O som da mídia: a música como instrumento de comunicação na publicidade
Music can be studied in various ways, we can approach it both from the point of view of its technical composition (melody, harmony, rhythm, timbre, etc.), as well as its historical-cultural character and its influences on society, among others strands. And, depending on the approach, we can find dif...
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Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
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Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/33996 |
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ri-123456789-339962021-09-28T19:57:28Z O som da mídia: a música como instrumento de comunicação na publicidade The sound of the media: music as a communication tool in advertising Costa, Thales Bezerra de Lira Carratore, Luis Rorberto Rossi Del http://lattes.cnpq.br/9456834694135544 http://lattes.cnpq.br/1561837999899918 Neves, Ronaldo Mendes http://lattes.cnpq.br/2600200254881877 Santos, Rodrigo Parron http://lattes.cnpq.br/7761735373543450 Música Percepção Peças midiáticas Marcas Consumidor Music can be studied in various ways, we can approach it both from the point of view of its technical composition (melody, harmony, rhythm, timbre, etc.), as well as its historical-cultural character and its influences on society, among others strands. And, depending on the approach, we can find different definitions for its concept and its applications. Thus, this work intends to discuss how music influences the perception of media pieces and how they help in the assimilation of the message that the brand wants to convey to its potential consumers, because, contrary to popular belief, music within a commercial is not just another unimportant complement to the image, acting as a background, but a form of expression that, when used well, has the power to subtly persuade the consumer, generating an identification with the brand, acting as an element that complements and reframes the message in the advertisement, making it more creative and attractive, becoming, therefore, a competitive differential in relation to other advertisements, remaining in the consumer's memory for much longer. Throughout this study, we will understand, therefore, that the image and the text would not have the same impact on the consumer, without the presence of music in the advertising piece, since the musical language complements and even reframes the verbal and visual language in advertising , making you more creative, thus attracting more attention from your target audience. A música pode ser estudada de várias maneiras, podemos abordá-la tanto do ponto de vista da sua composição técnica (melodia, harmonia, ritmo, timbre, etc), como também do seu caráter histórico-cultural e suas influências na sociedade, entre outras vertentes. E, dependendo da abordagem podemos encontrar diversas definições para o seu conceito e suas aplicações. Dessa maneira este trabalho pretende fazer uma discussão sobre como a música influencia na percepção das peças midiáticas e como elas ajudam na assimilação da mensagem que a marca quer passar para seus potenciais consumidores, pois, ao contrário do que se pensa, a música dentro de um comercial não é só mais um complemento sem importância para a imagem, atuando como plano de fundo, mas sim uma forma de expressão que, quando bem usada, tem o poder de persuadir sutilmente o consumidor gerando uma identificação com a marca, atuando como um elemento que complementa e ressignifica a mensagem na propaganda, tornando-a mais criativa e atratível, vindo a ser, portanto, um diferencial competitivo em relação às outras propagandas, ficando na memória do consumidor por muito mais tempo. Ao longo deste estudo iremos compreender, portanto, que a imagem e o texto não teriam o mesmo impacto sob o consumidor, sem a presença da música na peça publicitária, uma vez que a linguagem musical complementa e até ressignifica a linguagem verbal e visual na propaganda, deixando-a mais criativa, atraindo assim mais a atenção do seu público-alvo. 2021-09-17T23:56:26Z 2021-09-17T23:56:26Z 2021-09-09 bachelorThesis COSTA, Thales Bezerra de Lira.O som da mídia: a música como instrumento de comunicação na publicidade. 2021. 50f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Comunicação Social – Publicidade e Propaganda) – Departamento de Comunicação Social, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2021. https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/33996 pt_BR application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Publicidade e Propaganda Departamento de Comunicação Social |
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Music can be studied in various ways, we can approach it both from the point of view of its technical composition (melody, harmony, rhythm, timbre, etc.), as well as its historical-cultural character and its influences on society, among others strands. And, depending on the approach, we can find different definitions for its concept and its applications.
Thus, this work intends to discuss how music influences the perception of media pieces and how they help in the assimilation of the message that the brand wants to convey to its potential consumers, because, contrary to popular belief, music within a commercial is not just another unimportant complement to the image, acting as a background, but a form of expression that, when used well, has the power to subtly persuade the consumer, generating an identification with the brand, acting as an element that complements and reframes the message in the advertisement, making it more creative and attractive, becoming, therefore, a competitive differential in relation to other advertisements, remaining in the consumer's memory for much longer.
Throughout this study, we will understand, therefore, that the image and the text would not have the same impact on the consumer, without the presence of music in the advertising piece, since the musical language complements and even reframes the verbal and visual language in advertising , making you more creative, thus attracting more attention from your target audience. |
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