A academia como campo social: o caso da revista Comunicação, Mídia e Consumo da Escola Superior de Propaganda e Marketing

This dissertation describes the magazine Comunicação, Mídia e Consumo of the Superior School of Advertising and Marketing (ESPM) within the context of the publication of scientific research in postgraduate programs in Social Communication. The main objective is to understand the editorial and pol...

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Detalhes bibliográficos
Autor principal: Lopes, Josilma Oliveira
Outros Autores: Gomes, Marcelo Bolshaw
Formato: Dissertação
Idioma:por
Publicado em: Brasil
Assuntos:
Endereço do item:https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/26574
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spelling ri-123456789-265742019-02-08T04:36:46Z A academia como campo social: o caso da revista Comunicação, Mídia e Consumo da Escola Superior de Propaganda e Marketing Lopes, Josilma Oliveira Gomes, Marcelo Bolshaw Veloso, Maria do Socorro Furtado Coelho, Maria das Graças Galvão Pinto Mendes, Marcilia Luzia Gomes da Costa Comunicação Ciências sociais aplicadas Revistas científicas Mídia Consumo CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO: ESTUDOS DA MÍDIA This dissertation describes the magazine Comunicação, Mídia e Consumo of the Superior School of Advertising and Marketing (ESPM) within the context of the publication of scientific research in postgraduate programs in Social Communication. The main objective is to understand the editorial and political criteria, both stated and hidden, that govern the classification and quality of journals in the area. The descriptive and exploratory research is a case study and points to a necessary change in the editorial criteria of scientific publication. The journal under study, Comunicação, Mídia e Consumo (ISSN 1983-7070), has been published by PPGCOM-ESPM since 2004 and has been published exclusively in digital format since 2014. It is published quarterly and evaluated as Qualis A2 in the area of Communication and Information. In order to construct the theoretical reference of the research, we study different authors, for the purpose to understand better the field of communication, highlighting Bourdieu, who approaches the concepts of scientific field, monopoly of scientific authority and scientific competence. A presente dissertação é resultado da pesquisa A academia como campo social: o caso da revista Comunicação, Mídia e Consumo da Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM), e se insere no contexto das publicações da pesquisa científica nos programas de PósGraduação em Comunicação Social. O objetivo principal é analisar a revista no que se refere à classificação e à qualidade enquanto periódico da área da comunicação. A pesquisa, descritiva e exploratória, é um estudo de caso e aponta para uma necessária mudança dos critérios editoriais de publicação científica. A revista em estudo, Comunicação, Mídia e Consumo (ISSN 1983-7070), é editada pelo PPGCOM-ESPM desde 2004, sendo publicada exclusivamente no formato digital desde 2014. Tem periodicidade quadrimestral e é avaliada como Qualis/Capes A2 na área de Comunicação e Informação. Para construir o referencial teórico da pesquisa, estudamos diferentes autores, de forma a melhor compreender o campo da comunicação. Destaca-se Bourdieu, que aborda as definições dos conceitos de campo científico, monopólio da autoridade científica e competência científica. 2019-02-07T17:06:11Z 2019-02-07T17:06:11Z 2018-09-27 masterThesis LOPES, Josilma Oliveira. A academia como campo social: o caso da revista Comunicação, Mídia e Consumo da Escola Superior de Propaganda e Marketing. 2018. 90f. Dissertação (Mestrado em Estudos da Mídia) - Centro de Ciências Humanas, Letras e Artes, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2018. https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/26574 por Acesso Aberto application/pdf Brasil UFRN PROGRAMA DE PÓS-GRADUAÇÃO EM ESTUDOS DA MÍDIA
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Lopes, Josilma Oliveira
A academia como campo social: o caso da revista Comunicação, Mídia e Consumo da Escola Superior de Propaganda e Marketing
description This dissertation describes the magazine Comunicação, Mídia e Consumo of the Superior School of Advertising and Marketing (ESPM) within the context of the publication of scientific research in postgraduate programs in Social Communication. The main objective is to understand the editorial and political criteria, both stated and hidden, that govern the classification and quality of journals in the area. The descriptive and exploratory research is a case study and points to a necessary change in the editorial criteria of scientific publication. The journal under study, Comunicação, Mídia e Consumo (ISSN 1983-7070), has been published by PPGCOM-ESPM since 2004 and has been published exclusively in digital format since 2014. It is published quarterly and evaluated as Qualis A2 in the area of Communication and Information. In order to construct the theoretical reference of the research, we study different authors, for the purpose to understand better the field of communication, highlighting Bourdieu, who approaches the concepts of scientific field, monopoly of scientific authority and scientific competence.
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