A reforma do ensino médio no estado do Rio Grande do Norte (2022)

The present work consists of an evaluation of the effectiveness of the implementation process of the reform of secondary education in the state of Rio Grande do Norte, Natal/RN (2022). The reform aims to restructure the national teaching curriculum base, establishing training scripts that refer to t...

ver descrição completa

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Autor principal: Silva, Karina Valentim da
Outros Autores: Almeida, Lindijane de Souza Bento
Formato: bachelorThesis
Idioma:pt_BR
Publicado em: Universidade Federal do Rio Grande do Norte
Assuntos:
Endereço do item:https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/51972
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id ri-123456789-51972
record_format dspace
spelling ri-123456789-519722023-03-28T17:01:58Z A reforma do ensino médio no estado do Rio Grande do Norte (2022) High school education reform in the state of Rio Grande do Norte (2022) Silva, Karina Valentim da Almeida, Lindijane de Souza Bento https://orcid.org/0000-0002-4679-8164 https://lattes.cnpq.br/5990708214517671 https://orcid.org/0000-0002-8520-3530 http://lattes.cnpq.br/6024881677470158 Silveira, Raquel Maria da Costa https://orcid.org/0000-0003-4560-1451 http://lattes.cnpq.br/8919649299739496 Oliveira, Pedro Henrique Correia do Nascimento https://orcid.org/0000-0002-4661-2155 Avaliação de Políticas Públicas. Reforma do Ensino Médio. Eficácia. Evaluation of Public Policies. High School Reform. Efficiency. The present work consists of an evaluation of the effectiveness of the implementation process of the reform of secondary education in the state of Rio Grande do Norte, Natal/RN (2022). The reform aims to restructure the national teaching curriculum base, establishing training scripts that refer to the teaching curriculum reformulation. Thus, three dimensions were observed: technical capacity, infrastructure and financial resources. These dimensions were selected with the aim of facilitating the understanding of the research and contributing to the construction of indicators and the development of the study, in order to assess the effectiveness of the reform. An attempt was made to describe and identify the difficulties and advances found with regard to education in the state of Rio Grande do Norte, in relation to the implementation of the aforementioned reform. In addition, it was understood through the application of sessions and semi-structured interviews that the reform of secondary education has provided good results so far. O presente trabalho consiste em uma avaliação de eficácia do processo de implementação da reforma do ensino médio no estado do Rio Grande do Norte, Natal/RN (2022). A reforma visa reestruturar a base nacional curricular de ensino, estabelecendo itinerários formativos que referenciam a reformulação curricular de ensino. Dessa forma, foram analisadas três dimensões: a capacidade técnica, de infraestrutura e de recursos financeiros. Essas dimensões foram selecionadas com o intuito de facilitar o entendimento da pesquisa e contribuir na construção dos indicadores e no desenvolvimento do estudo, a fim de avaliar a eficácia da reforma. Procurou-se descrever e identificar as dificuldades e os avanços encontrados no que tange à educação no estado do Rio Grande do Norte, com relação à implementação da referida reforma. Ademais, foi compreendido por meio da aplicação de questionários e entrevistas semiestruturadas que a reforma do ensino médio tem propiciado bons resultados até o presente momento. 2023-03-28T17:01:57Z 2023-03-28T17:01:57Z 2022-12-20 bachelorThesis SILVA, Karina Valentim da. A reforma do ensino médio no estado do Rio Grande do Norte (2022). 70f. 2022. Monografia - (Gestão de Políticas Públicas), Instituto de Políticas Públicas, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, 2022. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/51972 pt_BR Attribution 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/br/ application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Gestão de Políticas Públicas Instituto de Políticas Públicas
institution Repositório Institucional
collection RI - UFRN
language pt_BR
topic Avaliação de Políticas Públicas. Reforma do Ensino Médio. Eficácia.
Evaluation of Public Policies. High School Reform. Efficiency.
spellingShingle Avaliação de Políticas Públicas. Reforma do Ensino Médio. Eficácia.
Evaluation of Public Policies. High School Reform. Efficiency.
Silva, Karina Valentim da
A reforma do ensino médio no estado do Rio Grande do Norte (2022)
description The present work consists of an evaluation of the effectiveness of the implementation process of the reform of secondary education in the state of Rio Grande do Norte, Natal/RN (2022). The reform aims to restructure the national teaching curriculum base, establishing training scripts that refer to the teaching curriculum reformulation. Thus, three dimensions were observed: technical capacity, infrastructure and financial resources. These dimensions were selected with the aim of facilitating the understanding of the research and contributing to the construction of indicators and the development of the study, in order to assess the effectiveness of the reform. An attempt was made to describe and identify the difficulties and advances found with regard to education in the state of Rio Grande do Norte, in relation to the implementation of the aforementioned reform. In addition, it was understood through the application of sessions and semi-structured interviews that the reform of secondary education has provided good results so far.
author2 Almeida, Lindijane de Souza Bento
author_facet Almeida, Lindijane de Souza Bento
Silva, Karina Valentim da
format bachelorThesis
author Silva, Karina Valentim da
author_sort Silva, Karina Valentim da
title A reforma do ensino médio no estado do Rio Grande do Norte (2022)
title_short A reforma do ensino médio no estado do Rio Grande do Norte (2022)
title_full A reforma do ensino médio no estado do Rio Grande do Norte (2022)
title_fullStr A reforma do ensino médio no estado do Rio Grande do Norte (2022)
title_full_unstemmed A reforma do ensino médio no estado do Rio Grande do Norte (2022)
title_sort reforma do ensino médio no estado do rio grande do norte (2022)
publisher Universidade Federal do Rio Grande do Norte
publishDate 2023
url https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/51972
work_keys_str_mv AT silvakarinavalentimda areformadoensinomedionoestadodoriograndedonorte2022
AT silvakarinavalentimda highschooleducationreforminthestateofriograndedonorte2022
AT silvakarinavalentimda reformadoensinomedionoestadodoriograndedonorte2022
_version_ 1773960043775918080