Chanel feat. Blackpink: análise da aproximação entre marcas de luxo e cultura de massa como estratégia de comunicação
The impact that celebrities have on the massive public, arouses the interest of brands that even not having them as a target audience, identifies in them a way to make their brands even more visible. This monograph aims to study, through the Chanel Coco Neige campaign, starring the South Korean arti...
Na minha lista:
Principais autores: | , |
---|---|
Formato: | article |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
|
Assuntos: | |
Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/48678 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
ri-123456789-48678 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
ri-123456789-486782023-01-12T19:47:38Z Chanel feat. Blackpink: análise da aproximação entre marcas de luxo e cultura de massa como estratégia de comunicação Chanel feat. Blackpink: analysis of the approximation between luxury brands and mass culture as a communication strategy Trindade, João Victor de Morais Machado, Mariana Marques Jennie Kim K-pop cultura de massa Chanel marcas de luxo The impact that celebrities have on the massive public, arouses the interest of brands that even not having them as a target audience, identifies in them a way to make their brands even more visible. This monograph aims to study, through the Chanel Coco Neige campaign, starring the South Korean artist Jennie Kim from the Blackpink group, why luxury brands, whose target audience is mostly elites, seek mass artists to represent their brands and star in their campaigns. For this, we conducted an exploratory study from the survey of advertising pieces of the campaign, also paying attention to its repercussion. We rely mainly on literature on mass culture and celebrities. Conclusively, we analyze that it is necessary to use these artists as a bridge between the massive audience and luxury brands to take advantage of their power of “engagement”, thus maintaining the pillars of these great brands so that they remain connected to the culture of their time. O impacto que celebridades têm sob o público massivo, desperta o interesse de marcas que mesmo não os tendo como público-alvo, identifica nelas uma forma de visibilizar suas marcas ainda mais. A presente monografia tem como objetivo estudar, através da campanha Chanel Coco Neige, estrelada pela artista sul-coreana Jennie Kim do grupo Blackpink, o porquê das marcas de luxo, que tem um público alvo majoritariamente as elites, buscar artistas de massa para representar suas marcas e estrelar suas campanhas. Para isto, conduzimos um estudo exploratório a partir do levantamento de peças publicitárias da campanha, atentando também à sua repercussão. Nos apoiamos principalmente na literatura sobre cultura de massa e celebridades. Conclusivamente, analisamos que é necessária a utilização desses artistas como ponte entre o público massivo e marcas de luxo para proveito de seu poder de “engajamento”, assim mantendo os pilares dessas grandes marcas para que sigam conectadas à cultura do seu tempo. 2022-07-25T18:23:53Z 2022-07-25T18:23:53Z 2022-07-15 article TRINDADE, João Victor de Morais; MACHADO, Mariana Marques. Chanel feat. Blackpink: análise da aproximação entre marcas de luxo e cultura de massa como estratégia de comunicação. 2022. 18f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Comunicação Social - Publicidade e Propaganda), Departamento de Comunicação Social, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2022. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/48678 pt_BR Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ application/pdf |
institution |
Repositório Institucional |
collection |
RI - UFRN |
language |
pt_BR |
topic |
Jennie Kim K-pop cultura de massa Chanel marcas de luxo |
spellingShingle |
Jennie Kim K-pop cultura de massa Chanel marcas de luxo Trindade, João Victor de Morais Machado, Mariana Marques Chanel feat. Blackpink: análise da aproximação entre marcas de luxo e cultura de massa como estratégia de comunicação |
description |
The impact that celebrities have on the massive public, arouses the interest of brands that even not having them as a target audience, identifies in them a way to make their brands even more visible. This monograph aims to study, through the Chanel Coco Neige campaign, starring the South Korean artist Jennie Kim from the Blackpink group, why luxury brands, whose target audience is mostly elites, seek mass artists to represent their brands and star in their campaigns. For this, we conducted an exploratory study from the survey of advertising pieces of the campaign, also paying attention to its repercussion. We rely mainly on literature on mass culture and celebrities. Conclusively, we analyze that it is necessary to use these artists as a bridge between the massive audience and luxury brands to take advantage of their power of “engagement”, thus maintaining the pillars of these great brands so that they remain connected to the culture of their time. |
format |
article |
author |
Trindade, João Victor de Morais Machado, Mariana Marques |
author_facet |
Trindade, João Victor de Morais Machado, Mariana Marques |
author_sort |
Trindade, João Victor de Morais |
title |
Chanel feat. Blackpink: análise da aproximação entre marcas de luxo e cultura de massa como estratégia de comunicação |
title_short |
Chanel feat. Blackpink: análise da aproximação entre marcas de luxo e cultura de massa como estratégia de comunicação |
title_full |
Chanel feat. Blackpink: análise da aproximação entre marcas de luxo e cultura de massa como estratégia de comunicação |
title_fullStr |
Chanel feat. Blackpink: análise da aproximação entre marcas de luxo e cultura de massa como estratégia de comunicação |
title_full_unstemmed |
Chanel feat. Blackpink: análise da aproximação entre marcas de luxo e cultura de massa como estratégia de comunicação |
title_sort |
chanel feat. blackpink: análise da aproximação entre marcas de luxo e cultura de massa como estratégia de comunicação |
publishDate |
2022 |
url |
https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/48678 |
work_keys_str_mv |
AT trindadejoaovictordemorais chanelfeatblackpinkanalisedaaproximacaoentremarcasdeluxoeculturademassacomoestrategiadecomunicacao AT machadomarianamarques chanelfeatblackpinkanalisedaaproximacaoentremarcasdeluxoeculturademassacomoestrategiadecomunicacao AT trindadejoaovictordemorais chanelfeatblackpinkanalysisoftheapproximationbetweenluxurybrandsandmasscultureasacommunicationstrategy AT machadomarianamarques chanelfeatblackpinkanalysisoftheapproximationbetweenluxurybrandsandmasscultureasacommunicationstrategy |
_version_ |
1773962418484936704 |