A alfabetização nos anos iniciais
This paper discusses the theme literacy and literacy in the early years, where it is discussed how this process happens and what difficulties it faces in the current context. Since teaching and learning in the school environment is not showing great results. Presents literacy as a complex process...
Na minha lista:
Autor principal: | |
---|---|
Outros Autores: | |
Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
|
Assuntos: | |
Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41883 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
ri-123456789-41883 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
ri-123456789-418832021-10-05T14:18:17Z A alfabetização nos anos iniciais Basílio, Maria Eulália da Silva Andrade, Antônia Costa de Santos, Iza Pereira dos Neto, José Tomaz da Silva Educação Alfabetização Letramento Education Literacy This paper discusses the theme literacy and literacy in the early years, where it is discussed how this process happens and what difficulties it faces in the current context. Since teaching and learning in the school environment is not showing great results. Presents literacy as a complex process on the construction of knowledge and for this to happen as expected it is necessary to understand the child as an active subject of this process, making -If active, critical and reflective individuals on social practices. This research also emphasizes the steps by which the child begins to master the process and reading and writing and how family intervention in school contribute positively in the development of this knowledge. Currently ensure that children learn to read and write is the great dilemma of the teacher at the school. This article is one of the goals understand the reasons that prevent the students to develop their reading and writing skills at the right age, also demonstrating the importance of teacher planning and how this can act at school before this increasingly common situation. O presente trabalho aborda a temática alfabetização e letramento nos anos iniciais, onde é debatido como este processo acontece e quais as dificuldades que enfrenta no contexto atual. Visto que o ensino aprendizagem no ambiente escolar não vem apresentando grandes resultados. Apresenta a alfabetização como um processo complexo ligado a construção do conhecimento e para que isto aconteça da forma esperada se faz necessário entender a criança como sujeito ativo deste processo, tornando –se indivíduos ativos, críticos e reflexivos diante das práticas sociais. Esta pesquisa também enfatiza as etapas pela qual a criança passa até dominar o processo e leitura e escrita e como a intervenção da família junto a escola contribui de forma positiva no desenvolvimento destes conhecimentos. Atualmente garantir que a criança aprenda a ler e escrever é o grande dilema do professor junto a escola. Este artigo tem como um dos objetivos entender os motivos que impedem que o aluno desenvolva suas habilidades de leitura e escrita na idade certa, demonstrando também a importância do planejamento do professor e como este pode agir junto a escola diante desta situação cada vez mais comum. 2016-06-17T14:19:57Z 2021-10-05T14:18:17Z 2016-06-17T14:19:57Z 2021-10-05T14:18:17Z 2016-05-31 bachelorThesis 2012032978 BASÍLIO, Maria Eulália da Silva. A alfabetização nos anos iniciais. 2016. 22f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia), Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Nova Cruz, 2016. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41883 pt_BR openAccess application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Pedagogia a distância |
institution |
Repositório Institucional |
collection |
RI - UFRN |
language |
pt_BR |
topic |
Educação Alfabetização Letramento Education Literacy |
spellingShingle |
Educação Alfabetização Letramento Education Literacy Basílio, Maria Eulália da Silva A alfabetização nos anos iniciais |
description |
This paper discusses the theme literacy and literacy in the early years, where it is discussed
how this process happens and what difficulties it faces in the current context. Since teaching
and learning in the school environment is not showing great results. Presents literacy as a
complex process on the construction of knowledge and for this to happen as expected it is
necessary to understand the child as an active subject of this process, making -If active, critical
and reflective individuals on social practices. This research also emphasizes the steps by
which the child begins to master the process and reading and writing and how family
intervention in school contribute positively in the development of this knowledge. Currently
ensure that children learn to read and write is the great dilemma of the teacher at the school.
This article is one of the goals understand the reasons that prevent the students to develop
their reading and writing skills at the right age, also demonstrating the importance of teacher
planning and how this can act at school before this increasingly common situation. |
author2 |
Andrade, Antônia Costa de |
author_facet |
Andrade, Antônia Costa de Basílio, Maria Eulália da Silva |
format |
bachelorThesis |
author |
Basílio, Maria Eulália da Silva |
author_sort |
Basílio, Maria Eulália da Silva |
title |
A alfabetização nos anos iniciais |
title_short |
A alfabetização nos anos iniciais |
title_full |
A alfabetização nos anos iniciais |
title_fullStr |
A alfabetização nos anos iniciais |
title_full_unstemmed |
A alfabetização nos anos iniciais |
title_sort |
alfabetização nos anos iniciais |
publisher |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte |
publishDate |
2016 |
url |
https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41883 |
work_keys_str_mv |
AT basiliomariaeulaliadasilva aalfabetizacaonosanosiniciais AT basiliomariaeulaliadasilva alfabetizacaonosanosiniciais |
_version_ |
1773962949864456192 |