Análise da matriz SWOT em agência de viagens: um estudo de caso
This project aims to apply the SWOT matrix in a tourism agency, seeking to identify the strengths, transitory points, opportunities and threats inherent to the organization. As specific objectives, it seeks to: a) Map the general vision of the company's employees about the business; b) Propose...
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Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
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ri-123456789-538202023-07-19T18:30:33Z Análise da matriz SWOT em agência de viagens: um estudo de caso Santos, Maria Luiza de Oliveira Guedes dos Bridi, Guilherme http://lattes.cnpq.br/1626859396401842 Araujo, Regina Ferreira de http://lattes.cnpq.br/6130957993197755 Silva, Jéssyca Rodrigues Henrique da http://lattes.cnpq.br/0830454940231346 análise SWOT agência de viagens turismo CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::TURISMO This project aims to apply the SWOT matrix in a tourism agency, seeking to identify the strengths, transitory points, opportunities and threats inherent to the organization. As specific objectives, it seeks to: a) Map the general vision of the company's employees about the business; b) Propose strategies to improve the identified scenario. The research method applied was an exploratory case study. Participant observation was also used. Data were collected through semi-structured interviews with a sample of company employees. As a result of applying the SWOT matrix, the main strengths (loyal clientele, well-structured company, active marketing, ownership of direct suppliers) were identified as main strengths (delay in returning to customers, absence of HR, improvement in time management and training ) opportunities (investing in technology for ecommerce, increased search for post-pandemic travel) and threats (competition, internet, high prices). For each of these points, action strategies were developed with a view to maximizing everything that is already positive, as well as mitigating the effects of the identified negative points. Este projeto tem o intuito aplicar a matriz SWOT em uma agência e turismo, visando identificar os pontos fortes, pontos fracos, oportunidades e ameaças inerentes à organização. Como objetivos específicos, busca-se: a) Mapear a visão geral dos colaboradores da empresa sobre o negócio; b) Propor estratégias de aprimoramento do cenário identificado. O método de pesquisa aplicado foi estudo de caso exploratório. Foi utilizada também a observação participante. Os dados foram coletados por meio de entrevistas semiestruturadas com amostra de colaboradores da empresa. Como resultados da aplicação da matriz SWOT, foram identificadas as principais fortalezas (clientela fidelizada, empresa bem estruturada, marketing ativo, possuir fornecedores diretos) fragilidades (demora no retorno aos clientes, ausência de RH, melhoria na gestão de tempo e na oferta de treinamentos) oportunidades (investir em tecnologia para ecommerce, aumento da busca por viagens pós pandemia) e ameaças (concorrência, internet, preços elevados). Para cada um destes pontos, foram elaboradas estratégias de ação visando maximizar tudo aquilo que já é positivo, bem como mitigar os efeitos dos pontos negativos identificados. 2023-07-19T18:30:33Z 2023-07-19T18:30:33Z 2023-07-06 bachelorThesis SANTOS, Maria Luiza de Oliveira Guedes dos. Análise da Matriz SWOT em agência de viagens: um estudo de caso. Orientador: Guilherme Bridi. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Turismo) Departamento de Turismo, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2023. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/53820 pt_BR Attribution-NoDerivs 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/br/ application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Turismo Departamento de Turismo |
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This project aims to apply the SWOT matrix in a tourism agency, seeking to identify the strengths, transitory points, opportunities and threats inherent to the organization. As specific objectives, it seeks to: a) Map the general vision of the company's employees about the business; b) Propose strategies to improve the identified scenario. The research method applied was an exploratory case study. Participant observation was also used. Data were collected through semi-structured interviews with a sample of company employees. As a result of applying the SWOT matrix, the main strengths (loyal clientele, well-structured company, active marketing, ownership of direct suppliers) were identified as main strengths (delay in returning to customers, absence of HR, improvement in time management and training ) opportunities (investing in technology for ecommerce, increased search for post-pandemic travel) and threats (competition, internet, high prices). For each of these points, action strategies were developed with a view to maximizing everything that is already positive, as well as mitigating the effects of the identified negative points. |
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