A utilização da Língua Brasileira de Sinais na qualidade da educação do surdo no âmbito escolar
The present paper analyse the importance of brazilian sign language in the education of deaf people and how they can benefit with this resource. Thus, was used a bibliographic research that highlights the essential points in the living of deaf people and their experiences through the sign language....
Na minha lista:
Autor principal: | |
---|---|
Outros Autores: | |
Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
|
Assuntos: | |
Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42114 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
ri-123456789-42114 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
ri-123456789-421142021-10-05T14:28:30Z A utilização da Língua Brasileira de Sinais na qualidade da educação do surdo no âmbito escolar Sá, Elitelma Maria Bernardo da Silva Sant'Ana, Alex Sandro Coitinho Sant’Ana, Alex Sandro Coitinho Demoly, Karla Rosane Do Amaral Burlamaqui, Akynara Aglae Rodrigues Santos Da Silva Libras Surdo Educação Aprendizagem Deaf Education Learning Educação The present paper analyse the importance of brazilian sign language in the education of deaf people and how they can benefit with this resource. Thus, was used a bibliographic research that highlights the essential points in the living of deaf people and their experiences through the sign language. This study presents a report of the experience where was used fiction names as a mechanism to obtain information from the senses constructed by the subject. The paper concluded that brazilian sign language used in an educational environment is fundamental in the learning process for the deaf people, and cannot be replaced by another language. This paper is theory based in some authors that contributed with the approached themes. Authors such as Quadros e Karnopp (2004) were used as a reference for this research. O presente artigo analisa a importância da língua brasileira de sinais na educação de surdos e como os mesmos podem ser beneficiados por meio desse recurso. Dessa forma foi utilizada uma pesquisa bibliográfica que destaca pontos essenciais da vivência do surdo e suas experiências por meio da língua de sinais. Este estudo apresenta um relato de experiência onde usamos nomes fictícios como mecanismo de obtenções de informação a partir dos sentidos construídos pelo sujeito. O estudo conclui que a língua brasileira de sinais utilizada no âmbito escolar é fundamental no processo ensino aprendizagem do surdo, não podendo ser substituído por outra língua. Este trabalho tem como base teórica alguns autores que contribuem com os temas abordados. Destacamos alguns como Quadros e Karnopp (2004) como referência para a pesquisa. 2016-08-05T19:49:59Z 2021-10-05T14:28:30Z 2016-08-05T19:49:59Z 2021-10-05T14:28:30Z 2016 bachelorThesis 2012030230 SÁ, Elitelma Maria Bernardo da Silva. A utilização da Língua Brasileira de Sinais na qualidade da educação do surdo no âmbito escolar. 2016. 19f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Pedagogia a Distância), Centro de Educação, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2016. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42114 pt_BR openAccess application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Pedagogia EAD |
institution |
Repositório Institucional |
collection |
RI - UFRN |
language |
pt_BR |
topic |
Libras Surdo Educação Aprendizagem Deaf Education Learning Educação |
spellingShingle |
Libras Surdo Educação Aprendizagem Deaf Education Learning Educação Sá, Elitelma Maria Bernardo da Silva A utilização da Língua Brasileira de Sinais na qualidade da educação do surdo no âmbito escolar |
description |
The present paper analyse the importance of brazilian sign language in the education of deaf people and how they can benefit with this resource. Thus, was used a bibliographic research that highlights the essential points in the living of deaf people and their experiences through the sign language. This study presents a report of the experience where was used fiction names as a mechanism to obtain information from the senses constructed by the subject. The paper concluded that brazilian sign language used in an educational environment is fundamental in the learning process for the deaf people, and cannot be replaced by another
language. This paper is theory based in some authors that contributed with the approached themes. Authors such as Quadros e Karnopp (2004) were used as a reference for this research. |
author2 |
Sant'Ana, Alex Sandro Coitinho |
author_facet |
Sant'Ana, Alex Sandro Coitinho Sá, Elitelma Maria Bernardo da Silva |
format |
bachelorThesis |
author |
Sá, Elitelma Maria Bernardo da Silva |
author_sort |
Sá, Elitelma Maria Bernardo da Silva |
title |
A utilização da Língua Brasileira de Sinais na qualidade da educação do surdo no âmbito escolar |
title_short |
A utilização da Língua Brasileira de Sinais na qualidade da educação do surdo no âmbito escolar |
title_full |
A utilização da Língua Brasileira de Sinais na qualidade da educação do surdo no âmbito escolar |
title_fullStr |
A utilização da Língua Brasileira de Sinais na qualidade da educação do surdo no âmbito escolar |
title_full_unstemmed |
A utilização da Língua Brasileira de Sinais na qualidade da educação do surdo no âmbito escolar |
title_sort |
utilização da língua brasileira de sinais na qualidade da educação do surdo no âmbito escolar |
publisher |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte |
publishDate |
2016 |
url |
https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42114 |
work_keys_str_mv |
AT saelitelmamariabernardodasilva autilizacaodalinguabrasileiradesinaisnaqualidadedaeducacaodosurdonoambitoescolar AT saelitelmamariabernardodasilva utilizacaodalinguabrasileiradesinaisnaqualidadedaeducacaodosurdonoambitoescolar |
_version_ |
1773961327201484800 |