Estágio Supervisionado na Formação Docente
This article has the essential goal to a discussion form of reflection about the "supervised training and the teacher training process" through which passes the graduate students, especially the pedagogy during the period in which they are enrolled in this degree . Highlighting the contrib...
Na minha lista:
Autor principal: | |
---|---|
Outros Autores: | |
Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
|
Assuntos: | |
Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41791 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
ri-123456789-41791 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
ri-123456789-417912021-10-05T14:16:04Z Estágio Supervisionado na Formação Docente Praxedes, Francisco Gradstone Batista Maia, Severino Ramos dos Santos Maia, Severino Ramos dos Santos Gomes Jr, José Umbelino Silva, Maria Suely Paula da Estágio Supervisionado Formação de Professor Educação This article has the essential goal to a discussion form of reflection about the "supervised training and the teacher training process" through which passes the graduate students, especially the pedagogy during the period in which they are enrolled in this degree . Highlighting the contributions implications, challenges and problems that pass these professionals. With the theoretical substantiation, Pepper (2008) (2004/2006), (2004), (2006), pepper and Lima (2004-2006), (2006), Targif (1996), Barbosa (2008), through collaboration Freire (1996), Piaget (1998), Vygotsky (1978) and Morin (1993), culminating in the ordinance (No. 09/2008 of 10 June UFRN). Also we brought some experiences during the supervised stage I, II and III. Thus, we believe that your reading will bring excellent knowledge of the stages and their relationships in the teaching of the teacher profession. Este artigo tem como objetivo essencial fazer uma discussão em forma de reflexão acerca dos “estágios supervisionados e o processo de formação docente” pelo qual passa os graduandos, em especial os de pedagogia durante o período em que os mesmos, estão cursando esta licenciatura. Destacando as contribuições, implicações, desafios e problemas que passam estes profissionais. Tendo como embasamentos teóricos, Pimenta (2008), (2004/2006), (2004), (2006), Pimenta e Lima (2004/2006), (2006), Targif (1996), Barbosa (2008), passando pela colaboração de Freire (1996), Piaget (1998), Vygotsky (1978) e Morin (1993), culminando com a portaria (N° 09/2008, de 10 de junho da UFRN). Também trouxemos algumas experiências vivenciadas durante os estágios supervisionados I, II e III. Assim, acreditamos que sua leitura, trará excelentes conhecimentos sobre os estágios e suas relações na profissão docente do professor. 2016-07-27T18:26:04Z 2021-10-05T14:16:04Z 2016-07-27T18:26:04Z 2021-10-05T14:16:04Z 2016-05-30 bachelorThesis 2012030721 PRAXEDES, Francisco Gladstone Batista. Estágio Supervisionado na Formação Docente. 2016. 21f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Pedagogia a Distância), Centro de Educação, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2016. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41791 pt_BR openAccess application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Pedagogia EAD |
institution |
Repositório Institucional |
collection |
RI - UFRN |
language |
pt_BR |
topic |
Estágio Supervisionado Formação de Professor Educação |
spellingShingle |
Estágio Supervisionado Formação de Professor Educação Praxedes, Francisco Gradstone Batista Estágio Supervisionado na Formação Docente |
description |
This article has the essential goal to a discussion form of reflection about the "supervised training and the teacher training process" through which passes the graduate students, especially the pedagogy during the period in which they are enrolled in this degree . Highlighting the contributions implications, challenges and problems that pass these professionals. With the theoretical substantiation, Pepper (2008) (2004/2006), (2004), (2006), pepper and Lima (2004-2006), (2006), Targif (1996), Barbosa (2008), through collaboration Freire (1996), Piaget (1998), Vygotsky (1978) and Morin (1993), culminating in the ordinance (No. 09/2008 of 10 June UFRN). Also we brought some experiences during the supervised stage I, II and III. Thus, we believe that your reading will bring excellent knowledge of the stages and their relationships in the teaching of the teacher profession. |
author2 |
Maia, Severino Ramos dos Santos |
author_facet |
Maia, Severino Ramos dos Santos Praxedes, Francisco Gradstone Batista |
format |
bachelorThesis |
author |
Praxedes, Francisco Gradstone Batista |
author_sort |
Praxedes, Francisco Gradstone Batista |
title |
Estágio Supervisionado na Formação Docente |
title_short |
Estágio Supervisionado na Formação Docente |
title_full |
Estágio Supervisionado na Formação Docente |
title_fullStr |
Estágio Supervisionado na Formação Docente |
title_full_unstemmed |
Estágio Supervisionado na Formação Docente |
title_sort |
estágio supervisionado na formação docente |
publisher |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte |
publishDate |
2016 |
url |
https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41791 |
work_keys_str_mv |
AT praxedesfranciscogradstonebatista estagiosupervisionadonaformacaodocente |
_version_ |
1773960414763155456 |