A importância da contação de história na alfabetização
The present study addresses the importance of story-telling in the literacy cycle. It aims to show that story-telling plays a key role in the school routine of the student, and it is a method that should be extended over time, i.e., to be constant in the literacy process. Still tries to demystify th...
Na minha lista:
Autor principal: | |
---|---|
Outros Autores: | |
Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
|
Assuntos: | |
Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42135 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
ri-123456789-42135 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
ri-123456789-421352021-10-05T14:29:49Z A importância da contação de história na alfabetização The importance of story-telling in literacy Silva, Maria Eliane da Toledo, Marcia Cristina Barragan Moraes Toledo, Marcia Cristina Barragan Moraes Silva, Maria Eliane Souza da Lacava, Vyullheney Fernandes de Araujo Pedagogia Contação de História Alfabetização Pedagogy Story-telling Literacy Educação The present study addresses the importance of story-telling in the literacy cycle. It aims to show that story-telling plays a key role in the school routine of the student, and it is a method that should be extended over time, i.e., to be constant in the literacy process. Still tries to demystify the idea that storytelling is only to calm the children, and show that goes beyond that, because it has a significant role in children's learning. It is known that as the child is taken to the world of imagination, he is enticed to take an interest in reading and writing. This work is the result of internship experience supervised III, which aimed to encourage the child to learn in a playful and pleasurable way through story-telling. Este estudo trata da importância da contação de história no ciclo de alfabetização. Tem como objetivo mostrar que a contação de história tem um papel fundamental na rotina escolar do aluno, e que é um método que deve se estender ao longo do tempo, ou seja, que deve ser constante no processo de alfabetização. Intenta ainda desmistificar a ideia que a contação de história é somente para acalmar as crianças, e mostrar que vai além disso, pois a mesma exerce uma função significativa na aprendizagem da criança. Sabe-se que à medida que se leva a criança ao mundo da imaginação, ela é instigada a se interessar pela leitura e escrita. Esse trabalho é resultado da experiência de estágio supervisionado III, que teve como objetivo estimular a criança a aprender de forma lúdica e prazerosa através da contação de história. 2017-07-19T12:28:04Z 2021-10-05T14:29:48Z 2017-07-19T12:28:04Z 2021-10-05T14:29:48Z 2016-06-21 bachelorThesis 2012032904 SILVA, Maria Eliane da. A importância da contação de história na alfabetização. 2016. 19f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia), Centro de Educação, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Marcelino Vieira, 2016. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42135 pt_BR openAccess An error occurred getting the license - uri. application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Pedagogia Ead |
institution |
Repositório Institucional |
collection |
RI - UFRN |
language |
pt_BR |
topic |
Pedagogia Contação de História Alfabetização Pedagogy Story-telling Literacy Educação |
spellingShingle |
Pedagogia Contação de História Alfabetização Pedagogy Story-telling Literacy Educação Silva, Maria Eliane da A importância da contação de história na alfabetização |
description |
The present study addresses the importance of story-telling in the literacy cycle. It aims to show that story-telling plays a key role in the school routine of the student, and it is a method that should be extended over time, i.e., to be constant in the literacy process. Still tries to demystify the idea that storytelling is only to calm the children, and show that goes beyond that, because it has a significant role in children's learning. It is known that as the child is taken to the world of imagination, he is enticed to take an interest in reading and writing. This work is the result of internship experience supervised III, which aimed to encourage the child to learn in a playful and pleasurable way through story-telling. |
author2 |
Toledo, Marcia Cristina Barragan Moraes |
author_facet |
Toledo, Marcia Cristina Barragan Moraes Silva, Maria Eliane da |
format |
bachelorThesis |
author |
Silva, Maria Eliane da |
author_sort |
Silva, Maria Eliane da |
title |
A importância da contação de história na alfabetização |
title_short |
A importância da contação de história na alfabetização |
title_full |
A importância da contação de história na alfabetização |
title_fullStr |
A importância da contação de história na alfabetização |
title_full_unstemmed |
A importância da contação de história na alfabetização |
title_sort |
importância da contação de história na alfabetização |
publisher |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte |
publishDate |
2017 |
url |
https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42135 |
work_keys_str_mv |
AT silvamariaelianeda aimportanciadacontacaodehistorianaalfabetizacao AT silvamariaelianeda theimportanceofstorytellinginliteracy AT silvamariaelianeda importanciadacontacaodehistorianaalfabetizacao |
_version_ |
1773963900592586752 |