Estágio supervisionado na ead nos anos iniciais do ensino fundamental

This paper reports clearly relevant issues regarding the experiences of a trainee student during the Supervised Internship in distance education, it is believed that it greatly contribute to the training of future teachers, in that scenario, knowledge, concepts and methodologies in practice classroo...

ver descrição completa

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Autor principal: Santos, Elinaldo Souza
Outros Autores: Soares Junior, Francisco Claudio
Formato: bachelorThesis
Idioma:pt_BR
Publicado em: Universidade Federal do Rio Grande do Norte
Assuntos:
Endereço do item:https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42157
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id ri-123456789-42157
record_format dspace
spelling ri-123456789-421572021-10-05T14:31:21Z Estágio supervisionado na ead nos anos iniciais do ensino fundamental Portuguesa Santos, Elinaldo Souza Soares Junior, Francisco Claudio Prof.Dr. Francisco Claudio Soares Junior Soares Júnior, Francisco Cláudio Junior, Francisco Vitorino de Andrade Vieira, Giane Bezerra Educação Pedagogia a Distância Estágio Supervisionado This paper reports clearly relevant issues regarding the experiences of a trainee student during the Supervised Internship in distance education, it is believed that it greatly contribute to the training of future teachers, in that scenario, knowledge, concepts and methodologies in practice classroom are on the scene, considering the importance of the university that provides coordinated training schools that offer the space for this to happen. In the empirical phase of the research were performed with Pedagogy course of the students teachers to distance through the application of a questionnaire containing objective questions seeking to generate opinions and suggestions with regard to this stage of academic training of each student interviewed. This experience report of the Faculty of Education Distance, aims to seek to establish a more complete view of this component, covering a major theme of the degree understanding, in order to prove their real necessity as important curricular component for learning student from experiences in the educational space. The reflections presented in this article seeks to demonstrate the challenges and opportunities of internship practice in distance education. This research was conducted through data collection, the bibliographical and field, with main theoretical: Andrade (2008), Gomes (2009); Barreiros (2006); Freire (2006), Gennaro (2008) among others the same was made from a qualitative approach. Este trabalho relata de forma clara questões relevantes com relação às vivências de um aluno estagiário durante o Estágio Supervisionado na EaD, acredita-se que o mesmo contribuir muito para a formação de futuros professores, na medida em que cenários, saberes, conceitos e metodologias utilizadas na prática de sala de aula estão em cena, considerando a importância da universidade que proporciona a formação articulada as escolas que oferecem o espaço para que isto aconteça. Na fase empírica da pesquisa foram realizadas com professores-alunos do curso de Pedagogia a Distância através da aplicação de um questionário contendo questões objetivas buscando gerar opiniões e sugestões no que se refere a essa etapa da formação acadêmica de cada aluno entrevistado. Este relato de experiência do curso de Pedagogia a Distancia tem como objetivo principal procurar estabelecer uma visão mais completa deste componente, abrangendo um entendimento de maior grau do tema, no sentido de se comprovar a sua real necessidade como componente curricular importante para a aprendizagem do aluno a partir de vivências no espaço educacional. As reflexões apresentadas neste artigo procuram demonstrar os desafios e possibilidades da prática do estágio curricular na EaD.Esta pesquisa foi realizada através de uma coleta de dados, do tipo bibliográfico e de campo, apresentando como principais teóricos: Andrade (2008), Gomes (2009); Barreiros (2006); Freire (2006), Januário (2008) entre outros a mesma foi feita a partir de uma abordagem qualitativa. 2018-05-07T17:53:23Z 2021-10-05T14:31:21Z 2018-05-07T17:53:23Z 2021-10-05T14:31:21Z 2016-06-28 bachelorThesis 2012050869 SANTOS, Elinaldo Souza. O estágio supervisionado na ead nos anos iniciais do ensino fundamental: reflexões-descritivas de um relato de experiência. 2016. 33 f. TCC (Graduação) - Curso de Pedagogia, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Parnamirim/RN, 2016. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42157 pt_BR openAccess application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Pedagogia EaD
institution Repositório Institucional
collection RI - UFRN
language pt_BR
topic Educação
Pedagogia a Distância
Estágio Supervisionado
spellingShingle Educação
Pedagogia a Distância
Estágio Supervisionado
Santos, Elinaldo Souza
Estágio supervisionado na ead nos anos iniciais do ensino fundamental
description This paper reports clearly relevant issues regarding the experiences of a trainee student during the Supervised Internship in distance education, it is believed that it greatly contribute to the training of future teachers, in that scenario, knowledge, concepts and methodologies in practice classroom are on the scene, considering the importance of the university that provides coordinated training schools that offer the space for this to happen. In the empirical phase of the research were performed with Pedagogy course of the students teachers to distance through the application of a questionnaire containing objective questions seeking to generate opinions and suggestions with regard to this stage of academic training of each student interviewed. This experience report of the Faculty of Education Distance, aims to seek to establish a more complete view of this component, covering a major theme of the degree understanding, in order to prove their real necessity as important curricular component for learning student from experiences in the educational space. The reflections presented in this article seeks to demonstrate the challenges and opportunities of internship practice in distance education. This research was conducted through data collection, the bibliographical and field, with main theoretical: Andrade (2008), Gomes (2009); Barreiros (2006); Freire (2006), Gennaro (2008) among others the same was made from a qualitative approach.
author2 Soares Junior, Francisco Claudio
author_facet Soares Junior, Francisco Claudio
Santos, Elinaldo Souza
format bachelorThesis
author Santos, Elinaldo Souza
author_sort Santos, Elinaldo Souza
title Estágio supervisionado na ead nos anos iniciais do ensino fundamental
title_short Estágio supervisionado na ead nos anos iniciais do ensino fundamental
title_full Estágio supervisionado na ead nos anos iniciais do ensino fundamental
title_fullStr Estágio supervisionado na ead nos anos iniciais do ensino fundamental
title_full_unstemmed Estágio supervisionado na ead nos anos iniciais do ensino fundamental
title_sort estágio supervisionado na ead nos anos iniciais do ensino fundamental
publisher Universidade Federal do Rio Grande do Norte
publishDate 2018
url https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42157
work_keys_str_mv AT santoselinaldosouza estagiosupervisionadonaeadnosanosiniciaisdoensinofundamental
AT santoselinaldosouza portuguesa
_version_ 1773962647058776064