Ferramentas de benchmarking como diferencial competitivo em empresas de fastfood na cidade de Natal - RN

It is notorious, in contemporary times, the increased demand for the products made available by fastfood chains, thereby generating economic growth sector organizations. Therefore this paper aims to demonstrate the Sistema de Monitoramento de Arranjos Produtivos - SIMAP for the companies studied s...

ver descrição completa

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Principais autores: Hékis, Hélio Roberto, Souza, Ricardo Pires de, Medeiros, Diego Derick O. de, Silva, Igor Bezerra Furtado, Borges, Thyago de Melo Duarte
Formato: article
Idioma:pt_BR
Publicado em: Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte
Assuntos:
Endereço do item:https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/29862
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id ri-123456789-29862
record_format dspace
spelling ri-123456789-298622020-08-23T07:25:35Z Ferramentas de benchmarking como diferencial competitivo em empresas de fastfood na cidade de Natal - RN Tools of benchmarking to start a competitive differencial in fastfood companies in the Natal - Brazil Hékis, Hélio Roberto Souza, Ricardo Pires de Medeiros, Diego Derick O. de Silva, Igor Bezerra Furtado Borges, Thyago de Melo Duarte Arranjo Produtivo Local – APL Benchmarking SIMAP Fastfood It is notorious, in contemporary times, the increased demand for the products made available by fastfood chains, thereby generating economic growth sector organizations. Therefore this paper aims to demonstrate the Sistema de Monitoramento de Arranjos Produtivos - SIMAP for the companies studied so that they can envision new management activities in order to have a competitive edge. To achieve this we used the exploratory explanatory methodology, with case study companies in Pittsburg and McDonald's in the city of Natal, RN, obtaining information through semi-structured survey. Analyzing the data, it was found that the studied companies, are above the average of the sector companies registered in SIMAP. In cross comparison between the companies studied, it was observed that the company has Pittsburg points to improve in several management indicators, in particular indicator integrated management system, in which the company was below 25%. It was also observed that in relation to financial management, the company best qualified Pittsburg this before your competitor McDonald's. It was demonstrated that the studied companies are in compliance with the minimum requirements set by its customers É notório, na contemporaneidade, o aumento da procura pelos produtos disponibilizados pelas redes de fastfood, gerando consequentemente o crescimento econômico das organizações do setor. Logo esse trabalho objetiva demonstrar o sistema de monitoramento de arranjos produtivos – SIMAP as empresas estudadas para que estas possam vislumbrar novas atividades de gestão com o intuito de ter um diferencial competitivo. Para alcançar esse objetivo utilizou-se a metodologia exploratória explicativa, com estudo de caso nas empresas Pittsburg e McDonald ́s na cidade de Natal-RN, obtendo-se as informações através de questionário semiestruturado. Analisando-se os dados, percebeu-se que as empresas estudadas, encontram-se acima da média das empresas do setor cadastradas no SIMAP. Em comparação cruzada entre as empresas estudadas, observou-se que a empresa Pittsburg possui pontos a aperfeiçoar, nos diversos indicadores de gestão, em especial no indicador sistema de gestão integrada, no qual essa empresa ficou abaixo de 25%. Observou-se também que em relação à gestão financeira, a empresa Pittsburg esta melhor qualificada perante sua concorrente McDonald ́s. Ficou evidenciado que as empresas estudadas estão em conformidade com os requisitos mínimos exigidos pelos seus clientes 2020-08-20T13:27:10Z 2020-08-20T13:27:10Z 2013 article HÉKIS, H. R.; SOUZA, R. P.; MEDEIROS, D. D. O. ; SILVA, I. B. F. ; BORGES, T. M. D. . Ferramentas de benchmarking como diferencial competitivo em empresas de fastfood na cidade de Natal - RN. Holos, v. 3, p. 51-66, 2013. Disponível em: http://www2.ifrn.edu.br/ojs/index.php/HOLOS/article/view/1059. Acesso em: 18 ago. 2020. https://doi.org/10.15628/holos.2013.1059 1807-1600 https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/29862 10.15628/holos.2013.1059 pt_BR Attribution 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/br/ application/pdf Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte
