Análise do perfil da clientela como orientação a elaboração de um plano de negócio
This study aims to identify the orientation of a customer profile analysis to create a business plan for a small business, included in the segment of bars and restaurants. The methodology used was a "Survey", with questionnaires to a random sample of 400 people circulating in crowded areas...
Na minha lista:
Principais autores: | , , , , , , |
---|---|
Formato: | article |
Idioma: | pt_BR |
Publicado em: |
Faculdades FACET
|
Assuntos: | |
Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/29709 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
ri-123456789-29709 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
ri-123456789-297092020-07-26T07:52:51Z Análise do perfil da clientela como orientação a elaboração de um plano de negócio Analysis of customer profile as guidance for developing a business plan Silva, Tábata Regina da Zimmer, Renata Cavallazzi Hékis, Hélio Roberto Diógenes, Jamil Ramsi Farkat Sousa, Kléber Cavalcante Nunes, Benilton Medeiros Oliveira, Idelmárcia Dantas de Empreendedorismo Plano de Negócios Pesquisa de Mercado This study aims to identify the orientation of a customer profile analysis to create a business plan for a small business, included in the segment of bars and restaurants. The methodology used was a "Survey", with questionnaires to a random sample of 400 people circulating in crowded areas of the city which is proposed install the business. The results obtained by the Customer Profile Analysis allowed indicate instructions for preparing the projects of products and services, marketing, operational, strategic and financial, these components of a Business Plan Este trabalho objetiva identificar as orientações de uma análise do perfil da clientela para elaboração de um plano de negócios a uma empresa de pequeno porte, pertencente ao segmento de bares e restaurantes. A metodologia utilizada foi uma “Survey”, com aplicação de questionários a uma amostra aleatória de 400 pessoas que circulavam em locais movimentados do município em que propõe-se instalar o empreendimento. Os resultados obtidos pela Análise do Perfil dos Clientes permitiu apontar orientações a formatação dos projetos de produtos e serviços, mercadológicos, operacionais, estratégicos e financeiros, estes formadores de um Plano de Negócios 2020-07-22T20:51:08Z 2020-07-22T20:51:08Z 2013 article SILVA, T. R.; ZIMMER, R. C.; HÉKIS, H. R.; DIÓGENES, J. R. F.; SOUSA, K. C.; NUNES, B. M.; OLIVEIRA, I. D.. Análise do perfil da clientela como orientação a elaboração de um plano de negócio. Revista Gestão do Conhecimento (Curitiba. Impresso), v. 7, p. 28-49, 2013. Disponível em: https://www.facet.br/gc/artigos/resumo.php?artigo=58. Acesso em: 21 jul. 2020. 1982-0666 https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/29709 pt_BR Attribution-ShareAlike 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/br/ application/pdf Faculdades FACET |
institution |
Repositório Institucional |
collection |
RI - UFRN |
language |
pt_BR |
topic |
Empreendedorismo Plano de Negócios Pesquisa de Mercado |
spellingShingle |
Empreendedorismo Plano de Negócios Pesquisa de Mercado Silva, Tábata Regina da Zimmer, Renata Cavallazzi Hékis, Hélio Roberto Diógenes, Jamil Ramsi Farkat Sousa, Kléber Cavalcante Nunes, Benilton Medeiros Oliveira, Idelmárcia Dantas de Análise do perfil da clientela como orientação a elaboração de um plano de negócio |
description |
This study aims to identify the orientation of a customer profile analysis to create a business plan for a small business, included in the segment of bars and restaurants. The methodology used was a "Survey", with questionnaires to a random sample of 400 people circulating in crowded areas of the city which is proposed install the business. The results obtained by the Customer Profile Analysis allowed indicate instructions for preparing the projects of products and services, marketing, operational, strategic and financial, these components of a Business Plan |
format |
article |
author |
Silva, Tábata Regina da Zimmer, Renata Cavallazzi Hékis, Hélio Roberto Diógenes, Jamil Ramsi Farkat Sousa, Kléber Cavalcante Nunes, Benilton Medeiros Oliveira, Idelmárcia Dantas de |
author_facet |
Silva, Tábata Regina da Zimmer, Renata Cavallazzi Hékis, Hélio Roberto Diógenes, Jamil Ramsi Farkat Sousa, Kléber Cavalcante Nunes, Benilton Medeiros Oliveira, Idelmárcia Dantas de |
author_sort |
Silva, Tábata Regina da |
title |
Análise do perfil da clientela como orientação a elaboração de um plano de negócio |
title_short |
Análise do perfil da clientela como orientação a elaboração de um plano de negócio |
title_full |
Análise do perfil da clientela como orientação a elaboração de um plano de negócio |
title_fullStr |
Análise do perfil da clientela como orientação a elaboração de um plano de negócio |
title_full_unstemmed |
Análise do perfil da clientela como orientação a elaboração de um plano de negócio |
title_sort |
análise do perfil da clientela como orientação a elaboração de um plano de negócio |
publisher |
Faculdades FACET |
publishDate |
2020 |
url |
https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/29709 |
work_keys_str_mv |
AT silvatabatareginada analisedoperfildaclientelacomoorientacaoaelaboracaodeumplanodenegocio AT zimmerrenatacavallazzi analisedoperfildaclientelacomoorientacaoaelaboracaodeumplanodenegocio AT hekishelioroberto analisedoperfildaclientelacomoorientacaoaelaboracaodeumplanodenegocio AT diogenesjamilramsifarkat analisedoperfildaclientelacomoorientacaoaelaboracaodeumplanodenegocio AT sousaklebercavalcante analisedoperfildaclientelacomoorientacaoaelaboracaodeumplanodenegocio AT nunesbeniltonmedeiros analisedoperfildaclientelacomoorientacaoaelaboracaodeumplanodenegocio AT oliveiraidelmarciadantasde analisedoperfildaclientelacomoorientacaoaelaboracaodeumplanodenegocio AT silvatabatareginada analysisofcustomerprofileasguidancefordevelopingabusinessplan AT zimmerrenatacavallazzi analysisofcustomerprofileasguidancefordevelopingabusinessplan AT hekishelioroberto analysisofcustomerprofileasguidancefordevelopingabusinessplan AT diogenesjamilramsifarkat analysisofcustomerprofileasguidancefordevelopingabusinessplan AT sousaklebercavalcante analysisofcustomerprofileasguidancefordevelopingabusinessplan AT nunesbeniltonmedeiros analysisofcustomerprofileasguidancefordevelopingabusinessplan AT oliveiraidelmarciadantasde analysisofcustomerprofileasguidancefordevelopingabusinessplan |
_version_ |
1773965853554900992 |