A produção de conteúdo audiovisual para mídias sociais por não especialistas

Social media can offer audiovisual content produced by many people. Although contents and professional performance of YouTube producers have been previously investigated, the involved audiovisual production process has still been little studied. This work investigated production of audiovisual conte...

ver descrição completa

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Principais autores: Oliveira, Jakeline Bandeira de, Silva, Bruno Santana da, Figueira Filho, Fernando Marques
Outros Autores: 0000-0002-7689-8000
Formato: article
Idioma:pt_BR
Publicado em:
Assuntos:
Endereço do item:https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/46669
https://doi.org/10.22478/ufpb.1807-8931.2022v18n3.62462
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id ri-123456789-46669
record_format dspace
spelling ri-123456789-466692022-03-24T19:35:18Z A produção de conteúdo audiovisual para mídias sociais por não especialistas Audiovisual content production for socialmedia by non-specialists Oliveira, Jakeline Bandeira de Silva, Bruno Santana da Figueira Filho, Fernando Marques 0000-0002-7689-8000 Processo de produção audiovisual Conteúdo audiovisual amador YouTube Instagram Audiovisual production process Audiovisual production amateur Social media can offer audiovisual content produced by many people. Although contents and professional performance of YouTube producers have been previously investigated, the involved audiovisual production process has still been little studied. This work investigated production of audiovisual content for YouTube and Instagram by non-specialists. Five producers were interviewed between April and May 2021. The training and experience of the participants were characterized. Theiraudiovisual production wasa collaborative work result. Their pre-production, production and post-production activities are complex, althoughtheyare not specialists and usually havelittletraining inthe area. Participants reported ongoing efforts to produce quality audiovisual content. Mídias sociais podem veicular conteúdos audiovisuais produzidos por muitas pessoas. Apesar de conteúdo se atuação profissional de produtores para o YouTube terem sido investigados anteriormente, o processo de produção audiovisual envolvido ainda foi pouco estudado. Este trabalho investigou a produção de conteúdo audiovisual para o YouTube e o Instagram por não especialistas. Cinco produtores foram entrevistados entre abril e maio de 2021. Caracterizou-se a formação e a experiência dos participantes. Sua produção audiovisual foi resultado de trabalho colaborativo. Suas atividades de pré-produção, produção e pós-produção são complexas, ainda que os participantes não sejam especialistas e geralmente possuírem pouca formação na área. Os participantes relataram empenho contínuo em produzir conteúdos audiovisuais com qualidade. 2022-03-24T12:11:52Z 2022-03-24T12:11:52Z 2022 article OLIVEIRA, J.B.; SILVA, B.S.; FIGUEIRA FILHO, F.M. A produção de conteúdo audiovisual para mídias sociais por não especialistas. Temática, v. 18, n. 3, p. 98-114, 2022. Disponível em: https://periodicos.ufpb.br/index.php/tematica/article/view/62462/35136 . Acesso: 24 mar. 2022. 1807-8931 https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/46669 https://doi.org/10.22478/ufpb.1807-8931.2022v18n3.62462 pt_BR application/pdf
institution Repositório Institucional
collection RI - UFRN
language pt_BR
topic Processo de produção audiovisual
Conteúdo audiovisual amador
YouTube
Instagram
Audiovisual production process
Audiovisual production amateur
spellingShingle Processo de produção audiovisual
Conteúdo audiovisual amador
YouTube
Instagram
Audiovisual production process
Audiovisual production amateur
Oliveira, Jakeline Bandeira de
Silva, Bruno Santana da
Figueira Filho, Fernando Marques
A produção de conteúdo audiovisual para mídias sociais por não especialistas
description Social media can offer audiovisual content produced by many people. Although contents and professional performance of YouTube producers have been previously investigated, the involved audiovisual production process has still been little studied. This work investigated production of audiovisual content for YouTube and Instagram by non-specialists. Five producers were interviewed between April and May 2021. The training and experience of the participants were characterized. Theiraudiovisual production wasa collaborative work result. Their pre-production, production and post-production activities are complex, althoughtheyare not specialists and usually havelittletraining inthe area. Participants reported ongoing efforts to produce quality audiovisual content.
author2 0000-0002-7689-8000
author_facet 0000-0002-7689-8000
Oliveira, Jakeline Bandeira de
Silva, Bruno Santana da
Figueira Filho, Fernando Marques
format article
author Oliveira, Jakeline Bandeira de
Silva, Bruno Santana da
Figueira Filho, Fernando Marques
author_sort Oliveira, Jakeline Bandeira de
title A produção de conteúdo audiovisual para mídias sociais por não especialistas
title_short A produção de conteúdo audiovisual para mídias sociais por não especialistas
title_full A produção de conteúdo audiovisual para mídias sociais por não especialistas
title_fullStr A produção de conteúdo audiovisual para mídias sociais por não especialistas
title_full_unstemmed A produção de conteúdo audiovisual para mídias sociais por não especialistas
title_sort produção de conteúdo audiovisual para mídias sociais por não especialistas
publishDate 2022
url https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/46669
https://doi.org/10.22478/ufpb.1807-8931.2022v18n3.62462
work_keys_str_mv AT oliveirajakelinebandeirade aproducaodeconteudoaudiovisualparamidiassociaispornaoespecialistas
AT silvabrunosantanada aproducaodeconteudoaudiovisualparamidiassociaispornaoespecialistas
AT figueirafilhofernandomarques aproducaodeconteudoaudiovisualparamidiassociaispornaoespecialistas
AT oliveirajakelinebandeirade audiovisualcontentproductionforsocialmediabynonspecialists
AT silvabrunosantanada audiovisualcontentproductionforsocialmediabynonspecialists
AT figueirafilhofernandomarques audiovisualcontentproductionforsocialmediabynonspecialists
AT oliveirajakelinebandeirade producaodeconteudoaudiovisualparamidiassociaispornaoespecialistas
AT silvabrunosantanada producaodeconteudoaudiovisualparamidiassociaispornaoespecialistas
AT figueirafilhofernandomarques producaodeconteudoaudiovisualparamidiassociaispornaoespecialistas
_version_ 1773959343351267328