O papel da escola na formação de leitores
The great difficulty that the current society faces regarding the inclusion of the individual in literacy motivated us to do this research on reading and writing, with a view, which is the main way to enter the subject in society. We note that currently the school undergoes...
Na minha lista:
Autor principal: | |
---|---|
Outros Autores: | |
Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
|
Assuntos: | |
Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41766 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
ri-123456789-41766 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
ri-123456789-417662021-10-05T14:15:28Z O papel da escola na formação de leitores Oliveira, Claudenir Carlos de Momo, Mariangela Momo, Mariangela Moura, Marianne da Cruz Ramalho, Ivone Priscilla de Castro Diversidade Textual Multimodalidade Leitura e Escrita Desafios Textual Diversity Multimodality Reading and Writing Challenges Educação The great difficulty that the current society faces regarding the inclusion of the individual in literacy motivated us to do this research on reading and writing, with a view, which is the main way to enter the subject in society. We note that currently the school undergoes changes with regard to the reading and writing teaching, for the use of technology have changed the way to act in society and the school can not remain unchanged on such transformation. Based on this current social situation and new ways to insert the individual in literacy aimed to bring the stakeholders to reflect on the reading and writing education in this new teaching perspective linked multimodality genres and such textual diversity that circulates the company sought in studies of Antunes (2009), Teberosky (2000), Foucambert (1994), CAGLIARI (1995), Martins (1994), ROJO (2009) ELIAS and Koch (2012), among other authors that have text as an object of study offer readers (teachers) a path so you can rethink your way of seeing the text and reflect on how it should be the teaching of reading and writing at school within the parameters of diversity. A grande dificuldade que a sociedade atual enfrenta em relação à inserção do indivíduo na cultura letrada, motivou-nos a fazer esta pesquisa acerca da leitura e da escrita, tendo em vista que é a principal forma de inserir o sujeito na sociedade que atualmente a escola passa por transformações no que concerne ao ensino da leitura e da escrita, pois os usos das tecnologias mudaram a forma de agir na sociedade e a escola não pode permanecer de forma inalterada diante tamanha transformação. Baseando-se nesta atual conjuntura social e nas novas formas de inserir o indivíduo na cultura letrada objetivamos trazer aos interessados uma reflexão sobre o ensino da leitura e da escrita dentro desta nova perspectiva de ensino ligada a multimodalidade de gêneros e a tamanha diversidade textual que circula na sociedade buscamos nos estudos de ANTUNES (2009), TEBEROSKY (2000), FOUCAMBERT (1994), CAGLIARI (1995), MARTINS (1994), ROJO (2009), ELIAS e KOCH (2012), entre outros autores que tem o texto como objeto de estudo oferecer aos leitores (professores) um caminho para que possas repensar sua forma de ver o texto e uma reflexão sobre como deve ser o ensino da leitura e da escrita na escola dentro dos parâmetros da diversidade. 2017-07-25T18:56:28Z 2021-10-05T14:15:28Z 2017-07-25T18:56:28Z 2021-10-05T14:15:28Z 2016-06-14 bachelorThesis 2012029800 OLIVEIRA, Claudenir Carlos de. O papel da escola na formação de leitores. 2016. 28f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia), Centro de Educação, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Luís Gomes, 2016. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41766 pt_BR openAccess application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Pedagogia Ead |
institution |
Repositório Institucional |
collection |
RI - UFRN |
language |
pt_BR |
topic |
Diversidade Textual Multimodalidade Leitura e Escrita Desafios Textual Diversity Multimodality Reading and Writing Challenges Educação |
spellingShingle |
Diversidade Textual Multimodalidade Leitura e Escrita Desafios Textual Diversity Multimodality Reading and Writing Challenges Educação Oliveira, Claudenir Carlos de O papel da escola na formação de leitores |
description |
The great difficulty that the current society faces regarding the inclusion of the individual in literacy motivated us to do this research on reading and writing, with a view, which is the main way to enter the subject in society. We note that currently the school undergoes changes with regard to the reading and writing teaching, for the use of technology have changed the way to act in society and the school can not remain unchanged on such transformation. Based on this current social situation and new ways
to insert the individual in literacy aimed to bring the stakeholders to reflect on the reading and writing education in this new teaching perspective linked multimodality genres and such textual diversity that circulates the company sought in studies of Antunes (2009), Teberosky (2000), Foucambert (1994), CAGLIARI (1995), Martins (1994), ROJO (2009) ELIAS and Koch (2012), among other authors that have text as an object of study offer readers (teachers) a path so you can rethink your way of seeing the text and reflect on how it should be the teaching of reading and writing at school within the parameters of diversity. |
author2 |
Momo, Mariangela |
author_facet |
Momo, Mariangela Oliveira, Claudenir Carlos de |
format |
bachelorThesis |
author |
Oliveira, Claudenir Carlos de |
author_sort |
Oliveira, Claudenir Carlos de |
title |
O papel da escola na formação de leitores |
title_short |
O papel da escola na formação de leitores |
title_full |
O papel da escola na formação de leitores |
title_fullStr |
O papel da escola na formação de leitores |
title_full_unstemmed |
O papel da escola na formação de leitores |
title_sort |
o papel da escola na formação de leitores |
publisher |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte |
publishDate |
2017 |
url |
https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41766 |
work_keys_str_mv |
AT oliveiraclaudenircarlosde opapeldaescolanaformacaodeleitores |
_version_ |
1773959642264633344 |