O conhecimento teórico dos estudantes de enfermagem sobre reanimação cardiopulmonar (RCP)

Objectives: To analyze the theoretical knowledge of the students of the 7th and 9th period of the nursing course of the Faculty of Health Sciences of Trairi on Cardiopulmonary Resuscitation, according to the protocol of the American Heart Association. Methods: Descriptive exploratory research with a...

ver descrição completa

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Autor principal: Lima Filho, Paulo Martins
Outros Autores: Morais Filho, Luiz Alves
Formato: bachelorThesis
Idioma:pt_BR
Publicado em: Universidade Federal do Rio Grande do Norte
Assuntos:
Endereço do item:https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/38551
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id ri-123456789-38551
record_format dspace
spelling ri-123456789-385512024-03-19T04:03:15Z O conhecimento teórico dos estudantes de enfermagem sobre reanimação cardiopulmonar (RCP) Lima Filho, Paulo Martins Morais Filho, Luiz Alves Silva, Maria Leonor Paiva da Silva, Ilisdayne Thallita Soares da Enfermagem; Reanimação Cardiopulmonar; Emergências; Bacharelado em Enfermagem. Nursing; Cardiopulmonary Resuscitation; Urgency; Emergencies; Education, Nursing, Baccalaureate. Objectives: To analyze the theoretical knowledge of the students of the 7th and 9th period of the nursing course of the Faculty of Health Sciences of Trairi on Cardiopulmonary Resuscitation, according to the protocol of the American Heart Association. Methods: Descriptive exploratory research with a quantitative approach. 46 students participated. The collection was performed from September to October 2017, and data were analyzed by descriptive statistics. Results: There were a total of 306 (44.35%) correct answers, 197 (28.55%) partially correct answers and 187 (27.10%) incorrect or unanswered questions. Conclusions: There is a gap in the knowledge of nursing undergraduates. It is necessary to think of mechanisms to strengthen teaching and nursing in this area. Objetivos: analisar o conhecimento teórico dos estudantes do 7° e do 9° período do curso de enfermagem da Faculdade de Ciências da Saúde do Trairi sobre Reanimação Cardiopulmonar, segundo o protocolo da American Heart Association. Métodos: Pesquisa exploratória descritiva com abordagem quantitativa. Participaram 46 alunos. A coleta foi realizada de setembro a outubro de 2017, sendo os dados analisados pela estatística descritiva. Resultados: Houve um total de 306 (44,35%) respostas corretas, 197 (28,55%) respostas parcialmente corretas e 187 (27,10%) questões incorretas ou sem resposta. Conclusões: Existe uma lacuna no conhecimento dos graduandos em enfermagem. É necessário pensar em mecanismos que permitam fortalecer o ensino e enfermagem nessa área. 2019-01-01 2017-12-18T13:17:06Z 2021-09-27T12:07:29Z 2017-11-24 bachelorThesis 2013089518 LIMA FILHO, Paulo Martins de. O conhecimento teórico dos estudantes de enfermagem sobre reanimação cardiopulmonar (RCP). 2017. 18 f. Artigo Científico (Graduação em Enfermagem) - Faculdade de Ciências da Saúde do Trairi, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Santa Cruz, 2017. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/38551 pt_BR embargoedAccess application/pdf application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Enfermagem
institution Repositório Institucional
collection RI - UFRN
language pt_BR
topic Enfermagem; Reanimação Cardiopulmonar; Emergências; Bacharelado em Enfermagem.
Nursing; Cardiopulmonary Resuscitation; Urgency; Emergencies; Education, Nursing, Baccalaureate.
spellingShingle Enfermagem; Reanimação Cardiopulmonar; Emergências; Bacharelado em Enfermagem.
Nursing; Cardiopulmonary Resuscitation; Urgency; Emergencies; Education, Nursing, Baccalaureate.
Lima Filho, Paulo Martins
O conhecimento teórico dos estudantes de enfermagem sobre reanimação cardiopulmonar (RCP)
description Objectives: To analyze the theoretical knowledge of the students of the 7th and 9th period of the nursing course of the Faculty of Health Sciences of Trairi on Cardiopulmonary Resuscitation, according to the protocol of the American Heart Association. Methods: Descriptive exploratory research with a quantitative approach. 46 students participated. The collection was performed from September to October 2017, and data were analyzed by descriptive statistics. Results: There were a total of 306 (44.35%) correct answers, 197 (28.55%) partially correct answers and 187 (27.10%) incorrect or unanswered questions. Conclusions: There is a gap in the knowledge of nursing undergraduates. It is necessary to think of mechanisms to strengthen teaching and nursing in this area.
author2 Morais Filho, Luiz Alves
author_facet Morais Filho, Luiz Alves
Lima Filho, Paulo Martins
format bachelorThesis
author Lima Filho, Paulo Martins
author_sort Lima Filho, Paulo Martins
title O conhecimento teórico dos estudantes de enfermagem sobre reanimação cardiopulmonar (RCP)
title_short O conhecimento teórico dos estudantes de enfermagem sobre reanimação cardiopulmonar (RCP)
title_full O conhecimento teórico dos estudantes de enfermagem sobre reanimação cardiopulmonar (RCP)
title_fullStr O conhecimento teórico dos estudantes de enfermagem sobre reanimação cardiopulmonar (RCP)
title_full_unstemmed O conhecimento teórico dos estudantes de enfermagem sobre reanimação cardiopulmonar (RCP)
title_sort o conhecimento teórico dos estudantes de enfermagem sobre reanimação cardiopulmonar (rcp)
publisher Universidade Federal do Rio Grande do Norte
publishDate 2017
url https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/38551
work_keys_str_mv AT limafilhopaulomartins oconhecimentoteoricodosestudantesdeenfermagemsobrereanimacaocardiopulmonarrcp
_version_ 1797696521113698304