Ferramentas de impacto na gestão e liderança em experiência do cliente no negócio tecnológico

The sector of services and products linked to technologies is part of everyday life. The organizational and only professional infrastructure depends on innovation, as well as the reception of success and non-customer satisfaction. Therefore, the relationship with the public is a factor of loyalty...

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Detalhes bibliográficos
Autor principal: Mesquita, Yugui Esteves
Outros Autores: Brandão, Gláucio Bezerra
Formato: bachelorThesis
Idioma:pt_BR
Publicado em: Universidade Federal do Rio Grande do Norte
Assuntos:
Endereço do item:https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/46491
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spelling ri-123456789-464912022-12-27T15:44:32Z Ferramentas de impacto na gestão e liderança em experiência do cliente no negócio tecnológico Management and leadership impact tools in customer experience on technology business Mesquita, Yugui Esteves Brandão, Gláucio Bezerra Cavalcante, Kleber Matamoros, Efrain Pantaleón Gestão e liderança Experiência do cliente Gestão de projetos Sucesso do cliente Gestão de resultados Management and leadership Customer experience Project management Customer success Results management The sector of services and products linked to technologies is part of everyday life. The organizational and only professional infrastructure depends on innovation, as well as the reception of success and non-customer satisfaction. Therefore, the relationship with the public is a factor of loyalty and for the image of technology, whether in terms of marketing, general interface business or support in general. However, there are process management and leadership practices that help the success of the customer experience in a healthy way for the company and the target audience, enhancing as opportunities for development, efficiency and efficiency both in the consumer experience and in the company's internal organization. A management methodology available here includes field research, practical and theoretical knowledge, as well as technical approaches to identify the categorization of opportunities, visions of processes and models of and leadership. In addition, the application of tools and methodologies brought positive results to the indicators developed, measured through estimates of process flows O setor de serviços e produtos vinculados a tecnologias faz parte do cotidiano. A manutenção do sucesso não só depende de inovação, infraestrutura organizacional e profissionais qualificados, como também da receptividade e satisfação dos clientes. Por isso, o relacionamento com o público é fator fundamental para a fidelização e para a imagem do negócio tecnológico, seja no quesito marketing, manuseio de interface ou suporte de maneira geral. Contudo, há práticas de gestão de processos e liderança que auxiliam o sucesso na experiência do cliente de maneira saudável à empresa e ao público-alvo, potencializando, assim, as oportunidades de desenvolvimento, rendimento e eficiência tanto na experiência do consumidor quanto na organização interna da companhia. A metodologia aqui disposta varia entre pesquisas de campo, conhecimentos práticos e teóricos, além de abordagens técnicas para identificação de categorização de oportunidades, visões de adaptações de processos e modelos de gestão e liderança. Além disso, a aplicação de ferramentas e metodologias trouxeram resultados positivos aos negócios envolvidos, mensurados através de indicadores e avaliações de fluxos de processos. 2022-03-10T16:41:11Z 2022-03-10T16:41:11Z 2022-02-18 bachelorThesis MESQUITA, Yugui Esteves. Ferramentas de impacto na gestão e liderança em experiência do cliente no negócio tecnológico. 2022. 59 f. TCC (Graduação em Ciências e Tecnologia) - Escola de Ciências e Tecnologia, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2022. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/46491 pt_BR application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Bacharelado em Ciência e Tecnologia Escola de Ciências e Tecnologia
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Mesquita, Yugui Esteves
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description The sector of services and products linked to technologies is part of everyday life. The organizational and only professional infrastructure depends on innovation, as well as the reception of success and non-customer satisfaction. Therefore, the relationship with the public is a factor of loyalty and for the image of technology, whether in terms of marketing, general interface business or support in general. However, there are process management and leadership practices that help the success of the customer experience in a healthy way for the company and the target audience, enhancing as opportunities for development, efficiency and efficiency both in the consumer experience and in the company's internal organization. A management methodology available here includes field research, practical and theoretical knowledge, as well as technical approaches to identify the categorization of opportunities, visions of processes and models of and leadership. In addition, the application of tools and methodologies brought positive results to the indicators developed, measured through estimates of process flows
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