A narrativa do filme publicitário VW 70 Anos - Gerações: reflexões sobre branding e storytelling à luz da inteligência artificial

This article reflects on the construction of narratives for brand management with the occasional use of artificial intelligence (AI). To this end, the Volkswagen Brasil advertising film was chosen, which celebrates its 70th anniversary and launches electric cars (VW 70 Years – Generations), with the...

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Detalhes bibliográficos
Autor principal: Vieira, Guilherme de Azevedo Silva
Outros Autores: Carvalho, Breno da Silva
Formato: bachelorThesis
Idioma:pt_BR
Publicado em: Universidade Federal do Rio Grande do Norte
Assuntos:
Endereço do item:https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/57136
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spelling ri-123456789-571362024-01-03T13:59:40Z A narrativa do filme publicitário VW 70 Anos - Gerações: reflexões sobre branding e storytelling à luz da inteligência artificial The narrative of the advertising film VW 70 Years - Generations: reflections on branding and storytelling in the light of artificial intelligence Vieira, Guilherme de Azevedo Silva Carvalho, Breno da Silva https://orcid.org/0000-0003-3196-2328 http://lattes.cnpq.br/9606206855814927 Nobre, Luiz Fernando Dal Pian http://lattes.cnpq.br/1302903508054167 Moreira, Marília Diógenes https://orcid.org/0000-0001-8255-6720 http://lattes.cnpq.br/3987306680791889 Inteligência Artificial Artificial intelligence Volkswagen Storytelling Posicionamento Positioning Branding Narrativa Narrative This article reflects on the construction of narratives for brand management with the occasional use of artificial intelligence (AI). To this end, the Volkswagen Brasil advertising film was chosen, which celebrates its 70th anniversary and launches electric cars (VW 70 Years – Generations), with the aim of analyzing it based on concepts from the communication field, such as: branding , storytelling and devices used to construct stories. The methodological parameters used includes carrying out ethnography on a social network (YouTube), based on the collection of archival data, accompanied by a bibliographic review. Conclusively, it is identified how the use of new technologies – among them, AI – make possible the development of advertising campaigns capable of creating and expanding possible worlds for brands to operate, strengthening the persuasive effect of fictional narratives in their dialogue with the feelings of the consuming public. O presente artigo reflete sobre a construção de narrativas para gestão de marcas com o ocasional uso de inteligência artificial (IA). Para tanto, elege-se o filme publicitário da Volkswagen Brasil, o qual comemora os seus 70 anos e lança os carros elétricos (VW 70 Anos – Gerações), tendo como objetivo analisá-lo a partir de conceitos do campo comunicacional, como: branding, storytelling e de aparatos manuseados para construção de histórias. Os parâmetros metodológicos utilizados contemplam a realização de etnografia em rede social (YouTube), a partir da coleta de dado arquival, acompanhado de revisão bibliográfica. Conclusivamente, identifica-se como a utilização de novas tecnologias – dentre elas, a IA – possibilitam o desenvolvimento de campanhas publicitárias capazes de criar e ampliar os mundos possíveis para atuação das marcas, fortalecendo o efeito persuasivo das narrativas ficcionais em seu diálogo com os sentimentos do público consumidor. 2024-01-03T13:59:39Z 2024-01-03T13:59:39Z 2023-12-08 bachelorThesis VIEIRA, Guilherme de Azevedo Silva. A narrativa do filme publicitário VW 70 Anos - Gerações: reflexões sobre branding e storytelling à luz da inteligência artificial. 2023. 20f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Comunicação Social - Publicidade e Propaganda), Departamento de Comunicação Social, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2023. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/57136 pt_BR application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Comunicação Social - Publicidade e Propaganda Departamento de Comunicação Social
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A narrativa do filme publicitário VW 70 Anos - Gerações: reflexões sobre branding e storytelling à luz da inteligência artificial
description This article reflects on the construction of narratives for brand management with the occasional use of artificial intelligence (AI). To this end, the Volkswagen Brasil advertising film was chosen, which celebrates its 70th anniversary and launches electric cars (VW 70 Years – Generations), with the aim of analyzing it based on concepts from the communication field, such as: branding , storytelling and devices used to construct stories. The methodological parameters used includes carrying out ethnography on a social network (YouTube), based on the collection of archival data, accompanied by a bibliographic review. Conclusively, it is identified how the use of new technologies – among them, AI – make possible the development of advertising campaigns capable of creating and expanding possible worlds for brands to operate, strengthening the persuasive effect of fictional narratives in their dialogue with the feelings of the consuming public.
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