Qualidade logística: análise de indicadores de desempenho de uma distribuidora de alimentos
This work was carried out because the need to evaluate the level of quality of the logistic service provided by the Food Distributor in the city of Currais Novos, Rio Grande do Norte. The evaluation took place in the logistic perspectives of customer order fulfillment, inventory management, warehous...
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Outros Autores: | |
Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
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Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/43431 |
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ri-123456789-434312023-08-14T15:23:30Z Qualidade logística: análise de indicadores de desempenho de uma distribuidora de alimentos Dantas, Emyllene Ricelly Souza Neto, Pio Marinheiro de Administração Logística Qualidade dos serviços Administração This work was carried out because the need to evaluate the level of quality of the logistic service provided by the Food Distributor in the city of Currais Novos, Rio Grande do Norte. The evaluation took place in the logistic perspectives of customer order fulfillment, inventory management, warehousing and transportation. The research method was based on previous studies, through the use of performance indicators. In order to carry out the study, the bibliographical research was carried out on the logistic theme, as well as on its primary and secondary activities, as well as indicators available in the literature. In the production of the results, the analysis of the data collected was realyzed through comparisons with the measures of the best practices of the market. Finally, it was considered that most of the indicators used in this study demonstrated that the performance of the company's logistic activities are in line with and even above the best practices of this seguiment. However, some indicators merit greater attention because they are below the established parameters. Indicators such as Order Fill Rate, which indicates the percentage of orders met in the quantity and specifications requested by the customer, pointed result below that expected. And despite the overall result achieve the expectation, logistics processes should be improved to improve the performance of one of the indicators and improve the practices, to elevate the level of service quality provided to excellence. Este trabalho surgiu da necessidade de avaliar o nível da qualidade do serviço logístico oferecido por uma Distribuidora de Alimentos da cidade de Currais Novos, no Rio Grande do Norte. A avaliação ocorreu nas perspectivas logísticas de atendimento de pedido do cliente, gestão de estoques, armazenagem e transporte. O método de pesquisa utilizado foi fundamentado em estudos anteriores, através da utilização de indicadores de desempenho. Para a concretização do estudo, foi realizada uma pesquisa bibliográfica acerca do tema logística, bem como sobre suas atividades primárias e secundárias, além dos indicadores presentes na literatura disponível. Na produção dos resultados, a análise dos dados coletados foi realizada mediante comparações com as medidas das melhores práticas do mercado. Considerou-se, por fim, que a maioria dos indicadores utilizados neste estudo demonstraram que o desempenho das atividades logísticas da empresa estão alinhados às melhores práticas desse seguimento e até mesmo acima delas. Contudo, alguns indicadores merecem maior atenção por estarem abaixo dos parâmetros estabelecidos. Indicadores como Order Fill Rate (taxa de atendimento do pedido), que indica a porcentagem de pedidos atendidos na quantidade e especificações solicitadas pelo cliente, apontou resultado abaixo do esperado. E apesar do resultado geral estar condizente à expectativa, determinadas melhorias nos processos logísticos são necessárias para reparar o desempenho de um dos indicadores e aperfeiçoar as práticas, afim de elevar o nível da qualidade do serviço oferecido à excelência. 2016-12-13T02:05:48Z 2021-10-06T11:39:36Z 2016-12-13T02:05:48Z 2021-10-06T11:39:36Z 2016 bachelorThesis 2012906378 DANTAS, Emyllene Ricelly. Qualidade logística: análise de indicadores de desempenho de uma distribuidora de alimentos. 2016. 37 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração), Departamento de Ciências Sociais e Humanas, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Currais Novos, 2016. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/43431 pt_BR openAccess application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Administração |
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This work was carried out because the need to evaluate the level of quality of the logistic service provided by the Food Distributor in the city of Currais Novos, Rio Grande do Norte. The evaluation took place in the logistic perspectives of customer order fulfillment, inventory management, warehousing and transportation. The research method was based on previous studies, through the use of performance indicators. In order to carry out the study, the bibliographical research was carried out on the logistic theme, as well as on its primary and secondary activities, as well as indicators available in the literature. In the production of the results, the analysis of the data collected was realyzed through comparisons with the measures of the best practices of the market. Finally, it was considered that most of the indicators used in this study demonstrated that the performance of the company's logistic activities are in line with and even above the best practices of this seguiment. However, some indicators merit greater attention because they are below the established parameters. Indicators such as Order Fill Rate, which indicates the percentage of orders met in the quantity and specifications requested by the customer, pointed result below that expected. And despite the overall result achieve the expectation, logistics processes should be improved to improve the performance of one of the indicators and improve the practices, to elevate the level of service quality provided to excellence. |
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