A importância do lúdico na Educação Infantil

This article aims to discuss the importance of ludic in early childhood education for children aged five. And, more specifically, developed pedagogical activity of teaching content based on children's daily play; analyze how the repercussions of the play activity used to promote learning; and p...

ver descrição completa

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Autor principal: Freitas, Laedina Andrade de
Outros Autores: Santos, Carina Pessoa
Formato: bachelorThesis
Idioma:pt_BR
Publicado em: Universidade Federal do Rio Grande do Norte
Assuntos:
Endereço do item:https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42091
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id ri-123456789-42091
record_format dspace
spelling ri-123456789-420912021-10-05T14:27:11Z A importância do lúdico na Educação Infantil Freitas, Laedina Andrade de Santos, Carina Pessoa Santos, Carina Pessoa Silva, Simone Patricia da Silva, Ivoneide Mendes da Lúdico Brincadeiras Educação Ludic Crianças Plays Education Children Educação This article aims to discuss the importance of ludic in early childhood education for children aged five. And, more specifically, developed pedagogical activity of teaching content based on children's daily play; analyze how the repercussions of the play activity used to promote learning; and promote reflections on the importance of developing in the classroom in the classroom with children of 5 years. In this sense, to aim is to understand the importance of education for children and the advantages of working with this type of content in the classroom. For the constitution of this research we used as corpus the responses of the four (4) childrens, after to realizing to workshop, followed by the application of questionnaires. In this form, this research is of a qualitative approach and this approach is based on an exploratory activity. The results indicate that play is fundamental for the development of the child's learning, since they learn the content proposed in the curricular activity in a pleasant way, through moments of interaction and relaxation. KEY WORDS: ludic; plays; Education; Children O presente artigo objetiva discutir a importância do lúdico na educação infantil para crianças com cinco anos. E, mais especificamente, desenvolver atividade pedagógica de ensino de conteúdo com base em brincadeira cotidiana das crianças; analisar as repercussões da atividade lúdica empregada para promover a aprendizagem; e promover reflexões sobre a importância de se desenvolver o lúdico em sala de aula com crianças de 5 anos. Nesse sentido, busca-se compreender a importância da para a educação infantil e as vantagens de se trabalhar com esse tipo de conteúdo na sala de aula. Para a constituição desta pesquisa utilizamos como corpus as respostas das 4 (quatro) crianças, após a realização de uma oficina, seguida da aplicação de questionários. Dessa forma, esta pesquisa é de abordagem qualitativa e tal abordagem se fundamenta em uma atividade exploratória. Os resultados apontam que o lúdico é fundamental para o desenvolvimento do aprendizado da criança, pois eles aprendem o conteúdo proposto na atividade curricular de uma forma prazerosa, através de momentos de interação e descontração. 2018-01-22T18:38:55Z 2021-10-05T14:27:10Z 2018-01-22T18:38:55Z 2021-10-05T14:27:10Z 2017 bachelorThesis 2014008318 FREITAS, Laedina Andrade de. A importância do lúdico na Educação Infantil. 2017. 30f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia), Centro de Educação, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Caraúbas/RN, 2017. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42091 pt_BR openAccess application/octet-stream Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Pedagogia EaD
institution Repositório Institucional
collection RI - UFRN
language pt_BR
topic Lúdico
Brincadeiras
Educação
Ludic
Crianças
Plays
Education
Children
Educação
spellingShingle Lúdico
Brincadeiras
Educação
Ludic
Crianças
Plays
Education
Children
Educação
Freitas, Laedina Andrade de
A importância do lúdico na Educação Infantil
description This article aims to discuss the importance of ludic in early childhood education for children aged five. And, more specifically, developed pedagogical activity of teaching content based on children's daily play; analyze how the repercussions of the play activity used to promote learning; and promote reflections on the importance of developing in the classroom in the classroom with children of 5 years. In this sense, to aim is to understand the importance of education for children and the advantages of working with this type of content in the classroom. For the constitution of this research we used as corpus the responses of the four (4) childrens, after to realizing to workshop, followed by the application of questionnaires. In this form, this research is of a qualitative approach and this approach is based on an exploratory activity. The results indicate that play is fundamental for the development of the child's learning, since they learn the content proposed in the curricular activity in a pleasant way, through moments of interaction and relaxation. KEY WORDS: ludic; plays; Education; Children
author2 Santos, Carina Pessoa
author_facet Santos, Carina Pessoa
Freitas, Laedina Andrade de
format bachelorThesis
author Freitas, Laedina Andrade de
author_sort Freitas, Laedina Andrade de
title A importância do lúdico na Educação Infantil
title_short A importância do lúdico na Educação Infantil
title_full A importância do lúdico na Educação Infantil
title_fullStr A importância do lúdico na Educação Infantil
title_full_unstemmed A importância do lúdico na Educação Infantil
title_sort importância do lúdico na educação infantil
publisher Universidade Federal do Rio Grande do Norte
publishDate 2018
url https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42091
work_keys_str_mv AT freitaslaedinaandradede aimportanciadoludiconaeducacaoinfantil
AT freitaslaedinaandradede importanciadoludiconaeducacaoinfantil
_version_ 1773962290217877504