Aplicação de modelagem de negócio em empresa de consultoria: estratégia e valor
The work developed is a business model for a business consultancy company in the city of Natal/RN. The main objective of this work is to present a concise business model focused on offering consultancy services in creativity and innovation, bringing elements of strategic analysis as a differentiatin...
Na minha lista:
Autor principal: | |
---|---|
Outros Autores: | |
Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
|
Assuntos: | |
Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/56714 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
ri-123456789-56714 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
ri-123456789-567142023-12-21T15:34:55Z Aplicação de modelagem de negócio em empresa de consultoria: estratégia e valor Application of business modeling in consulting company: strategy and value Almeida, Rafael Cruz de Felipe, Israel José dos Santos https://orcid.org/0000-0001-8608-0029 http://lattes.cnpq.br/4608734331831234 Carvalho, Valdemir Galvão de https://orcid.org/0000-0001-5166-8543 http://lattes.cnpq.br/5422479849198033 Araújo Filho, Gabriel Martins de https://orcid.org/0000-0003-0520-374 http://lattes.cnpq.br/1377239441006821 modelo de negócio inovação consultoria criatividade CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS The work developed is a business model for a business consultancy company in the city of Natal/RN. The main objective of this work is to present a concise business model focused on offering consultancy services in creativity and innovation, bringing elements of strategic analysis as a differentiating factor. Initially, understanding the business environment and market trends allows you to identify opportunities and challenges through SWOT analysis. This process provides a holistic view of the external influences that impact the company, as well as the competitive dynamics of the consulting sector, from the manager's perspective. The analysis of the 4Ps of marketing helps the organization to understand its product, place, place and promotion, seeking to structure sales in an adapted and concise way. The organization's strategy is presented in a Balanced Scorecard and broken down into a cascade of goals. Finally, finances are organized and presented by profitability indicators over time, allowing an in-depth analysis of the investments to be made. O trabalho desenvolvido trata-se de um modelo de negócio para uma empresa de consultoria empresarial na cidade de Natal/RN. O objetivo principal deste trabalho é apresentar um modelo de negócio conciso focado na oferta de serviços de consultoria em criatividade e inovação, trazendo elementos da análise estratégica como fator de diferenciação. Inicialmente, a compreensão do ambiente empresarial e das tendências de mercado permite identificar oportunidades e desafios por meio de análises SWOT. Esse processo proporciona uma visão holística das influências externas que impactam a empresa, bem como das dinâmicas competitivas do setor de consultoria, na visão do gestor. A análise dos 4Ps do marketing auxiliam a organização na compreensão de seu produto, praça, praça e promoção, buscando estruturar as vendas de forma adaptada e concisa. A estratégia da organização é apresentada num Balanced Scorecard e destrinchado em cascata de metas. Por fim, as finanças são organizadas e apresentadas por indicadores de rentabilidade através do tempo, permitindo uma análise profunda sobre os investimentos a serem feitos. 2023-12-21T15:34:55Z 2023-12-21T15:34:55Z 2023-12-08 bachelorThesis ALMEIDA, Rafael Cruz de Almeida. Aplicação de modelagem de negócio em empresa de consultoria: estratégia e valor. Orientador: Israel José dos Santos Felipe. 2023. 74 f . Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) - Departamento de Ciências Administrativas, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, 2023. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/56714 pt_BR Attribution 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/br/ application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Administração Departamento de Ciências Administrativas |
institution |
Repositório Institucional |
collection |
RI - UFRN |
language |
pt_BR |
topic |
modelo de negócio inovação consultoria criatividade CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS |
spellingShingle |
modelo de negócio inovação consultoria criatividade CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS Almeida, Rafael Cruz de Aplicação de modelagem de negócio em empresa de consultoria: estratégia e valor |
description |
The work developed is a business model for a business consultancy company in the city of Natal/RN. The main objective of this work is to present a concise business model focused on offering consultancy services in creativity and innovation, bringing elements of strategic analysis as a differentiating factor. Initially, understanding the business environment and market trends allows you to identify opportunities and challenges through SWOT analysis. This process provides a holistic view of the external influences that impact the company, as well as the competitive dynamics of the consulting sector, from the manager's perspective. The analysis of the 4Ps of marketing helps the organization to understand its product, place, place and promotion, seeking to structure sales in an adapted and concise way. The organization's strategy is presented in a Balanced Scorecard and broken down into a cascade of goals. Finally, finances are organized and presented by profitability indicators over time, allowing an in-depth analysis of the investments to be made. |
author2 |
Felipe, Israel José dos Santos |
author_facet |
Felipe, Israel José dos Santos Almeida, Rafael Cruz de |
format |
bachelorThesis |
author |
Almeida, Rafael Cruz de |
author_sort |
Almeida, Rafael Cruz de |
title |
Aplicação de modelagem de negócio em empresa de consultoria: estratégia e valor |
title_short |
Aplicação de modelagem de negócio em empresa de consultoria: estratégia e valor |
title_full |
Aplicação de modelagem de negócio em empresa de consultoria: estratégia e valor |
title_fullStr |
Aplicação de modelagem de negócio em empresa de consultoria: estratégia e valor |
title_full_unstemmed |
Aplicação de modelagem de negócio em empresa de consultoria: estratégia e valor |
title_sort |
aplicação de modelagem de negócio em empresa de consultoria: estratégia e valor |
publisher |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte |
publishDate |
2023 |
url |
https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/56714 |
work_keys_str_mv |
AT almeidarafaelcruzde aplicacaodemodelagemdenegocioemempresadeconsultoriaestrategiaevalor AT almeidarafaelcruzde applicationofbusinessmodelinginconsultingcompanystrategyandvalue |
_version_ |
1790055730283282432 |