institution Repositório Institucional
collection RI - UFRN
language pt_BR
topic Arranjo Produtivo Local – APL
Benchmarking
SIMAP
Fastfood
spellingShingle Arranjo Produtivo Local – APL
Benchmarking
SIMAP
Fastfood
Hékis, Hélio Roberto
Souza, Ricardo Pires de
Medeiros, Diego Derick O. de
Silva, Igor Bezerra Furtado
Borges, Thyago de Melo Duarte
Ferramentas de benchmarking como diferencial competitivo em empresas de fastfood na cidade de Natal - RN
description It is notorious, in contemporary times, the increased demand for the products made available by fastfood chains, thereby generating economic growth sector organizations. Therefore this paper aims to demonstrate the Sistema de Monitoramento de Arranjos Produtivos - SIMAP for the companies studied so that they can envision new management activities in order to have a competitive edge. To achieve this we used the exploratory explanatory methodology, with case study companies in Pittsburg and McDonald's in the city of Natal, RN, obtaining information through semi-structured survey. Analyzing the data, it was found that the studied companies, are above the average of the sector companies registered in SIMAP. In cross comparison between the companies studied, it was observed that the company has Pittsburg points to improve in several management indicators, in particular indicator integrated management system, in which the company was below 25%. It was also observed that in relation to financial management, the company best qualified Pittsburg this before your competitor McDonald's. It was demonstrated that the studied companies are in compliance with the minimum requirements set by its customers
format article
author Hékis, Hélio Roberto
Souza, Ricardo Pires de
Medeiros, Diego Derick O. de
Silva, Igor Bezerra Furtado
Borges, Thyago de Melo Duarte
author_facet Hékis, Hélio Roberto
Souza, Ricardo Pires de
Medeiros, Diego Derick O. de
Silva, Igor Bezerra Furtado
Borges, Thyago de Melo Duarte
author_sort Hékis, Hélio Roberto
title Ferramentas de benchmarking como diferencial competitivo em empresas de fastfood na cidade de Natal - RN
title_short Ferramentas de benchmarking como diferencial competitivo em empresas de fastfood na cidade de Natal - RN
title_full Ferramentas de benchmarking como diferencial competitivo em empresas de fastfood na cidade de Natal - RN
title_fullStr Ferramentas de benchmarking como diferencial competitivo em empresas de fastfood na cidade de Natal - RN
title_full_unstemmed Ferramentas de benchmarking como diferencial competitivo em empresas de fastfood na cidade de Natal - RN
title_sort ferramentas de benchmarking como diferencial competitivo em empresas de fastfood na cidade de natal - rn
publisher Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte
publishDate 2020
url https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/29862
work_keys_str_mv AT hekishelioroberto ferramentasdebenchmarkingcomodiferencialcompetitivoemempresasdefastfoodnacidadedenatalrn
AT souzaricardopiresde ferramentasdebenchmarkingcomodiferencialcompetitivoemempresasdefastfoodnacidadedenatalrn
AT medeirosdiegoderickode ferramentasdebenchmarkingcomodiferencialcompetitivoemempresasdefastfoodnacidadedenatalrn
AT silvaigorbezerrafurtado ferramentasdebenchmarkingcomodiferencialcompetitivoemempresasdefastfoodnacidadedenatalrn
AT borgesthyagodemeloduarte ferramentasdebenchmarkingcomodiferencialcompetitivoemempresasdefastfoodnacidadedenatalrn
AT hekishelioroberto toolsofbenchmarkingtostartacompetitivedifferencialinfastfoodcompaniesinthenatalbrazil
AT souzaricardopiresde toolsofbenchmarkingtostartacompetitivedifferencialinfastfoodcompaniesinthenatalbrazil
AT medeirosdiegoderickode toolsofbenchmarkingtostartacompetitivedifferencialinfastfoodcompaniesinthenatalbrazil
AT silvaigorbezerrafurtado toolsofbenchmarkingtostartacompetitivedifferencialinfastfoodcompaniesinthenatalbrazil
AT borgesthyagodemeloduarte toolsofbenchmarkingtostartacompetitivedifferencialinfastfoodcompaniesinthenatalbrazil
_version_ 1773962485775204352