Como trabalhar conceitos matemáticos com brincadeiras na educação infantil

The main focus of this work is to emphasize the importance of activities mathematical concepts to children's play in early childhood education, showing their importance and discovering how we use them in everyday life, as well as understanding that through play games, directed activities can be...

ver descrição completa

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Autor principal: Oliveira, Leila Cristina da Silva
Outros Autores: Carvalho, Letícia dos Santos
Formato: bachelorThesis
Idioma:pt_BR
Publicado em: Universidade Federal do Rio Grande do Norte
Assuntos:
Endereço do item:https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42065
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id ri-123456789-42065
record_format dspace
spelling ri-123456789-420652021-10-05T14:25:51Z Como trabalhar conceitos matemáticos com brincadeiras na educação infantil Oliveira, Leila Cristina da Silva Carvalho, Letícia dos Santos Carvalho, Letícia dos Santos Reis, Mônica Karina Santos Gomes, Luanna Priscilla da Silva Brincadeiras Matemática Aprendizagem The main focus of this work is to emphasize the importance of activities mathematical concepts to children's play in early childhood education, showing their importance and discovering how we use them in everyday life, as well as understanding that through play games, directed activities can be carried out for the learning of Mathematics, aiming to contribute to the development of cognitive skills. Through the research carried out, it was observed that the child is able to communicate mathematically and, according to the evolution of each stage, is able to solve problems and make increasingly complex reflections, also highlighting the role of the teacher as a mediator that can influence students with elaborate activities that will help achieve the expected goal. In the methodology studied, a review of results obtained in researches was carried out, demonstrating that the child, the main agent of this learning process, develops through activities and games that stimulate his logical-mathematical thinking. O eixo principal desse trabalho é ressaltar a importância das atividades matemáticas nas brincadeiras com crianças na Educação Infantil, mostrando sua importância e descobrir como as utilizamos no dia a dia, como também compreender que, através das brincadeiras lúdicas, podem ser feitas atividades direcionadas para a aprendizagem da Matemática, com objetivo de contribuir para o desenvolvimento das competências cognitivas. Através de pesquisas realizadas, foi observado que a criança é capaz de comunicar-se matematicamente e, de acordo com a evolução de cada etapa, consegue solucionar problemas e fazer reflexões cada vez mais complexas, ressalta-se também o papel do professor como mediador que pode influenciar seus alunos com atividades elaboradas que os favoreçam a alcançarem o objetivo esperado. Na metodologia abordada foi realizada uma revisão de resultados obtidos em pesquisas que demonstram que a criança, principal agente desse processo de aprendizagem, se desenvolve através de atividades e brincadeiras que estimulam o seu pensamento lógico-matemático. 2018-03-01T14:15:25Z 2021-10-05T14:25:51Z 2018-03-01T14:15:25Z 2021-10-05T14:25:51Z 2017-12-08 bachelorThesis 2014008372 OLIVEIRA, Leila Cristina da Silva. Como trabalhar conceitos matemáticos com brincadeiras na educação infantil. 2017. 23 f. TCC (Graduação) - Curso de Pedagogia, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, São Gonçalo do Amarante/RN, 2017. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42065 pt_BR openAccess An error occurred getting the license - uri. application/octet-stream Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Pedagogia
institution Repositório Institucional
collection RI - UFRN
language pt_BR
topic Brincadeiras
Matemática
Aprendizagem
spellingShingle Brincadeiras
Matemática
Aprendizagem
Oliveira, Leila Cristina da Silva
Como trabalhar conceitos matemáticos com brincadeiras na educação infantil
description The main focus of this work is to emphasize the importance of activities mathematical concepts to children's play in early childhood education, showing their importance and discovering how we use them in everyday life, as well as understanding that through play games, directed activities can be carried out for the learning of Mathematics, aiming to contribute to the development of cognitive skills. Through the research carried out, it was observed that the child is able to communicate mathematically and, according to the evolution of each stage, is able to solve problems and make increasingly complex reflections, also highlighting the role of the teacher as a mediator that can influence students with elaborate activities that will help achieve the expected goal. In the methodology studied, a review of results obtained in researches was carried out, demonstrating that the child, the main agent of this learning process, develops through activities and games that stimulate his logical-mathematical thinking.
author2 Carvalho, Letícia dos Santos
author_facet Carvalho, Letícia dos Santos
Oliveira, Leila Cristina da Silva
format bachelorThesis
author Oliveira, Leila Cristina da Silva
author_sort Oliveira, Leila Cristina da Silva
title Como trabalhar conceitos matemáticos com brincadeiras na educação infantil
title_short Como trabalhar conceitos matemáticos com brincadeiras na educação infantil
title_full Como trabalhar conceitos matemáticos com brincadeiras na educação infantil
title_fullStr Como trabalhar conceitos matemáticos com brincadeiras na educação infantil
title_full_unstemmed Como trabalhar conceitos matemáticos com brincadeiras na educação infantil
title_sort como trabalhar conceitos matemáticos com brincadeiras na educação infantil
publisher Universidade Federal do Rio Grande do Norte
publishDate 2018
url https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/42065
work_keys_str_mv AT oliveiraleilacristinadasilva comotrabalharconceitosmatematicoscombrincadeirasnaeducacaoinfantil
_version_ 1773957512825929728