"Eu 'se' esforço, mas não consigo": sentidos do processo de alfabetização para crianças não alfabetizadas
The present dissertation aims to analyze the meanings attributed by illiterate children, after attending the first three years of elementary school, to the literacy process. Therefore, it discusses issues related to literacy, children as subjects and the learning process, and is guided by the fol...
Wedi'i Gadw mewn:
Prif Awdur: | França, Ana Clarissa Gomes de |
---|---|
Awduron Eraill: | Lopes, Denise Maria de Carvalho |
Fformat: | Dissertação |
Iaith: | pt_BR |
Cyhoeddwyd: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
|
Pynciau: | |
Mynediad Ar-lein: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/49255 |
Tagiau: |
Ychwanegu Tag
Dim Tagiau, Byddwch y cyntaf i dagio'r cofnod hwn!
|
Eitemau Tebyg
-
Alfabetização : a criança e a linguagem escrita /
gan: Gontijo, Claudia Maria Mendes,
Cyhoeddwyd: (2022) -
Contextos de alfabetização inicial /
gan: Teberosky, Ana., et al.
Cyhoeddwyd: (2022) -
Parece... mas não é! /
gan: Guedes, Avelino Pereira
Cyhoeddwyd: (2022) -
Consciência fonológica e alfabetização /
gan: Cardoso-Martins, Cláudia.
Cyhoeddwyd: (2022) -
Alfabetização em processo
gan: Ferreiro, Emília.
Cyhoeddwyd: (2022)