SHION: memórias da Viagem de Chihiro: trazendo um pouco do universo geek para a moda
This study aimed to develop a fashion project, which consists of a mini-collection of clothing aimed at the female segment of the geek public. The main objective was to use a referential coming from a consumer media of this audience, the Japanese animation "Spirited Away". The project w...
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Outros Autores: | |
Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
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Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/47475 |
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ri-123456789-474752023-02-23T20:43:50Z SHION: memórias da Viagem de Chihiro: trazendo um pouco do universo geek para a moda Moura, Brunna Sandy Almeida de Brasil, Lívia Maia Ribeiro, Kilder Albuquerque, Suellen Silva de Design, Moda, Coleção, Geek, Animação, Ghibli, A Viagem de Chihiro Design, Fashion, Collection, Geek, Animation, Ghibli, Spirited Away This study aimed to develop a fashion project, which consists of a mini-collection of clothing aimed at the female segment of the geek public. The main objective was to use a referential coming from a consumer media of this audience, the Japanese animation "Spirited Away". The project was developed through the Treptow's methodology that has been adapted to meet the objectives of this work, within the limitations of an academic project. The theoretical referential explored several themes related to design, fashion and geek culture. The creation process culminated in the generation of ten looks that were developed from theme research held by building moodboards with aesthetic references exploring the characters and environments from the movie, also relying on the analysis of the target audience and fashion trends research. O presente trabalho buscou desenvolver um projeto de moda, que consiste em uma mini-coleção de roupas voltado para o segmento feminino do público geek. O principal objeto foi utilizar um referencial proveniente de uma mídia de consumo desse público, a animação japonesa "A viagem de Chihiro”. O projeto foi desenvolvido através da metodologia de Treptow, que foi adaptada para atender aos objetivos deste trabalho, dentro das limitações de um projeto acadêmico. O referencial teórico trazido explorou diversos temas relacionados ao design, moda e à cultura geek. O processo de criação culminou na geração de dez looks que foram desenvolvidos a partir da pesquisa de tema, realizada através da construção de moodboards, com os referenciais estéticos explorados nos personagens e ambientes do filme, contando também com a análise do público-alvo e pesquisas sobre tendências em moda. 2017-06-01T14:08:22Z 2022-05-25T12:26:08Z 2017-06-01T14:08:22Z 2022-05-25T12:26:08Z 2016-12-01 bachelorThesis 2010022416 MOURA, Brunna Sandy Almeida. SHION: memórias da viagem de Chihiro: trazendo um pouco do universo geek para a moda. 2016. 113f. Trabalho de conclusão de curso (Design) - Departamento de Artes, Centro de Ciências Humanas, Letras e Artes, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2016. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/47475 pt_BR openAccess An error occurred getting the license - uri. An error occurred getting the license - uri. application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Design |
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Design, Moda, Coleção, Geek, Animação, Ghibli, A Viagem de Chihiro Design, Fashion, Collection, Geek, Animation, Ghibli, Spirited Away |
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This study aimed to develop a fashion project, which consists of a mini-collection
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methodology that has been adapted to meet the objectives of this work, within the
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related to design, fashion and geek culture. The creation process culminated in the
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