Estratégias de marketing como um diferencial na escolha do supermercado de bairro

The aim of this research is to study the different retail marketing strategies as a competitive factor for consumers within small grocery stores in Natal. As a consequence, this work is based on extensive group of interviews (survey) by using the Likert scale. Based on statistic analysis by using th...

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Main Authors: Queiroz, Tatiana Silva de, Souza, Tereza de, Gouvinhas, Reidson Pereira
Format: article
Language:pt_BR
Published: Editora Mackenzie Universidade Presbiteriana Mackenzie
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Online Access:https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/33269
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spelling ri-123456789-332692021-09-02T14:25:12Z Estratégias de marketing como um diferencial na escolha do supermercado de bairro Marketing strategies as a competitive factor for local grocery stores Queiroz, Tatiana Silva de Souza, Tereza de Gouvinhas, Reidson Pereira Estratégia Marketing Diferencial Varejo Supermercado The aim of this research is to study the different retail marketing strategies as a competitive factor for consumers within small grocery stores in Natal. As a consequence, this work is based on extensive group of interviews (survey) by using the Likert scale. Based on statistic analysis by using the chi-square method, it was observed the existence between the different marketing strategies and individual and social-economic consumers’ profile. The results have indicated that consumers’ preferences are changing which indicates the need for new investments. These investments should be concentrated on costumers’ care (19%) and proximity to home (15%). The results have also indicated that there are many variables which could influence consumers’ choice, but they have not been fully exploited by store managers O objetivo desta pesquisa consiste em estudar as estratégias de marketing de varejo como fator que atrai o consumidor a um supermercado de bairro, na cidade de Natal. Dessa forma, o trabalho consiste em uma amostra não-probabilística por quota, em que a entrevista utilizou a metodologia survey, com questionamentos diretos aos clientes, apoiada em uma escala de Likert, auxiliando o processo. Por meio da análise estatística utilizando o método qui-quadrado, verificou-se a existência de dependência entre as variáveis. Os resultados indicam que as características dos clientes estão mudando, implicando investimentos estruturais apropriados para satisfazer às novas exigências, entre as quais o atendimento aparece como o item mais valorizado (19%), vindo em seguida o fator proximidade da residência (15%). Os resultados mostram também a existência de variáveis que exercem influência na escolha do cliente e que ainda são pouco exploradas pelos gerentes das lojas 2021-09-02T14:25:11Z 2021-09-02T14:25:11Z 2008-06 article QUEIROZ, Tatiana Silva de ; SOUZA, Tereza de ; GOUVINHAS, Reidson Pereira. Estratégias de marketing como um diferencial na escolha do supermercado de bairro. RAM. Revista de Administração Mackenzie, v. 9, p. 58-84, 2008. Disponível em: https://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1678-69712008000300004&lng=pt&tlng=pt. Acesso em: 20 mai. 2021. https://doi.org/10.1590/S1678-69712008000300004. 1678-6971 https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/33269 10.1590/S1678-69712008000300004 pt_BR Attribution 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/br/ application/pdf Editora Mackenzie Universidade Presbiteriana Mackenzie
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topic Estratégia
Marketing
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Varejo
Supermercado
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Queiroz, Tatiana Silva de
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Gouvinhas, Reidson Pereira
Estratégias de marketing como um diferencial na escolha do supermercado de bairro
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