O professor e o processo de alfabetização do aluno surdo
This academic paper titled: "The teacher and the deaf student literacy process" was born from the need to investigate how this process happens literacy of deaf students and aims to investigate the teacher's role before this process to also identify methods that are used for this happe...
Na minha lista:
Autor principal: | |
---|---|
Outros Autores: | |
Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
|
Assuntos: | |
Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/37727 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
ri-123456789-37727 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
ri-123456789-377272021-09-22T14:12:03Z O professor e o processo de alfabetização do aluno surdo BRITO, Rafaela da Silva SOUSA, Gisonaldo Arcanjo de SOUSA, Gisonaldo Arcanjo OLIVEIRA, Maria José de SOARES, Suenyra Nóbrega Alfabetização Aluno surdo Professor This academic paper titled: "The teacher and the deaf student literacy process" was born from the need to investigate how this process happens literacy of deaf students and aims to investigate the teacher's role before this process to also identify methods that are used for this happening. For this work was done we use the qualitative method, book readings and case study. In the theoretical, methodological basis, we maintain a dialogue with works of researchers who have productions in this field, including, Soares (1999), Mazzota (1996), Stainback (2006), Soares (1998), Soares (1998), among others. This research led to the identification of methodologies for literacy process of deaf students, which reproduce from a dedicated practice for an interactional environment that associates the concrete to the abstract through the oral language and sign language, besides the behavior adopted by educator and trainer. O presente trabalho acadêmico intitulado de: “O professor e o processo de alfabetização do aluno surdo”, nasceu da necessidade de se investigar como esse processo de alfabetização do aluno surdo acontece e tem como objetivo investigar o papel do professor perante esse processo, visando também identificar as metodologias que são utilizadas para que esse aconteça. Para que esse trabalho fosse realizado utilizamos o método qualitativo, leituras bibliográficas e estudo de caso. Na fundamentação teórica, metodológica, mantemos um diálogo com obras de pesquisadores que possuem produções nesse campo, entre eles, Soares (1999), Mazzota (1996), Stainback (2006), Soares (1998), Soares (1998), entre outros. Essa pesquisa possibilitou a identificação das metodologias utilizadas para o processo de alfabetização do aluno surdo, que se reproduzem a partir de uma prática voltada para um ambiente interacionista que associa o concreto ao abstrato através da linguagem oral e língua de sinais, além do comportamento adotado pelo educador como formador. 2015-07-01T21:35:33Z 2021-09-22T14:12:03Z 2015-07-01T21:35:33Z 2021-09-22T14:12:03Z 2015-06-24 bachelorThesis 2011002590 BRITO. Rafaela da Silva. O professor e o processo de alfabetização do aluno surdo. Caicó: UFRN, 2015. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/37727 pt_BR application/octet-stream Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Licenciatura em Pedagogia |
institution |
Repositório Institucional |
collection |
RI - UFRN |
language |
pt_BR |
topic |
Alfabetização Aluno surdo Professor |
spellingShingle |
Alfabetização Aluno surdo Professor BRITO, Rafaela da Silva O professor e o processo de alfabetização do aluno surdo |
description |
This academic paper titled: "The teacher and the deaf student literacy process" was born from the need to investigate how this process happens literacy of deaf students and aims to investigate the teacher's role before this process to also identify methods that are used for this happening. For this work was done we use the qualitative method, book readings and case study. In the theoretical, methodological basis, we maintain a dialogue with works of researchers who have productions in this field, including, Soares (1999), Mazzota (1996), Stainback (2006), Soares (1998), Soares (1998), among others. This research led to the identification of methodologies for literacy process of deaf students, which reproduce from a dedicated practice for an interactional environment that associates the concrete to the abstract through the oral language and sign language, besides the behavior adopted by educator and trainer. |
author2 |
SOUSA, Gisonaldo Arcanjo de |
author_facet |
SOUSA, Gisonaldo Arcanjo de BRITO, Rafaela da Silva |
format |
bachelorThesis |
author |
BRITO, Rafaela da Silva |
author_sort |
BRITO, Rafaela da Silva |
title |
O professor e o processo de alfabetização do aluno surdo |
title_short |
O professor e o processo de alfabetização do aluno surdo |
title_full |
O professor e o processo de alfabetização do aluno surdo |
title_fullStr |
O professor e o processo de alfabetização do aluno surdo |
title_full_unstemmed |
O professor e o processo de alfabetização do aluno surdo |
title_sort |
o professor e o processo de alfabetização do aluno surdo |
publisher |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte |
publishDate |
2015 |
url |
https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/37727 |
work_keys_str_mv |
AT britorafaeladasilva oprofessoreoprocessodealfabetizacaodoalunosurdo |
_version_ |
1773966881195032576 |