Trabalhando por uma educação inclusiva na escola Meu Bom Jesus
The experience report research claims to investigate how does inclusive education at My Good Jesus School goes on. Studies are according on the observation experienced at school, in your entire physical structure and in the school community, in the classroom of the 4th grade of elementary school, th...
Na minha lista:
Autor principal: | |
---|---|
Outros Autores: | |
Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
|
Assuntos: | |
Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42137 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
ri-123456789-42137 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
ri-123456789-421372021-10-05T14:29:55Z Trabalhando por uma educação inclusiva na escola Meu Bom Jesus Silva, Monica Josilene da Coitinho, Alex Santana Coitinho, Alex Santana Demoly, Karla Rosane do Amaral Demoly, Karla Rosane do Amaral Educação Inclusiva Intervenção Metodologia Inclusive Education Intervention Methodology Educação The experience report research claims to investigate how does inclusive education at My Good Jesus School goes on. Studies are according on the observation experienced at school, in your entire physical structure and in the school community, in the classroom of the 4th grade of elementary school, the laws and the papers which rule the inclusive education and a proposal for intervention planning, based on such difficulties by facing and observed in the proposed activities for students with Special Educational Needs (SEN). In this context initiated closer contact with Sen students, other students and a teacher. In the coming work will be portrayed all aspects relating to this experience, about the methodology, didactic resources used in the learning of students’ process, as for these were significant to start a reflection on the educational processes that govern the inclusive education and their difficulties of being performed in a satisfactory manner for both students and teacher. The methodology used in this project was through action research with schools and teachers to make a survey on the methodology used at the school in question. The study concludes that inclusion is much more to enter the child with special needs in regular schools, is the opportunity for her to participate in activities, promoting the development and learning of these students. Beyond the reflection, there is a construction of concepts based on authors such as: Nunes, Braun and Souza (2013), Glat, R; Blanco, l. (2007), Sassaki (2007) and (2013), Gil (2002) and Thiollent (1985). Este relato de experiência tem o objetivo de investigar como funciona a Educação Inclusiva na escola Meu Bom Jesus. O estudo conta com a observação vivenciada na escola, em toda sua estrutura física e na comunidade escolar, na sala de aula do 4° ano do ensino fundamental, das leis e documentos que regem a educação inclusiva e planejamento de uma proposta de intervenção, baseada nas principais dificuldades observadas nas atividades propostas para os alunos com Necessidades Educacionais Especiais (NEE). Neste contexto iniciou-se o contato mais estreito com alunos com NEE, demais alunos e professora. No trabalho a seguir serão retratados todos os aspectos referentes a essa experiência, sobre a metodologia utilizada, recursos didáticos utilizados no processo de aprendizagem dos alunos, de modo que, essas foram significativas para iniciar uma reflexão sobre os processos educativos que regem a educação inclusiva e suas dificuldades de serem realizadas de forma satisfatórias, tanto para os alunos, como para a professora. A metodologia utilizada neste projeto se deu através de pesquisa-ação com a escola e os professores para fazer um levantamento sobre a metodologia utilizada na escola em questão. O estudo conclui que inclusão é muito mais que inserir a criança com NEE na escola regular, é da oportunidade para ela poder participar das atividades, propiciando o desenvolvimento e aprendizagem desses alunos. Além da reflexão, há uma construção de conceitos com base em autores da área, como: Nunes, Braun e Souza (2013), Glat, R; Blanco, L.(2007), Sassaki (2007) e (2013), Gil (2002) e Thiollent (1985). 2017-07-25T19:05:54Z 2021-10-05T14:29:55Z 2017-07-25T19:05:54Z 2021-10-05T14:29:55Z 2016-06-08 bachelorThesis 2012033625 SILVA, Monica Josilene da. Trabalhando por uma educação inclusiva na escola Meu Bom Jesus. 2016. 26f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia), Centro de Educação, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Grossos, 2016. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42137 pt_BR openAccess application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Pedagogia Ead |
institution |
Repositório Institucional |
collection |
RI - UFRN |
language |
pt_BR |
topic |
Educação Inclusiva Intervenção Metodologia Inclusive Education Intervention Methodology Educação |
spellingShingle |
Educação Inclusiva Intervenção Metodologia Inclusive Education Intervention Methodology Educação Silva, Monica Josilene da Trabalhando por uma educação inclusiva na escola Meu Bom Jesus |
description |
The experience report research claims to investigate how does inclusive education at My Good Jesus School goes on. Studies are according on the observation experienced at school, in your entire physical structure and in the school community, in the classroom of the 4th grade of elementary school, the laws and the papers which rule the inclusive education and a proposal for intervention planning, based on such difficulties by facing and observed in the proposed activities for students with Special Educational Needs (SEN). In this context initiated closer contact with Sen students, other students and a teacher. In the coming work will be portrayed all aspects relating to this experience, about the methodology, didactic resources used in the learning of students’ process, as for these were significant to start a reflection on the educational processes that govern the inclusive education and their difficulties of being performed in a satisfactory manner for both students and teacher. The methodology used in this project was through action research with schools and teachers to make a survey on the methodology used at the school in question. The study concludes that inclusion is much more to enter the child with special needs in regular schools, is the opportunity for her to participate in activities, promoting the development and learning of these students. Beyond the reflection, there is a construction of concepts based on authors such as: Nunes, Braun and Souza (2013), Glat, R; Blanco, l. (2007), Sassaki (2007) and (2013), Gil (2002) and Thiollent (1985). |
author2 |
Coitinho, Alex Santana |
author_facet |
Coitinho, Alex Santana Silva, Monica Josilene da |
format |
bachelorThesis |
author |
Silva, Monica Josilene da |
author_sort |
Silva, Monica Josilene da |
title |
Trabalhando por uma educação inclusiva na escola Meu Bom Jesus |
title_short |
Trabalhando por uma educação inclusiva na escola Meu Bom Jesus |
title_full |
Trabalhando por uma educação inclusiva na escola Meu Bom Jesus |
title_fullStr |
Trabalhando por uma educação inclusiva na escola Meu Bom Jesus |
title_full_unstemmed |
Trabalhando por uma educação inclusiva na escola Meu Bom Jesus |
title_sort |
trabalhando por uma educação inclusiva na escola meu bom jesus |
publisher |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte |
publishDate |
2017 |
url |
https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42137 |
work_keys_str_mv |
AT silvamonicajosileneda trabalhandoporumaeducacaoinclusivanaescolameubomjesus |
_version_ |
1773962832195354624 |