"Eu 'se' esforço, mas não consigo": sentidos do processo de alfabetização para crianças não alfabetizadas
The present dissertation aims to analyze the meanings attributed by illiterate children, after attending the first three years of elementary school, to the literacy process. Therefore, it discusses issues related to literacy, children as subjects and the learning process, and is guided by the fol...
Salvato in:
Autore principale: | França, Ana Clarissa Gomes de |
---|---|
Altri autori: | Lopes, Denise Maria de Carvalho |
Natura: | Dissertação |
Lingua: | pt_BR |
Pubblicazione: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
|
Soggetti: | |
Accesso online: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/49255 |
Tags: |
Aggiungi Tag
Nessun Tag, puoi essere il primo ad aggiungerne! !
|
Documenti analoghi
-
Alfabetização : a criança e a linguagem escrita /
di: Gontijo, Claudia Maria Mendes,
Pubblicazione: (2022) -
Contextos de alfabetização inicial /
di: Teberosky, Ana., et al.
Pubblicazione: (2022) -
Parece... mas não é! /
di: Guedes, Avelino Pereira
Pubblicazione: (2022) -
Consciência fonológica e alfabetização /
di: Cardoso-Martins, Cláudia.
Pubblicazione: (2022) -
Alfabetização em processo
di: Ferreiro, Emília.
Pubblicazione: (2022)