Natureza, adrenalina e redes sociais: estudo das estratégias de marketing das empresas de turismo de aventura do RN

As a result of the consolidation of the modern way of life and contemporary technologies, people are achieving an increasingly stable and secure daily life, and this progress has been considered a benefit for the citizen’s life. Contrary to that, several people have missed facing challenges, experie...

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Detalhes bibliográficos
Autor principal: Macedo Junior, Carlos Augusto
Outros Autores: Costa, José Zilmar Alves
Formato: bachelorThesis
Idioma:pt_BR
Publicado em: Universidade Federal do Rio Grande do Norte
Assuntos:
Endereço do item:https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/50229
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spelling ri-123456789-502292023-01-12T19:14:26Z Natureza, adrenalina e redes sociais: estudo das estratégias de marketing das empresas de turismo de aventura do RN Macedo Junior, Carlos Augusto Costa, José Zilmar Alves http://lattes.cnpq.br/0340528980748118 http://lattes.cnpq.br/0498666096451204 Dal Pian, Luiz Fernando Nobre http://lattes.cnpq.br/1302903508054167 Del Carratore, Luis Roberto Rossi turismo aventura comunicação marketing CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS As a result of the consolidation of the modern way of life and contemporary technologies, people are achieving an increasingly stable and secure daily life, and this progress has been considered a benefit for the citizen’s life. Contrary to that, several people have missed facing challenges, experiencing the unknown (preferably away from the urban environment) and to meet this goal, adventure tourism companies have emerged. This market is still recent in Brazil: its regulation occurred only twelve years ago, although there was already a consolidated audience for the activity. This paper will present how companies in Rio Grande do Norte work strategic communication in this growing area. The market, in that state, does not have large companies and the existing ones need an efficient communication to stand out not only among competitors in the area, but also among offers of other recreational activities. In order to find out by what means this has been done, three different teams were analyzed through interviews and it had been discovered that social networks are essential in this communication. Com a consolidação do modo de vida moderno e as tecnologias contemporâneas, as pessoas alcançam um cotidiano cada vez mais estável e seguro, e esse progresso é considerado um grande benefício para a vida do cidadão. Na contramão disso, várias pessoas sentem a falta de enfrentar desafios, vivenciar o desconhecido (de preferência longe do ambiente urbano), e para suprir essa demanda, surgiram as empresas de turismo de aventura. O mercado ainda é recente no Brasil: a sua regulamentação ocorreu há apenas doze anos, embora já existisse um público consolidado para a atividade. O presente trabalho estudará como as companhias do Rio Grande do Norte trabalham a comunicação estratégica nessa área em crescimento. O mercado, nesse Estado, não possui empresas de grande porte, e as existentes precisam de uma comunicação eficiente para se destacarem não só entre os concorrentes da área, como também entre ofertas de outras atividades recreativas. Para descobrir como isso está sendo feito, foram analisadas três equipes diferentes por meio de entrevistas e foi descoberto que as redes sociais são essenciais nessa comunicação. 2022-12-15T21:50:44Z 2022-12-15T21:50:44Z 2022-12-12 bachelorThesis MACEDO JUNIOR, Carlos Augusto. Natureza, adrenalina e redes sociais: estudo das estratégias de marketing das empresas de turismo de aventura do RN. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Comunicação Social - Publicidade e Propaganda), Departamento de Comunicação Social, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2022. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/50229 pt_BR application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Publicidade e Propaganda Departamento de Comunicação Social
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description As a result of the consolidation of the modern way of life and contemporary technologies, people are achieving an increasingly stable and secure daily life, and this progress has been considered a benefit for the citizen’s life. Contrary to that, several people have missed facing challenges, experiencing the unknown (preferably away from the urban environment) and to meet this goal, adventure tourism companies have emerged. This market is still recent in Brazil: its regulation occurred only twelve years ago, although there was already a consolidated audience for the activity. This paper will present how companies in Rio Grande do Norte work strategic communication in this growing area. The market, in that state, does not have large companies and the existing ones need an efficient communication to stand out not only among competitors in the area, but also among offers of other recreational activities. In order to find out by what means this has been done, three different teams were analyzed through interviews and it had been discovered that social networks are essential in this communication.
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