A Família e Escola na contemporaneidade
This article came from some of my concerns and anxieties in wondering how the family and the school behave by this contemporary time, realize the changes that have occurred in society in recent times, changes which came achieve significantly and in general throughout society. As a result, such work...
Na minha lista:
Autor principal: | |
---|---|
Outros Autores: | |
Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
|
Assuntos: | |
Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41893 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
ri-123456789-41893 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
ri-123456789-418932021-10-05T14:18:35Z A Família e Escola na contemporaneidade Lima, Luana Alves de Maia, Severino Ramos dos Santos Maia, Severino Ramos dos Santos Gomes Jr, José Umbelino Silva, Maria Suely Paula Família Contemporaneidade Escola Family Contemporaneity School Educação This article came from some of my concerns and anxieties in wondering how the family and the school behave by this contemporary time, realize the changes that have occurred in society in recent times, changes which came achieve significantly and in general throughout society. As a result, such work has as main approach the family and the school in contemporary times, this research aims to understand the difficulties and anxieties present in schools and in families. The methodology used for the construction of this work is based on a qualitative research, drawn from bibliographical research, and theoretical frameworks that contribute to a better development of the work, authors that help better engage the issue and make clear ideas, thoughts and concepts related to the proposed theme. Faced with the reflection that the research provided, intend to point through the results, some guidelines that will contribute to our educational practice and other education professionals. O presente artigo surgiu a partir de algumas das minhas inquietações e anseios, em saber de que forma a família e a escola se comportam mediante a esse tempo contemporâneo, por perceber as mudanças que tem ocorrido na sociedade nos últimos tempos, mudanças essas que vieram atingir de forma significativa e de um modo geral toda a sociedade. Em decorrência disso, o referido trabalho tem como abordagem principal a família e a escola na contemporaneidade, tal pesquisa tem o intuito de perceber essas dificuldades e anseios presente nas escolas e na famílias. A metodologia utilizada para construção desse trabalho, baseia-se em uma pesquisa de cunho qualitativo, elaborada a partir de pesquisas bibliográficas, e referenciais teóricos que vem contribuir para um melhor desenvolvimento do trabalho, e autores que ajudaram a dialogar melhor a temática e tornando claro as ideias, pensamentos e conceitos referentes ao tema proposto. Diante do exercício de reflexão que a pesquisa proporcionou, intencionamos apontar através dos resultados obtidos, algumas orientações que venham contribuir com a nossa prática educativa e de outros profissionais de educação. 2016-07-27T18:56:02Z 2021-10-05T14:18:35Z 2016-07-27T18:56:02Z 2021-10-05T14:18:35Z 2016-05-30 bachelorThesis 2012032047 LIMA, Luana Alves de. A Família e Escola na contemporaneidade. 2016. 19f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Pedagogia a Distância), Centro de Educação, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2016. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41893 pt_BR openAccess application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Pedagogia EAD |
institution |
Repositório Institucional |
collection |
RI - UFRN |
language |
pt_BR |
topic |
Família Contemporaneidade Escola Family Contemporaneity School Educação |
spellingShingle |
Família Contemporaneidade Escola Family Contemporaneity School Educação Lima, Luana Alves de A Família e Escola na contemporaneidade |
description |
This article came from some of my concerns and anxieties in wondering how the family and the school behave by this contemporary time, realize the changes that have occurred in society in recent times, changes which came achieve significantly and in general throughout society. As a result, such work has as main approach the family and the school in contemporary times, this research aims to understand the difficulties and anxieties present in schools and in families. The methodology used for the construction of this work is based on a qualitative research, drawn from bibliographical research, and theoretical frameworks that contribute to a better development of the work, authors that help better engage the issue and make clear ideas, thoughts and concepts related to the proposed theme. Faced with the reflection that the research provided, intend to point through the results, some guidelines that will contribute to our educational practice and other education professionals. |
author2 |
Maia, Severino Ramos dos Santos |
author_facet |
Maia, Severino Ramos dos Santos Lima, Luana Alves de |
format |
bachelorThesis |
author |
Lima, Luana Alves de |
author_sort |
Lima, Luana Alves de |
title |
A Família e Escola na contemporaneidade |
title_short |
A Família e Escola na contemporaneidade |
title_full |
A Família e Escola na contemporaneidade |
title_fullStr |
A Família e Escola na contemporaneidade |
title_full_unstemmed |
A Família e Escola na contemporaneidade |
title_sort |
família e escola na contemporaneidade |
publisher |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte |
publishDate |
2016 |
url |
https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41893 |
work_keys_str_mv |
AT limaluanaalvesde afamiliaeescolanacontemporaneidade AT limaluanaalvesde familiaeescolanacontemporaneidade |
_version_ |
1773965129215377408 |