Possibilidades de alfabetização e letramento na educação infantil
The present work, under the theme: possibilities for literacy and literacy in early childhood education level V, it is a bibliographical research based on authors such as: Ana Teberosky (1998), Telma Weisz (2001), Emilia Ferreiro (2001) and Magda Soares (2004) and, also, field research in a public s...
Na minha lista:
Autor principal: | |
---|---|
Outros Autores: | |
Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
|
Assuntos: | |
Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42077 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
ri-123456789-42077 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
ri-123456789-420772021-10-05T14:26:25Z Possibilidades de alfabetização e letramento na educação infantil Literacy and literacy possibilities in child education Rocha, Elizabeth Nunes Toledo, Márcia Cristina Barragan Moraes Toledo, Márcia Cristina Barragan Moraes Alfabetização Letramento The present work, under the theme: possibilities for literacy and literacy in early childhood education level V, it is a bibliographical research based on authors such as: Ana Teberosky (1998), Telma Weisz (2001), Emilia Ferreiro (2001) and Magda Soares (2004) and, also, field research in a public school that has credibility with the caicoan population, seeking to clarify, so why so many children that present difficulties to become literate. Unfortunately, it is noticeable that some students have changed, but cannot follow the contents for not reaching the reading skills; writing and interpretation. In short, this study through field research and a glimpse of the real situation bibliographical, why so many investment without return, that is, even with the various improvements in education and continuing training of educators, has not yet been enough to encourage a appropriate development. O presente trabalho, sob o tema: Possibilidades de Alfabetização e Letramento na Educação Infantil Nível V, trata-se de uma pesquisa bibliográfica que tem como base autores como: Ana Teberosky (1998), Telma Weisz (2001), Emília Ferreiro (2001) e Magda Soares (2004) e, também, pesquisas de campo em uma escola pública que possui credibilidade diante a população caicoense, buscando esclarecer, assim, o porquê de tantas crianças que apresentam dificuldades para se alfabetizarem. Infelizmente, é perceptível que alguns alunos têm mudado de ano, mas, não conseguem acompanhar os conteúdos por não atingirem as competências de leitura; escrita e interpretação. Em suma, este estudo por meio de pesquisa de campo e bibliográfica vislumbrará a real situação, o porquê de tantos investimentos sem retorno, isto é, mesmo com as diversas melhorias na educação e a formação continuada dos educadores, ainda não tem sido o suficiente para favorecer um desenvolvimento adequado. 2018-02-28T13:14:08Z 2021-10-05T14:26:25Z 2018-02-28T13:14:08Z 2021-10-05T14:26:25Z 2017 bachelorThesis 2014007562 ROCHA, Elizabeth Nunes. Possibilidades de alfabetização e letramento na educação infantil. 2017. 20 f. TCC (Graduação) - Curso de Pedagogia, Centro de Educação, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Caicó/RN, 2017. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42077 pt_BR openAccess application/octet-stream Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Pedagogia |
institution |
Repositório Institucional |
collection |
RI - UFRN |
language |
pt_BR |
topic |
Alfabetização Letramento |
spellingShingle |
Alfabetização Letramento Rocha, Elizabeth Nunes Possibilidades de alfabetização e letramento na educação infantil |
description |
The present work, under the theme: possibilities for literacy and literacy in early childhood education level V, it is a bibliographical research based on authors such as: Ana Teberosky (1998), Telma Weisz (2001), Emilia Ferreiro (2001) and Magda Soares (2004) and, also, field research in a public school that has credibility with the caicoan population, seeking to clarify, so why so many children that present difficulties to become literate. Unfortunately, it is noticeable that some students have changed, but cannot follow the contents for not reaching the reading skills; writing and interpretation. In short, this study through field research and a glimpse of the real situation bibliographical, why so many investment without return, that is, even with the various improvements in education and continuing training of educators, has not yet been enough to encourage a appropriate development. |
author2 |
Toledo, Márcia Cristina Barragan Moraes |
author_facet |
Toledo, Márcia Cristina Barragan Moraes Rocha, Elizabeth Nunes |
format |
bachelorThesis |
author |
Rocha, Elizabeth Nunes |
author_sort |
Rocha, Elizabeth Nunes |
title |
Possibilidades de alfabetização e letramento na educação infantil |
title_short |
Possibilidades de alfabetização e letramento na educação infantil |
title_full |
Possibilidades de alfabetização e letramento na educação infantil |
title_fullStr |
Possibilidades de alfabetização e letramento na educação infantil |
title_full_unstemmed |
Possibilidades de alfabetização e letramento na educação infantil |
title_sort |
possibilidades de alfabetização e letramento na educação infantil |
publisher |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte |
publishDate |
2018 |
url |
https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42077 |
work_keys_str_mv |
AT rochaelizabethnunes possibilidadesdealfabetizacaoeletramentonaeducacaoinfantil AT rochaelizabethnunes literacyandliteracypossibilitiesinchildeducation |
_version_ |
1773962202386006016 |