaf students in mainstream education. The methodology selected for investigation includes exploratory and qualitative research. To reach . data a survey was conducted with interview application directed to teachers partaker of research . The data were analyzed qualitatively on the theme. The results show that the educational process of the deaf student in the school investigated, is based on the concept of integration and , therefore , the inclusion of these students is still a desafio.Os results is intended to contribute to a reflection on the subject in question. O presente estudo se propôs conhecer de que forma ocorre a inclusão de alunos surdos no ensino regular. A metodologia selecionada para investigação contempla a pesquisa exploratória e qualitativa. Para o alcance dos dados foi realizada uma pesquisa, com aplicação de entrevista direcionada aos professores participes da investigação. As informações foram analisadas de forma qualitativa sobre a temática abordada. Os resultados demonstram que o processo educacional do aluno surdo na escola investigada, ocorre com base no conceito de integração e, portanto, a inclusão desses alunos, ainda é um desafio. Os resultados tem o intuito de contribuir para uma reflexão sobre o assunto em questão. 2016-08-05T18:12:42Z 2021-10-05T14:16:46Z 2016-08-05T18:12:42Z 2021-10-05T14:16:46Z 2016-06-27 bachelorThesis 2012030178 DIAS, Eliane Tavares. Inclusão do surdo na Escola Municipal João XXIII R/N: do discurso à prática. 2016. 19f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Pedagogia a Distância), Centro de Educação, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2016. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41824 pt_BR openAccess An error occurred getting the license - uri. An error occurred getting the license - uri. application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Pedagogia EAD |
institution |
Repositório Institucional |
collection |
RI - UFRN |
language |
pt_BR |
topic |
Inclusão Deficiente auditivo Língua de sinais Inclusion Hearing impaired Sign language Educação |
spellingShingle |
Inclusão Deficiente auditivo Língua de sinais Inclusion Hearing impaired Sign language Educação Dias, Eliane Tavares Inclusão do surdo na Escola Municipal João XXIII R/N: do discurso à prática |
description |
This study aimed to know how is the inclusion of deaf students in mainstream education. The methodology selected for investigation includes exploratory and qualitative research. To reach . data a survey was conducted with interview application directed to teachers partaker of research . The data were analyzed qualitatively on the theme. The results show that the educational process of the deaf student in the school investigated, is based on the concept of integration and , therefore , the inclusion of these students is still a desafio.Os results is intended to contribute to a reflection on the subject in question. |
author2 |
Camelo, Ana Íris Fernandes |
author_facet |
Camelo, Ana Íris Fernandes Dias, Eliane Tavares |
format |
bachelorThesis |
author |
Dias, Eliane Tavares |
author_sort |
Dias, Eliane Tavares |
title |
Inclusão do surdo na Escola Municipal João XXIII R/N: do discurso à prática |
title_short |
Inclusão do surdo na Escola Municipal João XXIII R/N: do discurso à prática |
title_full |
Inclusão do surdo na Escola Municipal João XXIII R/N: do discurso à prática |
title_fullStr |
Inclusão do surdo na Escola Municipal João XXIII R/N: do discurso à prática |
title_full_unstemmed |
Inclusão do surdo na Escola Municipal João XXIII R/N: do discurso à prática |
title_sort |
inclusão do surdo na escola municipal joão xxiii r/n: do discurso à prática |
publisher |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte |
publishDate |
2016 |
url |
https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41824 |
work_keys_str_mv |
AT diaselianetavares inclusaodosurdonaescolamunicipaljoaoxxiiirndodiscursoapratica |
_version_ |
1773967506996723712 |