Personality dominance on students’ grades and permanence in a massive open online course (MOOC)

Two outstanding issues in Massive and Open Online Courses (MOOCs) are the difficulty in keeping students in the courses and the insufficient performance of some participants, which can be related to subjective factors. In this direction, we investigated whether the personality and the achievement em...

ver descrição completa

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Principais autores: Silva de Souza, Napoliana, Trindade Perry, Gabriela
Formato: Online
Idioma:por
Publicado em: Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN
Endereço do item:https://periodicos.ufrn.br/educacaoemquestao/article/view/28633
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id oai:periodicos.ufrn.br:article-28633
record_format ojs
spelling oai:periodicos.ufrn.br:article-286332022-08-09T13:48:10Z Personality dominance on students’ grades and permanence in a massive open online course (MOOC) El dominio de la personalidad en las calificaciones y la permanencia de los estudiantes en un curso online masivo y abierto (MOOC) Domínio da personalidade nas notas e na permanência de estudantes em um curso online massivo e aberto (MOOC) Silva de Souza, Napoliana Trindade Perry, Gabriela Cursos Online Massivos e Abertos. Emoções de Realização. Personalidade. Permanência Two outstanding issues in Massive and Open Online Courses (MOOCs) are the difficulty in keeping students in the courses and the insufficient performance of some participants, which can be related to subjective factors. In this direction, we investigated whether the personality and the achievement emotions experienced in a medical MOOC are related to students' permanence and grades. Questionnaires, cluster and regression analyzes composed the methodological specifications. The results of the achievement emotions questionnaires had low reliability, not being possible to conclude about them, and the personality traits questionnaire did not indicate a relationship with grades or permanence. The findings follow the variability of results in the literature, which are not unanimous in affirming correlations between these variables. These findings indicate that there are other more relevant variables associated with permanence and performance, requiring more adequate instruments to assess emotions of accomplishment in MOOCs. Dos cuestiones destacadas en los Cursos Online Masivos y Abiertos (MOOCs) son la dificultad para mantener a los alumnos en los cursos y el rendimiento insuficiente de algunos participantes, lo que puede estar relacionado con factores subjetivos.  En esta dirección, investigamos si la personalidad y las emociones de logro experimentadas en un MOOC de medicina están relacionadas con la permanencia y las calificaciones de los estudiantes. Los resultados de los cuestionarios de emociones de logro tuvieron baja confiabilidad, no siendo posible concluir sobre ellos, y el cuestionario de rasgos de personalidad no indicó relación con calificaciones o permanencia. Los hallazgos siguen la variabilidad de resultados en la literatura, que no son unánimes en afirmar correlaciones entre estas variables. Estos hallazgos indican que existen otras variables más relevantes asociadas con la permanencia y el rendimiento, que requieren instrumentos más adecuados para evaluar las emociones de logro en los MOOC. Duas questões marcantes em Cursos On-line Massivos e Abertos (MOOCs) são a dificuldade para manter os estudantes nos cursos e o desempenho insuficiente de alguns participantes, o que pode ter relação com fatores subjetivos. Nesta direção, investigou-se se a personalidade e as emoções de realização experienciadas em um MOOC da área médica estão relacionadas à permanência e às notas dos estudantes. Questionários, análises de cluster e de regressão compuseram as especificações metodológicas. Os resultados dos questionários sobre emoções de realização tiveram confiabilidade baixa, não sendo possível concluir sobre eles, e o questionário de traços de personalidade, não indicou relação com as notas ou permanência. Os achados seguem a variabilidade de resultados na literatura, que não são unânimes ao afirmar correlações entre essas variáveis. Essas descobertas indicam que há outras variáveis mais relevantes ligadas à permanência e ao desempenho, requerendo instrumentos mais adequados para avaliar emoções de realização em MOOCs. Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN 2022-08-04 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://periodicos.ufrn.br/educacaoemquestao/article/view/28633 Revista Educação em Questão; v. 60 n. 64 (2022): abr./jun. 2022 1981-1802 0102-7735 10.21680/1981-1802.2022v60n63 por https://periodicos.ufrn.br/educacaoemquestao/article/view/28633/16005 Copyright (c) 2022 Revista Educação em Questão http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
institution Periódicos UFRN
collection Portal de Pediódicos Eletrônicos da UFRN
language por
format Online
author Silva de Souza, Napoliana
Trindade Perry, Gabriela
spellingShingle Silva de Souza, Napoliana
Trindade Perry, Gabriela
Personality dominance on students’ grades and permanence in a massive open online course (MOOC)
author_facet Silva de Souza, Napoliana
Trindade Perry, Gabriela
author_sort Silva de Souza, Napoliana
title Personality dominance on students’ grades and permanence in a massive open online course (MOOC)
title_short Personality dominance on students’ grades and permanence in a massive open online course (MOOC)
title_full Personality dominance on students’ grades and permanence in a massive open online course (MOOC)
title_fullStr Personality dominance on students’ grades and permanence in a massive open online course (MOOC)
title_full_unstemmed Personality dominance on students’ grades and permanence in a massive open online course (MOOC)
title_sort personality dominance on students’ grades and permanence in a massive open online course (mooc)
description Two outstanding issues in Massive and Open Online Courses (MOOCs) are the difficulty in keeping students in the courses and the insufficient performance of some participants, which can be related to subjective factors. In this direction, we investigated whether the personality and the achievement emotions experienced in a medical MOOC are related to students' permanence and grades. Questionnaires, cluster and regression analyzes composed the methodological specifications. The results of the achievement emotions questionnaires had low reliability, not being possible to conclude about them, and the personality traits questionnaire did not indicate a relationship with grades or permanence. The findings follow the variability of results in the literature, which are not unanimous in affirming correlations between these variables. These findings indicate that there are other more relevant variables associated with permanence and performance, requiring more adequate instruments to assess emotions of accomplishment in MOOCs.
publisher Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN
publishDate 2022
url https://periodicos.ufrn.br/educacaoemquestao/article/view/28633
work_keys_str_mv AT silvadesouzanapoliana personalitydominanceonstudentsgradesandpermanenceinamassiveopenonlinecoursemooc
AT trindadeperrygabriela personalitydominanceonstudentsgradesandpermanenceinamassiveopenonlinecoursemooc
AT silvadesouzanapoliana eldominiodelapersonalidadenlascalificacionesylapermanenciadelosestudiantesenuncursoonlinemasivoyabiertomooc
AT trindadeperrygabriela eldominiodelapersonalidadenlascalificacionesylapermanenciadelosestudiantesenuncursoonlinemasivoyabiertomooc
AT silvadesouzanapoliana dominiodapersonalidadenasnotasenapermanenciadeestudantesemumcursoonlinemassivoeabertomooc
AT trindadeperrygabriela dominiodapersonalidadenasnotasenapermanenciadeestudantesemumcursoonlinemassivoeabertomooc
_version_ 1766682801405427712