Higher distance education:: predictive factors for predatory admission to students

Based on previous studies in the area of non-traditional adult student’s dropout, the present study aims to identify and understand the predictive factors of voluntary dropout of pre-admission student’s factors for distance learning institutions such as sex, age, ethnicity, marital status, among oth...

ver descrição completa

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Principais autores: Costa, Oberdan Santos, Gouveia, Luis Borges
Formato: Online
Idioma:por
Publicado em: Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN
Endereço do item:https://periodicos.ufrn.br/educacaoemquestao/article/view/15671
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id oai:periodicos.ufrn.br:article-15671
record_format ojs
spelling oai:periodicos.ufrn.br:article-156712021-04-05T15:35:57Z Higher distance education:: predictive factors for predatory admission to students Educación superior a distancia:: factores predictores de la evasión anteriores a la admisión de estudiantes Educação superior a distância:: fatores preditores da evasão anteriores a admissão de estudantes Costa, Oberdan Santos Gouveia, Luis Borges Educação a distância. Preditores. Evasão. Fatores. Admissão. Distance education. Predictors. Dropout. Factors. Admission. Educación a distancia. Predictores. Evasión. Factores. Admisión. Based on previous studies in the area of non-traditional adult student’s dropout, the present study aims to identify and understand the predictive factors of voluntary dropout of pre-admission student’s factors for distance learning institutions such as sex, age, ethnicity, marital status, among others. To conduct the present research, an exploratory approach is adopted, involving the collection of thesis, dissertation and scientific articles both from national and international sources. The results of this study revealed that pre-admission prevention dropout factors, including age, gender, previous education, Grade Point Average GPA, distance completed course numbers, and time management skills are significant for preventing student´s adults dropout, and provide information for the development of early interventions. It also can provide useful support to researchers and scholars in choosing the focus and purpose of their studies. Basado en estudios previos en el área del abandono escolar no tradicional de estudiantes adultos, el presente estudio tiene como objetivo identificar y comprender los factores predictivos del abandono voluntario de los factores de estudiantes de pre-admisión para instituciones de aprendizaje a distancia como el sexo, la edad, el origen étnico, el estado civil, entre otros. Para llevar a cabo la presente investigación, se adopta un enfoque exploratorio, que incluye la recopilación de tesis, disertaciones y artículos científicos de fuentes nacionales e internacionales. Los resultados de este estudio revelaron que los factores de abandono de la prevención antes de la admisión, incluidos la edad, el sexo, la educación previa, el promedio de calificaciones, el número de cursos a distancia y las habilidades de gestión del tiempo son importantes para prevenir el abandono escolar de los estudiantes y proporcionan información para El desarrollo de intervenciones tempranas. También puede brindar un apoyo útil a los investigadores y académicos para elegir el enfoque y el propósito de sus estudios. Baseado em estudos anteriores na área da evasão voluntária de estudantes adultos não tradicionais, o presente trabalho tem como objetivo identificar e compreender os fatores preditores da evasão voluntária de estudantes anteriores a admissão nas instituições de ensino superior a distância, tais como: sexo, idade, etnia, estado civil, entre outros. Objetivando maior proximidade com o universo desse estudo, adota-se a pesquisa do tipo exploratória, pois o método envolve o levantamento de trabalhos de tese, dissertação e artigos científicos na literatura nacional e internacional. Os resultados desse estudo revelaram que os fatores preventivos de evasão anteriores a admissão, incluindo idade, sexo, educação anterior, Grade Point Average GPA, números de cursos concluídos a distância e habilidades de gerenciamento de tempo são significativos para a prevenção da evasão voluntária de estudantes adultos e proporcionam informação para o desenvolvimento de intervenção precoce. Os resultados auxiliam também os pesquisadores a focar os seus estudos.  Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN 2019-01-31 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://periodicos.ufrn.br/educacaoemquestao/article/view/15671 Revista Educação em Questão; v. 57 n. 51 (2019): jan./mar. 2019 1981-1802 0102-7735 10.21680/1981-1802.2019v57n51 por https://periodicos.ufrn.br/educacaoemquestao/article/view/15671/11230
institution Periódicos UFRN
collection Portal de Pediódicos Eletrônicos da UFRN
language por
format Online
author Costa, Oberdan Santos
Gouveia, Luis Borges
spellingShingle Costa, Oberdan Santos
Gouveia, Luis Borges
Higher distance education:: predictive factors for predatory admission to students
author_facet Costa, Oberdan Santos
Gouveia, Luis Borges
author_sort Costa, Oberdan Santos
title Higher distance education:: predictive factors for predatory admission to students
title_short Higher distance education:: predictive factors for predatory admission to students
title_full Higher distance education:: predictive factors for predatory admission to students
title_fullStr Higher distance education:: predictive factors for predatory admission to students
title_full_unstemmed Higher distance education:: predictive factors for predatory admission to students
title_sort higher distance education:: predictive factors for predatory admission to students
description Based on previous studies in the area of non-traditional adult student’s dropout, the present study aims to identify and understand the predictive factors of voluntary dropout of pre-admission student’s factors for distance learning institutions such as sex, age, ethnicity, marital status, among others. To conduct the present research, an exploratory approach is adopted, involving the collection of thesis, dissertation and scientific articles both from national and international sources. The results of this study revealed that pre-admission prevention dropout factors, including age, gender, previous education, Grade Point Average GPA, distance completed course numbers, and time management skills are significant for preventing student´s adults dropout, and provide information for the development of early interventions. It also can provide useful support to researchers and scholars in choosing the focus and purpose of their studies.
publisher Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN
publishDate 2019
url https://periodicos.ufrn.br/educacaoemquestao/article/view/15671
work_keys_str_mv AT costaoberdansantos higherdistanceeducationpredictivefactorsforpredatoryadmissiontostudents
AT gouveialuisborges higherdistanceeducationpredictivefactorsforpredatoryadmissiontostudents
AT costaoberdansantos educacionsuperioradistanciafactorespredictoresdelaevasionanterioresalaadmisiondeestudiantes
AT gouveialuisborges educacionsuperioradistanciafactorespredictoresdelaevasionanterioresalaadmisiondeestudiantes
AT costaoberdansantos educacaosuperioradistanciafatorespreditoresdaevasaoanterioresaadmissaodeestudantes
AT gouveialuisborges educacaosuperioradistanciafatorespreditoresdaevasaoanterioresaadmissaodeestudantes
_version_ 1766682753413152768