Representação tridimensional de processos de erosão costeira em ilhas barreiras utilizando tecnologia de jogos
The present paper describes the development of a methodology for three dimensional representation of coastal erosion processes in sandy beaches using game technologies. This representation objective to help professionals of Geosciences and Engineering, in a playful and interactive way, in the consta...
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Anuário do Instituto de Geociências
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ri-123456789-310072020-12-20T07:59:33Z Representação tridimensional de processos de erosão costeira em ilhas barreiras utilizando tecnologia de jogos Three-dimensional representation of coastal erosion processes in barrier islands using game technology Diniz, Carlos Henrique Grilo Amaro, Venerando Eustáquio Prudêncio, Mattheus da Cunha Felipe, Renan Farias Simulação Erosão Jogos sérios Unity 3D The present paper describes the development of a methodology for three dimensional representation of coastal erosion processes in sandy beaches using game technologies. This representation objective to help professionals of Geosciences and Engineering, in a playful and interactive way, in the constant challenges of better presenting the changes in morphology. These changes are promoted by the interaction between continental, oceanographic and atmospheric processes combined with human activities, which together modify these environments. Also, the steps and the flow for the implementation of simulation prototypes using the serious games approach with the Unity 3D game development tool were presented O presente artigo descreve o desenvolvimento de uma metodologia de representação tridimensional de processos de erosão costeira em praias arenosas utilizando tecnologia de jogos. Essa representação visa auxiliar os profissionais das geociências e das engenharias, de forma lúdica e interativa, nos constantes desafios de melhor apresentar as mudanças na morfologia. Essas mudanças são promovidas pela interação entre processos continentais, oceanográficos e atmosféricos somados às atividades antrópicas, que combinadas, modificam estes ambientes. São apresentadas ainda, as etapas e o luxo para implementação de protótipos de simulação utilizando a abordagem de jogos sérios com a ferramenta de desenvolvimento de jogos Unity 3D 2020-12-15T20:34:03Z 2020-12-15T20:34:03Z 2017 article DINIZ, C. H. G.; AMARO, V. E.; PRUDÊNCIO, M. C.; FELIPE, R. F.. Three-Dimensional representation of coastal erosion processes in barrier islands using game technology. Anuário do Instituto de Geociências - UFRJ, [S.L.], v. 40, n. 3, p. 147-158, 30 nov. 2017. Disponível em: https://revistas.ufrj.br/index.php/aigeo/article/view/27099. Acesso em: 01 dez. 2020. https://doi.org/10.11137/2017_3_147_158 https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/31007 10.11137/2017_3_147_158 pt_BR Attribution 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/br/ application/pdf Anuário do Instituto de Geociências |
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The present paper describes the development of a methodology for three dimensional representation of coastal erosion processes in sandy beaches using game technologies. This representation objective to help professionals of Geosciences and Engineering, in a playful and interactive way, in the constant challenges of better presenting the changes in morphology. These changes are promoted by the interaction between continental, oceanographic and atmospheric processes combined with human activities, which together modify these environments. Also, the steps and the flow for the implementation of simulation prototypes using the serious games approach with the Unity 3D game development tool were presented |
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