A produção de conteúdo audiovisual para mídias sociais por não especialistas
Social media can offer audiovisual content produced by many people. Although contents and professional performance of YouTube producers have been previously investigated, the involved audiovisual production process has still been little studied. This work investigated production of audiovisual conte...
Na minha lista:
Principais autores: | , , |
---|---|
Outros Autores: | |
Formato: | article |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
|
Assuntos: | |
Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/46669 https://doi.org/10.22478/ufpb.1807-8931.2022v18n3.62462 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
ri-123456789-46669 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
ri-123456789-466692022-03-24T19:35:18Z A produção de conteúdo audiovisual para mídias sociais por não especialistas Audiovisual content production for socialmedia by non-specialists Oliveira, Jakeline Bandeira de Silva, Bruno Santana da Figueira Filho, Fernando Marques 0000-0002-7689-8000 Processo de produção audiovisual Conteúdo audiovisual amador YouTube Instagram Audiovisual production process Audiovisual production amateur Social media can offer audiovisual content produced by many people. Although contents and professional performance of YouTube producers have been previously investigated, the involved audiovisual production process has still been little studied. This work investigated production of audiovisual content for YouTube and Instagram by non-specialists. Five producers were interviewed between April and May 2021. The training and experience of the participants were characterized. Theiraudiovisual production wasa collaborative work result. Their pre-production, production and post-production activities are complex, althoughtheyare not specialists and usually havelittletraining inthe area. Participants reported ongoing efforts to produce quality audiovisual content. Mídias sociais podem veicular conteúdos audiovisuais produzidos por muitas pessoas. Apesar de conteúdo se atuação profissional de produtores para o YouTube terem sido investigados anteriormente, o processo de produção audiovisual envolvido ainda foi pouco estudado. Este trabalho investigou a produção de conteúdo audiovisual para o YouTube e o Instagram por não especialistas. Cinco produtores foram entrevistados entre abril e maio de 2021. Caracterizou-se a formação e a experiência dos participantes. Sua produção audiovisual foi resultado de trabalho colaborativo. Suas atividades de pré-produção, produção e pós-produção são complexas, ainda que os participantes não sejam especialistas e geralmente possuírem pouca formação na área. Os participantes relataram empenho contínuo em produzir conteúdos audiovisuais com qualidade. 2022-03-24T12:11:52Z 2022-03-24T12:11:52Z 2022 article OLIVEIRA, J.B.; SILVA, B.S.; FIGUEIRA FILHO, F.M. A produção de conteúdo audiovisual para mídias sociais por não especialistas. Temática, v. 18, n. 3, p. 98-114, 2022. Disponível em: https://periodicos.ufpb.br/index.php/tematica/article/view/62462/35136 . Acesso: 24 mar. 2022. 1807-8931 https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/46669 https://doi.org/10.22478/ufpb.1807-8931.2022v18n3.62462 pt_BR application/pdf |
institution |
Repositório Institucional |
collection |
RI - UFRN |
language |
pt_BR |
topic |
Processo de produção audiovisual Conteúdo audiovisual amador YouTube Audiovisual production process Audiovisual production amateur |
spellingShingle |
Processo de produção audiovisual Conteúdo audiovisual amador YouTube Audiovisual production process Audiovisual production amateur Oliveira, Jakeline Bandeira de Silva, Bruno Santana da Figueira Filho, Fernando Marques A produção de conteúdo audiovisual para mídias sociais por não especialistas |
description |
Social media can offer audiovisual content produced by many people. Although contents and professional performance of YouTube producers have been previously investigated, the involved audiovisual production process has still been little studied. This work investigated production of audiovisual content for YouTube and Instagram by non-specialists. Five producers were interviewed between April and May 2021. The training and experience of the participants were characterized. Theiraudiovisual production wasa collaborative work result. Their pre-production, production and post-production activities are complex, althoughtheyare not specialists and usually havelittletraining inthe area. Participants reported ongoing efforts to produce quality audiovisual content. |
author2 |
0000-0002-7689-8000 |
author_facet |
0000-0002-7689-8000 Oliveira, Jakeline Bandeira de Silva, Bruno Santana da Figueira Filho, Fernando Marques |
format |
article |
author |
Oliveira, Jakeline Bandeira de Silva, Bruno Santana da Figueira Filho, Fernando Marques |
author_sort |
Oliveira, Jakeline Bandeira de |
title |
A produção de conteúdo audiovisual para mídias sociais por não especialistas |
title_short |
A produção de conteúdo audiovisual para mídias sociais por não especialistas |
title_full |
A produção de conteúdo audiovisual para mídias sociais por não especialistas |
title_fullStr |
A produção de conteúdo audiovisual para mídias sociais por não especialistas |
title_full_unstemmed |
A produção de conteúdo audiovisual para mídias sociais por não especialistas |
title_sort |
produção de conteúdo audiovisual para mídias sociais por não especialistas |
publishDate |
2022 |
url |
https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/46669 https://doi.org/10.22478/ufpb.1807-8931.2022v18n3.62462 |
work_keys_str_mv |
AT oliveirajakelinebandeirade aproducaodeconteudoaudiovisualparamidiassociaispornaoespecialistas AT silvabrunosantanada aproducaodeconteudoaudiovisualparamidiassociaispornaoespecialistas AT figueirafilhofernandomarques aproducaodeconteudoaudiovisualparamidiassociaispornaoespecialistas AT oliveirajakelinebandeirade audiovisualcontentproductionforsocialmediabynonspecialists AT silvabrunosantanada audiovisualcontentproductionforsocialmediabynonspecialists AT figueirafilhofernandomarques audiovisualcontentproductionforsocialmediabynonspecialists AT oliveirajakelinebandeirade producaodeconteudoaudiovisualparamidiassociaispornaoespecialistas AT silvabrunosantanada producaodeconteudoaudiovisualparamidiassociaispornaoespecialistas AT figueirafilhofernandomarques producaodeconteudoaudiovisualparamidiassociaispornaoespecialistas |
_version_ |
1773959343351267328 |