Distribuição das rodovias federais no Rio Grande do Norte sob a luz do princípio dos transportes da teoria dos lugares centrais
The objective of this study is to discuss the Places Central theory expounded by Walter Christaller (1966) from the "beginning" of transport, specifically the federal highway network in Rio Grande do Norte, and observed the application of his theory, as the development potiguares of mun...
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Outros Autores: | |
Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
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Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41716 |
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ri-123456789-417162021-10-05T14:05:34Z Distribuição das rodovias federais no Rio Grande do Norte sob a luz do princípio dos transportes da teoria dos lugares centrais Chagas, Carlos Magno Rodrigues das Silva, Zivanilson Teixeira e Pedroza, Francisco de Assis Silva, Zivanilson Teixeira e Teoria dos Lugares Centrais Rodovias Federais – Brasil (RN) Rio Grande do Norte The objective of this study is to discuss the Places Central theory expounded by Walter Christaller (1966) from the "beginning" of transport, specifically the federal highway network in Rio Grande do Norte, and observed the application of his theory, as the development potiguares of municipalities, through use of Gross Domestic Product - PIB data and Human Development Index - IDH of their respective municipalities. In the end, the results proved the theory, because we realize that the places where are present federal roads are more developed economically (using PIB data) than those who did not receive them. Indeed, also observed, as analyzed with the data of the IDH. O objetivo do presente trabalho é discutir a Teoria dos Lugares Centrais exposta por Walter Christaller(1966) a partir do “princípio” dos transportes, especificamente a malha rodoviária federal no Rio Grande do Norte, sendo observada a aplicação de sua Teoria, quanto ao desenvolvimento dos municípios potiguares, através de utilização de dados do Produto Interno Bruto – PIB e do Índice de Desenvolvimento Humano – IDH dos respectivos municípios. Ao final, os resultados comprovaram a Teoria, pois percebemos que os lugares nos quais estão presentes rodovias federais são mais desenvolvidos economicamente (utilizando dados do PIB), do que os que não os recebem. Fato, também observado, quanto analisamos com os dados do IDH. 2016-02-25T14:29:25Z 2021-10-05T14:05:34Z 2016-02-25T14:29:25Z 2021-10-05T14:05:34Z 2015-12-16 bachelorThesis 2011047789 CHAGAS, Carlos Magno Rodrigues das. Distribuição das rodovias federais no Rio Grande do Norte sob a luz do princípio dos transportes da teoria dos lugares centrais. 2015. 43 f. Monografia (Bacharelado) - Curso de Economia, Departamento de Economia, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2015. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/41716 pt_BR openAccess application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Ciências Econômicas |
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Teoria dos Lugares Centrais Rodovias Federais – Brasil (RN) Rio Grande do Norte |
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The objective of this study is to discuss the Places Central theory expounded by Walter
Christaller (1966) from the "beginning" of transport, specifically the federal highway network
in Rio Grande do Norte, and observed the application of his theory, as the development
potiguares of municipalities, through use of Gross Domestic Product - PIB data and Human
Development Index - IDH of their respective municipalities. In the end, the results proved the
theory, because we realize that the places where are present federal roads are more developed
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