Ecos do Flamenco de Rosalía: entendendo a força semiótica através do audiovisual
This research aims to develop a categorical semiotic analysis of the video clips of the two lead singles from the album El Mal Querer: MALAMENTE (Cap.1: Augurio) and PIENSO EN TU MIRÁ (Cap.3: Celos). Moving forward, the following objectives can be identified as: (a) understand why video clips are pr...
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Formato: | bachelorThesis |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
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Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/33947 |
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ri-123456789-339472023-02-16T19:06:33Z Ecos do Flamenco de Rosalía: entendendo a força semiótica através do audiovisual Echoes of Rosalía's Flamenco: understanding the semiotic force through the audiovisual Miranda, Bruno Melo Fernandes de Carvalho, Breno da Silva Dal Pian, Luiz Fernando Oliveira, Raquel Assunção Rosália Flamenco Semiótica Cultura da convergência This research aims to develop a categorical semiotic analysis of the video clips of the two lead singles from the album El Mal Querer: MALAMENTE (Cap.1: Augurio) and PIENSO EN TU MIRÁ (Cap.3: Celos). Moving forward, the following objectives can be identified as: (a) understand why video clips are produced as a resource for the process of launching, presenting and disseminating works in the phonographic industry, in addition to reviewing the other parameters of performance and dissemination in the same; (b) understand the singer Rosalía herself as a cultural asset of this industry, from the perspective of the convergence culture (JENKINS, 2009); (c) carry out a semiotic reading of the audiovisual narratives proposed by the artist, which is based on the traditional flamenco reference, renewing it for the contemporary pop music (and film) industry. A presente pesquisa tem como missão desenvolver uma análise semiótica categórica dos videoclipes dos dois lead singles do álbum El Mal Querer: MALAMENTE (Cap.1: Augurio) e PIENSO EN TU MIRÁ (Cap.3: Celos). A partir da base, pode-se identificar os seguintes objetivos: (a) entender o porquê da produção de videoclipes como recurso para o processo de lançamento, apresentação e divulgação de obras na indústria fonográfica, além da revisão dos demais parâmetros de atuação e divulgação na mesma; (b) compreender a própria cantora Rosalía como bem cultural desta indústria, sob a ótica da cultura da convergência (JENKINS, 2009); (c) realizar uma leitura semiótica das narrativas audiovisuais propostas pela artista, que se apoia no referencial flamenco tradicional, renovando-o para a indústria musical (e fílmica) pop contemporânea. 2021-09-16T21:51:26Z 2021-09-16T21:51:26Z 2021-09-09 bachelorThesis MIRANDA, Bruno Melo Fernandes. Ecos do Flamenco de Rosalía: entendendo a força semiótica através do audiovisual. 2021. 58f. (Graduação em Comunicação Social – Publicidade e Propaganda) – Departamento de Comunicação Social, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2021 https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/33947 pt_BR application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte Brasil UFRN Comunicação Social – Publicidade e Propaganda Departamento de Comunicação Social |
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Rosália Flamenco Semiótica Cultura da convergência |
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This research aims to develop a categorical semiotic analysis of the video clips of the two lead singles from the album El Mal Querer: MALAMENTE (Cap.1: Augurio) and PIENSO EN TU MIRÁ (Cap.3: Celos). Moving forward, the following objectives can be identified as: (a) understand why video clips are produced as a resource for the process of launching, presenting and disseminating works in the phonographic industry, in addition to reviewing the other parameters of performance and dissemination in the same; (b) understand the singer Rosalía herself as a cultural asset of this industry, from the perspective of the convergence culture (JENKINS, 2009); (c) carry out a semiotic reading of the audiovisual narratives proposed by the artist, which is based on the traditional flamenco reference, renewing it for the contemporary pop music (and film) industry. |
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