Estruturação do processo de venda ativa para empresa varejista do Rio Grande do Norte
With the constant changes that have occurred in society in recent decades, consumer behavior has also changed, given that the consumption of online shopping after the period of the Covid-19 pandemic, 2019-2022, has grown compared to those who prefer to purchase products in physical stores. As a resu...
Na minha lista:
Autor principal: | |
---|---|
Outros Autores: | |
Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
|
Assuntos: | |
Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/56408 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
ri-123456789-56408 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
ri-123456789-564082023-12-20T13:42:16Z Estruturação do processo de venda ativa para empresa varejista do Rio Grande do Norte Oliveira, Gabriel Carneiro Dias Cabral, Marco Antônio Leandro 0009-0006-3854-7564 https://orcid.org/0009-0006-3854-7564 0000-0002-7364-9877 https://orcid.org/0000-0002-7364-9877 Januário, Jailson da Silva Cabral, Eric Lucas dos Santos Outbound marketing Clientes Estratégias de marketing With the constant changes that have occurred in society in recent decades, consumer behavior has also changed, given that the consumption of online shopping after the period of the Covid-19 pandemic, 2019-2022, has grown compared to those who prefer to purchase products in physical stores. As a result, companies needed to adapt to the new global context and identify the best marketing strategies to reach their target audience and increase their customers' average ticket. The objective of this study was to propose a structure for the use and application of Outbound Marketing strategies in a company in the electrical materials and industrial automation sector. In this way, through diagnoses, a case study was carried out at the company Alphatronic, using this methodology to identify possible correct strategic actions and, consequently, the potentialization of sales, increased visibility, customer reactivation and brand awareness. Com as constantes mudanças que ocorreram na sociedade nas últimas décadas, o comportamento do consumidor também apresentou alterações, haja vista que o consumo de compras online após o período da pandemia de Covid-19, 2019-2022, cresceu frente aos que preferem adquirir produtos em lojas físicas. Com isso, as empresas precisaram se adaptar ao novo contexto mundial e identificar as melhores estratégias de marketing para alcançar o seu público-alvo e aumentar o ticket-médio dos seus clientes. O objetivo do presente estudo foi propor uma estruturação sobre o uso e aplicação de estratégias de Outbound Marketing em uma empresa do setor de materiais elétricos e automação industrial. Desta forma, através de diagnósticos, foi realizado um estudo de caso na empresa Alphatronic, utilizando-se dessa metodologia para identificar possíveis ações estratégicas acertivas e, consequentemente, a potencialização de vendas, aumento de visibilidade, reativação de clientes e conscientização da marca. 2023-12-20T13:42:16Z 2023-12-20T13:42:16Z 2023-10-11 bachelorThesis OLIVEIRA, Gabriel Carneiro Dias de Oliveira. Metadado e indexação: Estruturação do processo de venda ativa para empresa varejista do Rio Grande do Norte. 2023. 65 f. Trabalho de conclusão de curso (Curso de Engenharia de Produção) - Departamento de Engenharia de Produção, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2023. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/56408 pt_BR Attribution 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/br/ application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Engenharia de Produção Engenharia de Produção |
institution |
Repositório Institucional |
collection |
RI - UFRN |
language |
pt_BR |
topic |
Outbound marketing Clientes Estratégias de marketing |
spellingShingle |
Outbound marketing Clientes Estratégias de marketing Oliveira, Gabriel Carneiro Dias Estruturação do processo de venda ativa para empresa varejista do Rio Grande do Norte |
description |
With the constant changes that have occurred in society in recent decades, consumer behavior has also changed, given that the consumption of online shopping after the period of the Covid-19 pandemic, 2019-2022, has grown compared to those who prefer to purchase products in physical stores. As a result, companies needed to adapt to the new global context and identify the best marketing strategies to reach their target audience and increase their customers' average ticket. The objective of this study was to propose a structure for the use and application of Outbound Marketing strategies in a company in the electrical materials and industrial automation sector. In this way, through diagnoses, a case study was carried out at the company Alphatronic, using this methodology to identify possible correct strategic actions and, consequently, the potentialization of sales, increased visibility, customer reactivation and brand awareness. |
author2 |
Cabral, Marco Antônio Leandro |
author_facet |
Cabral, Marco Antônio Leandro Oliveira, Gabriel Carneiro Dias |
format |
bachelorThesis |
author |
Oliveira, Gabriel Carneiro Dias |
author_sort |
Oliveira, Gabriel Carneiro Dias |
title |
Estruturação do processo de venda ativa para empresa varejista do Rio Grande do Norte |
title_short |
Estruturação do processo de venda ativa para empresa varejista do Rio Grande do Norte |
title_full |
Estruturação do processo de venda ativa para empresa varejista do Rio Grande do Norte |
title_fullStr |
Estruturação do processo de venda ativa para empresa varejista do Rio Grande do Norte |
title_full_unstemmed |
Estruturação do processo de venda ativa para empresa varejista do Rio Grande do Norte |
title_sort |
estruturação do processo de venda ativa para empresa varejista do rio grande do norte |
publisher |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte |
publishDate |
2023 |
url |
https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/56408 |
work_keys_str_mv |
AT oliveiragabrielcarneirodias estruturacaodoprocessodevendaativaparaempresavarejistadoriograndedonorte |
_version_ |
1790055876666589184 |