A Importância da afetividade no processo de ensino e aprendizagem
The main objective of this study is to reflect on the importance of affectivity in the teaching-learning process, considering the affection in the relation between studentteacher, one of the indispensable factors to be developed, since it is through social interactions that learning is constructed ,...
Na minha lista:
Autor principal: | |
---|---|
Outros Autores: | |
Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
|
Assuntos: | |
Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41862 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
ri-123456789-41862 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
ri-123456789-418622021-10-05T14:17:40Z A Importância da afetividade no processo de ensino e aprendizagem Silva, Maria de Lourdes de Araújo Andrade, Antonia Costa de Andrade, Antonia Costa de Oliveira, Altanir Pessôa de Lucena, Alex Leandro Andrade de Afetividade Processo ensino aprendizagem Contribuição familiar Educação The main objective of this study is to reflect on the importance of affectivity in the teaching-learning process, considering the affection in the relation between studentteacher, one of the indispensable factors to be developed, since it is through social interactions that learning is constructed , stimulates the development of the subject under construction, respecting the feelings that are one of the main elements that constitute the human being, considered since his birth a subject not only dependent on care, but also affection. It seeks to understand that the role of affectivity is essential for educational performance throughout the school process and therefore to delegate the participation of the family as the main form of care and affection, which will ensure the subject a balanced emotional life, an individual who is treated with affection can become a human being with the capacity to better face difficulties, such as relating socially. O presente trabalho traz como principal objetivo a reflexão sobre a importância da afetividade no processo de ensino aprendizagem, considerando o afeto na relação entre aluno-professor, um dos fatores indispensável a ser ampliado, pois é através das interações sociais que se constrói a aprendizagem, estimula o desenvolvimento do sujeito em construção, respeitando os sentimentos que são uns dos principais elementos que constituem o ser humano, considerado desde o seu nascimento um sujeito não só dependente de cuidados, mas também de afeto. Busca compreender que o papel da afetividade é imprescindível para o desempenho educacional, em todo o processo escolar e, portanto, delegar a participação da família como principal forma de cuidado e afeto, o que vai assegurar ao sujeito uma vida emocional equilibrada, por entender que o individuo que é tratado com afeto poder transformar-se em um ser humano capaz de melhor enfrentar dificuldades, como se relacionar socialmente. 2018-02-07T19:48:31Z 2021-10-05T14:17:40Z 2018-02-07T19:48:31Z 2021-10-05T14:17:40Z 2017 bachelorThesis 2014009790 SILVA, Maria de Lourdes de Araujo. A Importância da afetividade no processo de ensino e aprendizagem. 2017. 21f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia), Centro de Educação, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Macau, 2017. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41862 pt_BR openAccess application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Pedagogia EaD |
institution |
Repositório Institucional |
collection |
RI - UFRN |
language |
pt_BR |
topic |
Afetividade Processo ensino aprendizagem Contribuição familiar Educação |
spellingShingle |
Afetividade Processo ensino aprendizagem Contribuição familiar Educação Silva, Maria de Lourdes de Araújo A Importância da afetividade no processo de ensino e aprendizagem |
description |
The main objective of this study is to reflect on the importance of affectivity in the teaching-learning process, considering the affection in the relation between studentteacher, one of the indispensable factors to be developed, since it is through social interactions that learning is constructed , stimulates the development of the subject under construction, respecting the feelings that are one of the main elements that constitute the human being, considered since his birth a subject not only dependent on care, but also affection. It seeks to understand that the role of affectivity is essential for educational performance throughout the school process and therefore to delegate the participation of the family as the main form of care and affection, which will ensure the subject a balanced emotional life, an individual who is treated with affection can become a human being with the capacity to better face difficulties, such as relating socially. |
author2 |
Andrade, Antonia Costa de |
author_facet |
Andrade, Antonia Costa de Silva, Maria de Lourdes de Araújo |
format |
bachelorThesis |
author |
Silva, Maria de Lourdes de Araújo |
author_sort |
Silva, Maria de Lourdes de Araújo |
title |
A Importância da afetividade no processo de ensino e aprendizagem |
title_short |
A Importância da afetividade no processo de ensino e aprendizagem |
title_full |
A Importância da afetividade no processo de ensino e aprendizagem |
title_fullStr |
A Importância da afetividade no processo de ensino e aprendizagem |
title_full_unstemmed |
A Importância da afetividade no processo de ensino e aprendizagem |
title_sort |
importância da afetividade no processo de ensino e aprendizagem |
publisher |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte |
publishDate |
2018 |
url |
https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41862 |
work_keys_str_mv |
AT silvamariadelourdesdearaujo aimportanciadaafetividadenoprocessodeensinoeaprendizagem AT silvamariadelourdesdearaujo importanciadaafetividadenoprocessodeensinoeaprendizagem |
_version_ |
1773958981272731648 |