O Papel do pedagogo enquanto coordenador pedagógico na escola pública
The main objective of this work is to understand the role of the pedagogue within the public school. The problem addressed questions the absence of a "critical" and "scientific" training in the training of pedagogues in universities. Regarding the approach, we opted for a theoret...
Na minha lista:
Autor principal: | |
---|---|
Outros Autores: | |
Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
|
Assuntos: | |
Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41852 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
ri-123456789-41852 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
ri-123456789-418522021-10-05T14:17:27Z O Papel do pedagogo enquanto coordenador pedagógico na escola pública Varela, Léia Suênia Lima, Bruno de Oliveira Lima, Bruno de Oliveira Barbosa, Janaína Lopes Fonseca, Christine Meyrelles Felipe da Pedagogo Transformação Escola Pedagogist Transformation School Educação The main objective of this work is to understand the role of the pedagogue within the public school. The problem addressed questions the absence of a "critical" and "scientific" training in the training of pedagogues in universities. Regarding the approach, we opted for a theoretical analysis, anchored in the following procedures: Bibliographic research from the literature review under the theme covering encyclopedias, collections, books, articles, magazines and online journals, taken from digital libraries, while documentary research was based on information gathered from public and private works. It turns out that the role of the pedagogue as a school coordinator is to advise the teacher pedagogically in planning, and thus improve their pedagogical practice, in the evaluation process this is to mediate, help, articulate and transform the educational practice with teachers. O principal objetivo desse trabalho é compreender a função do pedagogo no interior da escola pública. A problemática abordada questiona a ausência de uma formação “critica” e “científica” na formação dos pedagogos nas universidades. Quanto à abordagem, optou-se por uma análise teórica, ancorada nos seguintes procedimentos: Pesquisa bibliográfica a partir da revisão de literatura sob a temática abrangendo enciclopédias, coleções, livros, artigos, revistas e jornais on-line, retirados de bibliotecas digitais, enquanto a pesquisa documental valeu-se de informações colhidas de trabalhos públicos e privados. Verifica-se então que a função do pedagogo enquanto coordenador escolar é o de assessorar pedagogicamente o professor no planejamento, e, assim melhorar sua prática pedagógica, no processo avaliativo isso é mediar, ajudar, articular e transformar a prática educativa junto aos professores. 2018-01-31T19:35:18Z 2021-10-05T14:17:27Z 2018-01-31T19:35:18Z 2021-10-05T14:17:27Z 2017 bachelorThesis 2014009752 VARELA, Léia Suênia. O Papel do pedagogo enquanto coordenador pedagógico na escola pública. 2017. 18f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia), Centro de Educação, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2017. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41852 pt_BR openAccess application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Pedagogia EaD |
institution |
Repositório Institucional |
collection |
RI - UFRN |
language |
pt_BR |
topic |
Pedagogo Transformação Escola Pedagogist Transformation School Educação |
spellingShingle |
Pedagogo Transformação Escola Pedagogist Transformation School Educação Varela, Léia Suênia O Papel do pedagogo enquanto coordenador pedagógico na escola pública |
description |
The main objective of this work is to understand the role of the pedagogue within the public school. The problem addressed questions the absence of a "critical" and "scientific" training in the training of pedagogues in universities. Regarding the approach, we opted for a theoretical analysis, anchored in the following procedures: Bibliographic research from the literature review under the theme covering encyclopedias, collections, books, articles, magazines and online journals, taken from digital libraries, while documentary research was based on information gathered from public and private works. It turns out that the role of the pedagogue as a school coordinator is to advise the teacher pedagogically in planning, and thus improve their pedagogical practice, in the evaluation process this is to mediate, help, articulate and transform the educational practice with teachers. |
author2 |
Lima, Bruno de Oliveira |
author_facet |
Lima, Bruno de Oliveira Varela, Léia Suênia |
format |
bachelorThesis |
author |
Varela, Léia Suênia |
author_sort |
Varela, Léia Suênia |
title |
O Papel do pedagogo enquanto coordenador pedagógico na escola pública |
title_short |
O Papel do pedagogo enquanto coordenador pedagógico na escola pública |
title_full |
O Papel do pedagogo enquanto coordenador pedagógico na escola pública |
title_fullStr |
O Papel do pedagogo enquanto coordenador pedagógico na escola pública |
title_full_unstemmed |
O Papel do pedagogo enquanto coordenador pedagógico na escola pública |
title_sort |
o papel do pedagogo enquanto coordenador pedagógico na escola pública |
publisher |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte |
publishDate |
2018 |
url |
https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41852 |
work_keys_str_mv |
AT varelaleiasuenia opapeldopedagogoenquantocoordenadorpedagogiconaescolapublica |
_version_ |
1773960977731026944 |