Educação em saúde da pessoa idosa na vivência integrada na comunidade em um curso de medicina: relato de experiência
The objective of this work is to report the experience of a medical undergraduate student at the Multicampi School of Medical Sciences of the Federal University of Rio Grande do Norte, during the completion of the Integrated Community Life (VIC) curricular component. In order to discuss broade...
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Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)
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ri-123456789-309932020-12-20T07:59:50Z Educação em saúde da pessoa idosa na vivência integrada na comunidade em um curso de medicina: relato de experiência Health education of the elderly personal in a medicine course: experience report Oliveira Filho, Humberto Cabral de Amorim, Érico Gurgel Oliveira, Ana Luiza Oliveira e Saúde do idoso Humanização da assistência Assistência integral à saúde Health of the Elderly Humanization of Assistance Comprehensive Health Care. The objective of this work is to report the experience of a medical undergraduate student at the Multicampi School of Medical Sciences of the Federal University of Rio Grande do Norte, during the completion of the Integrated Community Life (VIC) curricular component. In order to discuss broader issues such as health care resolving and Health Care Networks, we will use important elements concerning the organization and execution of a Health Education activity in a Basic Health Unit with a focus on the health care of the person the elderly. We problematize aspects such as reception, bonding, co-responsibility and humanization with the aim of AtençãoPrimáriaemSaúde (APS) O objetivo deste trabalho é relatar a experiência de um estudante da graduação em Medicina da Escola Multicampi de Ciências Médicas da Universidade Federal do Rio Grande do Norte, durante o cumprimento do componente curricular Vivência Integrada na Comunidade (VIC). A fim de discutir temáticas mais amplas, como resolutividade na atenção à saúde e Redes de Atenção à Saúde, usamos elementos concernentes à organização e à execução de uma atividade de Educação em Saúde em uma Unidade Básica de Saúde direcionada para a atenção à saúde da pessoa idosa. Problematizamos aspectos como acolhimento, vínculo, co- responsabilização e humanização com objetivo de significar autonomia dos idosos, bem como de fortalecer a Atenção Primária em Saúde (APS). 2020-12-15T12:24:07Z 2020-12-15T12:24:07Z 2020 article OLIVEIRA FILHO, Humberto Cabral; AMORIM, Erico Gurgel; OLIVEIRA, Ana Luiza Oliveira e. Educação em saúde da pessoa idosa na vivência integrada na comunidade em um curso de medicina: relato de experiência. Revista brasileira de iniciação científica, v. 7, p. 24-40, 2020. Disponível em: https://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/article/view/1459. Acesso em: 21 set. 2020. 2359-232X https://repositorio.ufrn.br/handle/123456789/30993 pt_BR Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/br/ application/pdf Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) |
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The objective of this work is to report the experience of a medical undergraduate student at the Multicampi School of Medical Sciences of the Federal University of Rio Grande do Norte, during the completion of the Integrated Community Life (VIC) curricular component. In order to discuss broader issues such as health care resolving and Health Care Networks, we will use important elements concerning the organization and execution of a Health Education activity in a Basic Health Unit with a focus on the health care of the person the elderly. We problematize aspects such as reception, bonding, co-responsibility and
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