Marketing 4.0: a importância das mídias sociais como ferramenta de divulgação dos cinemas em Natal/RN
Marketing 4.0, especially social media, has contributed to the growth of several types of Market, it has become necessary due to the continuous technological evolution and the change in the consumer profile, which has become more computerized and demanding. Among the market options for analysis, the...
Na minha lista:
Autor principal: | |
---|---|
Outros Autores: | |
Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
|
Assuntos: | |
Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/35289 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
ri-123456789-35289 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
ri-123456789-352892021-09-20T15:04:57Z Marketing 4.0: a importância das mídias sociais como ferramenta de divulgação dos cinemas em Natal/RN Lira, Maria das Dôres de Pignataro, Thelma Pignataro, Thelma Gianasi, Luciana Bezerra de Souza Silva Filho, Alexandre Magno da Marketing 4.0 Mídias digitais Mídias sociais Cinema Digital media Social media Movie theater Marketing 4.0, especially social media, has contributed to the growth of several types of Market, it has become necessary due to the continuous technological evolution and the change in the consumer profile, which has become more computerized and demanding. Among the market options for analysis, the Natal/RN cinemas are highlighted for being one of the main forms of current entertainment in the city, culture trainers and behavior transformers. Considering this context, this study was developed in order to analyze the importance of social media as a tool for promoting cinemas in Natal/RN. For this, an exploratory field research of a descriptive character with a quantitative approach was used through a questionnaire with closed and semi-open questions with consumers of Natal cinemas. Among the results obtained with the research, it can be concluded that the interviewees believe that social media is very or extremely important in promoting cinemas in Natal/RN, however the cinemas in Natal do not use the tool effectively. O Marketing 4.0, em especial as mídias sociais, vem contribuindo para o crescimento de diversos tipos de mercado, ele se fez necessário devido a evolução tecnológica contínua e a mudança no perfil do consumidor, que se tornou mais informatizado e exigente. Dentre as opções de mercados para análise, os cinemas de Natal/RN são destacados por constituírem uma das principais formas de entretenimento atual na cidade, formadores de cultura e transformadores de comportamentos. Considerando esse contexto, este estudo foi desenvolvido visando analisar a importância das mídias sociais como ferramenta de divulgação dos cinemas em Natal/RN. Para tanto, foi utilizada uma pesquisa de campo do tipo exploratória de caráter descritivo com abordagem quantitativa por meio de um questionário com perguntas fechadas e semiabertas com os consumidores de cinemas de Natal. Dentre os resultados obtidos com a pesquisa, pode-se concluir que, os entrevistados acreditam ser muito ou extremamente importante as mídias sociais na divulgação dos cinemas em Natal/RN, todavia os cinemas de Natal não usam a ferramenta de maneira efetiva. 2020-12-15T01:19:06Z 2021-09-20T15:04:57Z 2020-12-15T01:19:06Z 2021-09-20T15:04:57Z 2020-11-24 bachelorThesis 2016047727 LIRA, Maria das Dôres de. Marketing 4.0: a importância das mídias sociais como ferramenta de divulgação dos cinemas em Natal/RN. 2020. 39f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) – Departamento de Ciências Administrativas, Centro de Ciências Sociais Aplicadas, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2020. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/35289 pt_BR Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Administração |
institution |
Repositório Institucional |
collection |
RI - UFRN |
language |
pt_BR |
topic |
Marketing 4.0 Mídias digitais Mídias sociais Cinema Digital media Social media Movie theater |
spellingShingle |
Marketing 4.0 Mídias digitais Mídias sociais Cinema Digital media Social media Movie theater Lira, Maria das Dôres de Marketing 4.0: a importância das mídias sociais como ferramenta de divulgação dos cinemas em Natal/RN |
description |
Marketing 4.0, especially social media, has contributed to the growth of several types of Market, it has become necessary due to the continuous technological evolution and the change in the consumer profile, which has become more computerized and demanding. Among the market options for analysis, the Natal/RN cinemas are highlighted for being one of the main forms of current entertainment in the city, culture trainers and behavior transformers. Considering this context, this study was developed in order to analyze the importance of social media as a tool for promoting cinemas in Natal/RN. For this, an exploratory field research of a descriptive character with a quantitative approach was used through a questionnaire with closed and semi-open questions with consumers of Natal cinemas. Among the results obtained with the research, it can be concluded that the interviewees believe that social media is very or extremely important in promoting cinemas in Natal/RN, however the cinemas in Natal do not use the tool effectively. |
author2 |
Pignataro, Thelma |
author_facet |
Pignataro, Thelma Lira, Maria das Dôres de |
format |
bachelorThesis |
author |
Lira, Maria das Dôres de |
author_sort |
Lira, Maria das Dôres de |
title |
Marketing 4.0: a importância das mídias sociais como ferramenta de divulgação dos cinemas em Natal/RN |
title_short |
Marketing 4.0: a importância das mídias sociais como ferramenta de divulgação dos cinemas em Natal/RN |
title_full |
Marketing 4.0: a importância das mídias sociais como ferramenta de divulgação dos cinemas em Natal/RN |
title_fullStr |
Marketing 4.0: a importância das mídias sociais como ferramenta de divulgação dos cinemas em Natal/RN |
title_full_unstemmed |
Marketing 4.0: a importância das mídias sociais como ferramenta de divulgação dos cinemas em Natal/RN |
title_sort |
marketing 4.0: a importância das mídias sociais como ferramenta de divulgação dos cinemas em natal/rn |
publisher |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte |
publishDate |
2020 |
url |
https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/35289 |
work_keys_str_mv |
AT liramariadasdoresde marketing40aimportanciadasmidiassociaiscomoferramentadedivulgacaodoscinemasemnatalrn |
_version_ |
1773963135684706304 |