"Eu 'se' esforço, mas não consigo": sentidos do processo de alfabetização para crianças não alfabetizadas
The present dissertation aims to analyze the meanings attributed by illiterate children, after attending the first three years of elementary school, to the literacy process. Therefore, it discusses issues related to literacy, children as subjects and the learning process, and is guided by the fol...
Guardat en:
Autor principal: | França, Ana Clarissa Gomes de |
---|---|
Altres autors: | Lopes, Denise Maria de Carvalho |
Format: | Dissertação |
Idioma: | pt_BR |
Publicat: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
|
Matèries: | |
Accés en línia: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/49255 |
Etiquetes: |
Afegir etiqueta
Sense etiquetes, Sigues el primer a etiquetar aquest registre!
|
Ítems similars
-
Alfabetização : a criança e a linguagem escrita /
per: Gontijo, Claudia Maria Mendes,
Publicat: (2022) -
Contextos de alfabetização inicial /
per: Teberosky, Ana., et al.
Publicat: (2022) -
Parece... mas não é! /
per: Guedes, Avelino Pereira
Publicat: (2022) -
Consciência fonológica e alfabetização /
per: Cardoso-Martins, Cláudia.
Publicat: (2022) -
Alfabetização em processo
per: Ferreiro, Emília.
Publicat: (2022)