Percepção de gestores, profissionais de saúde e usuários sobre um atendimento de saúde com qualidade

Objective: to understand the perception of managers, health professionals and users of a university hospital about quality health care. Method: this is a descriptive study with a qualitative approach. A total of 44 subjects took part in the study: four managers, 20 health professionals and 20 users....

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Detalhes bibliográficos
Autor principal: Dantas, Ana Carolina Torres
Outros Autores: Salvador, Pétala Tuani Candido de Oliveira
Formato: bachelorThesis
Idioma:pt_BR
Publicado em: Universidade Federal do Rio Grande do Norte
Assuntos:
Endereço do item:https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/56239
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spelling ri-123456789-562392024-03-19T04:04:10Z Percepção de gestores, profissionais de saúde e usuários sobre um atendimento de saúde com qualidade Perception of managers, health professionals and users about quality health care Dantas, Ana Carolina Torres Salvador, Pétala Tuani Candido de Oliveira https://orcid.org/0009-0007-5018-6973 http://lattes.cnpq.br/8583609228748448 https://orcid.org/0000-0002-3208-6270 http://lattes.cnpq.br/5628089389342234 Andrade, Giovanna Karinny Pereira Cruz de https://orcid.org/0000-0002-1242-7840 http://lattes.cnpq.br/7345877023081892 Alves, Kisna Yasmin Andrade https://orcid.org/0000-0001-7900-0262 http://lattes.cnpq.br/4386353178053145 Qualidade, Acesso e Avaliação da Assistência à Saúde; Administração Hospitalar; Gestor de Saúde; Profissionais da Saúde; Satisfação do Paciente. Quality, Access and Evaluation of Health Care; Hospital Administration; Health Manager; Health Professionals; Patient Satisfaction. CNPQ::OUTROS::ADMINISTRACAO HOSPITALAR Objective: to understand the perception of managers, health professionals and users of a university hospital about quality health care. Method: this is a descriptive study with a qualitative approach. A total of 44 subjects took part in the study: four managers, 20 health professionals and 20 users. The data was obtained through semi-structured interviews between the end of August and the beginning of October 2023. The textual content was subjected to lexicographic analysis using the IRaMuTeQ software and the data was analyzed using current and relevant literature on the subject. Results: four classes were analyzed: "Elements for quality care", "Perceptions about the care offered by the hospital", "Contributions to promoting quality care" and "Challenges for quality care". Final considerations: the treatment offered during care has a major influence on its quality, the hospital will not always be able to offer quality; care, managers, health professionals and users are jointly responsible for the quality of care and gaining access to health services and the resources needed to provide care are major challenges due to the high demand. Objetivo: compreender a percepção de gestores, profissionais de saúde e usuários de um hospital universitário sobre um atendimento de saúde com qualidade. Método: trata-se de um estudo descritivo com uma abordagem qualitativa. Participaram 44 sujeitos, sendo eles: quatro gestores, 20 profissionais de saúde e 20 usuários. Os dados foram obtidos por meio de entrevistas semiestruturadas, entre o final do mês de agosto até o início de outubro de 2023. O conteúdo textual foi submetido à análise lexicográfica com suporte do software IRaMuTeQ e a análise dos dados se deu a partir de literatura atual e relevante acerca da temática. Resultados: foram analisadas quatro classes: “Elementos para um atendimento com qualidade”, “Percepções acerca do atendimento ofertado pelo hospital”, “Contribuições para a promoção da qualidade do atendimento” e “Desafios para um atendimento com qualidade”. Considerações finais: o tratamento ofertado durante o atendimento tem grande influência em sua qualidade, nem sempre o hospital conseguirá oferecer um atendimento com qualidade; gestores, profissionais de saúde e usuários são corresponsáveis pela qualidade da assistência e conseguir ter acesso aos serviços de saúde e aos recursos necessários para realização da assistência são grandes desafios devido à grande demanda. 2025-06-01 2023-12-19T18:31:05Z 2023-11-27 bachelorThesis DANTAS, Ana Carolina Torres. Percepção de gestores, profissionais de saúde e usuários sobre um atendimento de saúde com qualidade. Orientadora: Pétala Tuani Candido de Oliveira Salvador. 2023. 23 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Tecnologia em Gestão Hospitalar) – Escola de Saúde, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2023. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/56239 pt_BR Attribution 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/br/ application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Tecnologia em Gestão Hospitalar Escola de Saúde
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Dantas, Ana Carolina Torres
Percepção de gestores, profissionais de saúde e usuários sobre um atendimento de saúde com qualidade
description Objective: to understand the perception of managers, health professionals and users of a university hospital about quality health care. Method: this is a descriptive study with a qualitative approach. A total of 44 subjects took part in the study: four managers, 20 health professionals and 20 users. The data was obtained through semi-structured interviews between the end of August and the beginning of October 2023. The textual content was subjected to lexicographic analysis using the IRaMuTeQ software and the data was analyzed using current and relevant literature on the subject. Results: four classes were analyzed: "Elements for quality care", "Perceptions about the care offered by the hospital", "Contributions to promoting quality care" and "Challenges for quality care". Final considerations: the treatment offered during care has a major influence on its quality, the hospital will not always be able to offer quality; care, managers, health professionals and users are jointly responsible for the quality of care and gaining access to health services and the resources needed to provide care are major challenges due to the high demand.
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