Divulgação científica em saúde: uma análise comunicacional da publicização dos cursos do AVASUS.

This article aims to analyze the role of advertising in popularizing health courses on the Virtual Learning Environment of the Brazilian Unified Health System (AVASUS). In this context, it explores the role of online advertising in the relevance of the offered courses, focusing on the top five most...

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Detalhes bibliográficos
Autor principal: Melo Junior, Temístocles Rodrigues de
Outros Autores: Lacerda, Juciano de Sousa
Formato: bachelorThesis
Idioma:pt_BR
Publicado em: Universidade Federal do Rio Grande do Norte
Assuntos:
Endereço do item:https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/55836
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spelling ri-123456789-558362023-12-13T11:38:42Z Divulgação científica em saúde: uma análise comunicacional da publicização dos cursos do AVASUS. Scientific dissemination in health: a communication analysis of the publicization of AVASUS courses. Melo Junior, Temístocles Rodrigues de Lacerda, Juciano de Sousa Araújo, Ana Claudia Costa Comunicação Científica Saúde Redes sociais Publicidade Científica Cursos de Saúde Scientific Communication Health Social networks Scientific advertising Health courses This article aims to analyze the role of advertising in popularizing health courses on the Virtual Learning Environment of the Brazilian Unified Health System (AVASUS). In this context, it explores the role of online advertising in the relevance of the offered courses, focusing on the top five most popular ones. The research contextualizes AVASUS in relation to other health education platforms in Brazil and examines the evolution of scientific dissemination. It highlights the most attended courses, including enrollment analyses, advertising strategies, and social influences. In the scope of conclusions, the analysis identifies that, although the social context influences people's interest, advertising strategies, especially on social networks, play a crucial role in promoting and reaching the courses. The article provides insights into the intersection of advertising, scientific dissemination, and health education in the Brazilian context. O presente artigo visa analisar o papel da publicidade na popularização de cursos de saúde no Ambiente Virtual de Aprendizagem do SUS (AVASUS). Nesse contexto, explora o papel da publicidade online na relevância dos cursos oferecidos, concentrando-se nos cinco mais populares. A pesquisa contextualiza o AVASUS em relação a outras plataformas de educação em saúde no Brasil e examina a evolução da divulgação científica. Destacam-se os cursos mais frequentados, incluindo análises de matrículas, estratégias de divulgação e influências sociais. No âmbito das conclusões, a análise identifica que embora o contexto social influencie no interesse das pessoas, estratégias publicitárias, especialmente em redes sociais, desempenham um papel crucial na promoção e alcance dos cursos. O artigo oferece compreensões sobre a interseção entre publicidade, divulgação científica e educação em saúde no contexto brasileiro. 2023-12-13T11:38:41Z 2023-12-13T11:38:41Z 2023-12-11 bachelorThesis MELO JUNIOR, Temístocles Rodrigues de. Divulgação científica em saúde: uma análise comunicacional da publicização dos cursos do AVASUS. 19f. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso - TCC (Comunicação Social Publicidade e Propaganda) - Departamento de Comunicação Social, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, 2023. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/55836 pt_BR application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Comunicação Social - Publicidade e Propaganda Departamento de Comunicação Social
institution Repositório Institucional
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