Medição de desempenho: avaliando o sistema de uma instituição de ensino do RS
This study sought to determine the attributes of system performance measurement of an institution of higher education in the Rio Grande do Sul. The methodology was based on quantitative research with purposeful sampling where information was collected through questionnaires answered by the governing...
Na minha lista:
Principais autores: | , , , , |
---|---|
Formato: | article |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Universidade Federal de Mato Grosso do Sul
|
Assuntos: | |
Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/31234 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
ri-123456789-31234 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
ri-123456789-312342021-01-10T07:53:51Z Medição de desempenho: avaliando o sistema de uma instituição de ensino do RS Measuring performance: evaluating the system of an educational institution of RS Queiroz, Jamerson Viegas Silveira-Martins, Elvis Lima, Nilton Cesar Penedo, Antonio Sergio Torres Souza, Gustavo Henrique Silva de Atributos Medição de Desempenho Instituição de Ensino Superior This study sought to determine the attributes of system performance measurement of an institution of higher education in the Rio Grande do Sul. The methodology was based on quantitative research with purposeful sampling where information was collected through questionnaires answered by the governing body. It was observed that the critical point of the measuring system performance is the low participation of employees in the definition of indicators, on the other hand, the integration of the objectives of the various sectors was the attribute with the largest positive enhancement. The study is notable for addressing a specific theme and exploring its features, contributing to the literature, generating support management decisions and expanding horizons for further research. Finally, this article seeks to reduce the boundary between the subject performance evaluation and organizational studies Este trabalho busca avaliar os atributos dos sistemas de medição de desempenho de uma instituição de ensino superior do Rio Grande do Sul. A metodologia baseou-se em pesquisa quantitativa com amostra intencional, onde as informações foram coletadas por meio de questionários respondidos pelo corpo administrativo. Observou-se que o ponto crítico do sistema de medição de desempenho reside na baixa participação dos colaboradores na definição dos indicadores, por outro lado, a integração dos sistemas com os objetivos dos diversos setores foi o atributo com o maior realce positivo. O estudo destaca-se por abordar um tema específico e explorar suas características, contribuindo para a literatura, gerando suporte as decisões gerenciais e ampliando os horizontes para novas pesquisas. Por fim, o presente artigo procura reduzir a fronteira entre o tema avaliação de desempenho e estudos organizacionais 2021-01-07T19:14:12Z 2021-01-07T19:14:12Z 2013-08-01 article SILVEIRA-MARTINS, E.; LIMA, N. C.; QUEIROZ, J. V.; PENEDO, A. S. T. ; SOUZA, G. H. S.. Measuring Performance: Evaluating the System of an Educational Institution of RS. Desafio, v. 1, p. 1-21, 2013. Disponível em https://desafioonline.ufms.br/index.php/deson/article/view/1109. Acesso em: 29 dez. 2020. 2317-949X https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/31234 pt_BR Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/br/ application/pdf Universidade Federal de Mato Grosso do Sul |
institution |
Repositório Institucional |
collection |
RI - UFRN |
language |
pt_BR |
topic |
Atributos Medição de Desempenho Instituição de Ensino Superior |
spellingShingle |
Atributos Medição de Desempenho Instituição de Ensino Superior Queiroz, Jamerson Viegas Silveira-Martins, Elvis Lima, Nilton Cesar Penedo, Antonio Sergio Torres Souza, Gustavo Henrique Silva de Medição de desempenho: avaliando o sistema de uma instituição de ensino do RS |
description |
This study sought to determine the attributes of system performance measurement of an institution of higher education in the Rio Grande do Sul. The methodology was based on quantitative research with purposeful sampling where information was collected through questionnaires answered by the governing body. It was observed that the critical point of the measuring system performance is the low participation of employees in the definition of indicators, on the other hand, the integration of the objectives of the various sectors was the
attribute with the largest positive enhancement. The study is notable for addressing a specific theme and exploring its features, contributing to the literature, generating support management decisions and expanding horizons for further research. Finally, this article seeks to reduce the boundary between the subject performance evaluation and organizational studies |
format |
article |
author |
Queiroz, Jamerson Viegas Silveira-Martins, Elvis Lima, Nilton Cesar Penedo, Antonio Sergio Torres Souza, Gustavo Henrique Silva de |
author_facet |
Queiroz, Jamerson Viegas Silveira-Martins, Elvis Lima, Nilton Cesar Penedo, Antonio Sergio Torres Souza, Gustavo Henrique Silva de |
author_sort |
Queiroz, Jamerson Viegas |
title |
Medição de desempenho: avaliando o sistema de uma instituição de ensino do RS |
title_short |
Medição de desempenho: avaliando o sistema de uma instituição de ensino do RS |
title_full |
Medição de desempenho: avaliando o sistema de uma instituição de ensino do RS |
title_fullStr |
Medição de desempenho: avaliando o sistema de uma instituição de ensino do RS |
title_full_unstemmed |
Medição de desempenho: avaliando o sistema de uma instituição de ensino do RS |
title_sort |
medição de desempenho: avaliando o sistema de uma instituição de ensino do rs |
publisher |
Universidade Federal de Mato Grosso do Sul |
publishDate |
2021 |
url |
https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/31234 |
work_keys_str_mv |
AT queirozjamersonviegas medicaodedesempenhoavaliandoosistemadeumainstituicaodeensinodors AT silveiramartinselvis medicaodedesempenhoavaliandoosistemadeumainstituicaodeensinodors AT limaniltoncesar medicaodedesempenhoavaliandoosistemadeumainstituicaodeensinodors AT penedoantoniosergiotorres medicaodedesempenhoavaliandoosistemadeumainstituicaodeensinodors AT souzagustavohenriquesilvade medicaodedesempenhoavaliandoosistemadeumainstituicaodeensinodors AT queirozjamersonviegas measuringperformanceevaluatingthesystemofaneducationalinstitutionofrs AT silveiramartinselvis measuringperformanceevaluatingthesystemofaneducationalinstitutionofrs AT limaniltoncesar measuringperformanceevaluatingthesystemofaneducationalinstitutionofrs AT penedoantoniosergiotorres measuringperformanceevaluatingthesystemofaneducationalinstitutionofrs AT souzagustavohenriquesilvade measuringperformanceevaluatingthesystemofaneducationalinstitutionofrs |
_version_ |
1773957506127626240 |