Chanel feat. Blackpink: análise da aproximação entre marcas de luxo e cultura de massa como estratégia de comunicação

The impact that celebrities have on the massive public, arouses the interest of brands that even not having them as a target audience, identifies in them a way to make their brands even more visible. This monograph aims to study, through the Chanel Coco Neige campaign, starring the South Korean arti...

ver descrição completa

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Principais autores: Trindade, João Victor de Morais, Machado, Mariana Marques
Formato: article
Idioma:pt_BR
Publicado em:
Assuntos:
Endereço do item:https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/48678
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id ri-123456789-48678
record_format dspace
spelling ri-123456789-486782023-01-12T19:47:38Z Chanel feat. Blackpink: análise da aproximação entre marcas de luxo e cultura de massa como estratégia de comunicação Chanel feat. Blackpink: analysis of the approximation between luxury brands and mass culture as a communication strategy Trindade, João Victor de Morais Machado, Mariana Marques Jennie Kim K-pop cultura de massa Chanel marcas de luxo The impact that celebrities have on the massive public, arouses the interest of brands that even not having them as a target audience, identifies in them a way to make their brands even more visible. This monograph aims to study, through the Chanel Coco Neige campaign, starring the South Korean artist Jennie Kim from the Blackpink group, why luxury brands, whose target audience is mostly elites, seek mass artists to represent their brands and star in their campaigns. For this, we conducted an exploratory study from the survey of advertising pieces of the campaign, also paying attention to its repercussion. We rely mainly on literature on mass culture and celebrities. Conclusively, we analyze that it is necessary to use these artists as a bridge between the massive audience and luxury brands to take advantage of their power of “engagement”, thus maintaining the pillars of these great brands so that they remain connected to the culture of their time. O impacto que celebridades têm sob o público massivo, desperta o interesse de marcas que mesmo não os tendo como público-alvo, identifica nelas uma forma de visibilizar suas marcas ainda mais. A presente monografia tem como objetivo estudar, através da campanha Chanel Coco Neige, estrelada pela artista sul-coreana Jennie Kim do grupo Blackpink, o porquê das marcas de luxo, que tem um público alvo majoritariamente as elites, buscar artistas de massa para representar suas marcas e estrelar suas campanhas. Para isto, conduzimos um estudo exploratório a partir do levantamento de peças publicitárias da campanha, atentando também à sua repercussão. Nos apoiamos principalmente na literatura sobre cultura de massa e celebridades. Conclusivamente, analisamos que é necessária a utilização desses artistas como ponte entre o público massivo e marcas de luxo para proveito de seu poder de “engajamento”, assim mantendo os pilares dessas grandes marcas para que sigam conectadas à cultura do seu tempo. 2022-07-25T18:23:53Z 2022-07-25T18:23:53Z 2022-07-15 article TRINDADE, João Victor de Morais; MACHADO, Mariana Marques. Chanel feat. Blackpink: análise da aproximação entre marcas de luxo e cultura de massa como estratégia de comunicação. 2022. 18f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Comunicação Social - Publicidade e Propaganda), Departamento de Comunicação Social, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2022. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/48678 pt_BR Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ application/pdf
institution Repositório Institucional
collection RI - UFRN
language pt_BR
topic Jennie Kim
K-pop
cultura de massa
Chanel
marcas de luxo
spellingShingle Jennie Kim
K-pop
cultura de massa
Chanel
marcas de luxo
Trindade, João Victor de Morais
Machado, Mariana Marques
Chanel feat. Blackpink: análise da aproximação entre marcas de luxo e cultura de massa como estratégia de comunicação
description The impact that celebrities have on the massive public, arouses the interest of brands that even not having them as a target audience, identifies in them a way to make their brands even more visible. This monograph aims to study, through the Chanel Coco Neige campaign, starring the South Korean artist Jennie Kim from the Blackpink group, why luxury brands, whose target audience is mostly elites, seek mass artists to represent their brands and star in their campaigns. For this, we conducted an exploratory study from the survey of advertising pieces of the campaign, also paying attention to its repercussion. We rely mainly on literature on mass culture and celebrities. Conclusively, we analyze that it is necessary to use these artists as a bridge between the massive audience and luxury brands to take advantage of their power of “engagement”, thus maintaining the pillars of these great brands so that they remain connected to the culture of their time.
format article
author Trindade, João Victor de Morais
Machado, Mariana Marques
author_facet Trindade, João Victor de Morais
Machado, Mariana Marques
author_sort Trindade, João Victor de Morais
title Chanel feat. Blackpink: análise da aproximação entre marcas de luxo e cultura de massa como estratégia de comunicação
title_short Chanel feat. Blackpink: análise da aproximação entre marcas de luxo e cultura de massa como estratégia de comunicação
title_full Chanel feat. Blackpink: análise da aproximação entre marcas de luxo e cultura de massa como estratégia de comunicação
title_fullStr Chanel feat. Blackpink: análise da aproximação entre marcas de luxo e cultura de massa como estratégia de comunicação
title_full_unstemmed Chanel feat. Blackpink: análise da aproximação entre marcas de luxo e cultura de massa como estratégia de comunicação
title_sort chanel feat. blackpink: análise da aproximação entre marcas de luxo e cultura de massa como estratégia de comunicação
publishDate 2022
url https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/48678
work_keys_str_mv AT trindadejoaovictordemorais chanelfeatblackpinkanalisedaaproximacaoentremarcasdeluxoeculturademassacomoestrategiadecomunicacao
AT machadomarianamarques chanelfeatblackpinkanalisedaaproximacaoentremarcasdeluxoeculturademassacomoestrategiadecomunicacao
AT trindadejoaovictordemorais chanelfeatblackpinkanalysisoftheapproximationbetweenluxurybrandsandmasscultureasacommunicationstrategy
AT machadomarianamarques chanelfeatblackpinkanalysisoftheapproximationbetweenluxurybrandsandmasscultureasacommunicationstrategy
_version_ 1773962418484936704