Cartografia do close: platôs de festivos, platôs musicais

Our research program runs through the musicality circuit in Galpão29, which is located in the neighborhood of Ribeira, in Natal-RN. From this location we seek to draw a cartography of musicality spaces. In Natal’s night opened up spaces for action of collective organizers of parties, inviting young...

ver descrição completa

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Autor principal: Lacava, Vyullheney Fernandes de Araújo
Outros Autores: Takeuti, Norma Missae
Formato: Dissertação
Idioma:por
Publicado em: Brasil
Assuntos:
Endereço do item:https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/21701
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id ri-123456789-21701
record_format dspace
spelling ri-123456789-217012019-05-26T05:45:51Z Cartografia do close: platôs de festivos, platôs musicais Lacava, Vyullheney Fernandes de Araújo Takeuti, Norma Missae Dantas, Alexsandro Galeno Araújo Santos, Maria de Fátima Lima Cartografia Close Platôs festivos Platôs musicais CNPQ::OUTROS::CIENCIAS SOCIAIS Our research program runs through the musicality circuit in Galpão29, which is located in the neighborhood of Ribeira, in Natal-RN. From this location we seek to draw a cartography of musicality spaces. In Natal’s night opened up spaces for action of collective organizers of parties, inviting young people to attend the events present at the festive agenda of Galpão29. The festivities opened environments, and in their midst, invited the participants to the action. The notion of close, in our thesis, seeks to present the form of relationship between bodies with the environments present in our city. On those parties we could find young people pouring their desires in their own bodies, microphones, announced flyers of events, calls for consideration and participation of performances. We found DJs and bands who composed musical productions and spread it in the costumes, to act on stage. The public were faced with participants acting in the scene by creating their own closes. We questioned the creation of work spaces where momentary freedoms are realized, where the body drunk to music and moves of everyday overcodings of city’s life. The creation of festive plateaus make up micropolitical effects on the city’s scene, through the celebration of life and composition of musicality that are expressed in their minor effects. Then we draw a cartography of close, showing how the creation of spaces and performances take place in Natal’s scene between the flashes captured in the events and how the closes are dragged to other city environments. Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES) Nosso programa de pesquisa percorre o circuito de musicalidades no Galpão29, ambiente localizado no bairro da Ribeira, em Natal-RN. A partir desta localidade buscamos traçar uma cartografia dos espaços de musicalidades. Na noite natalense abriram-se espaços para atuação de coletivos organizadores de festas, convidando os jovens a frequentar os eventos presentes na agenda festiva do Galpão29. As festas abriram ambientes e, no seio deles, convidaram os partícipes à atuação. A noção de close, em nossa dissertação, busca apresentar a forma de relação entre corpos com os ambientes presentes na nossa cidade. Naquelas festas pudemos encontrar jovens vertendo seus desejos em seus próprios corpos, microfones, flyers anunciativos de eventos, chamadas para apreciação e participação de performances. Encontramos DJs e bandas que compuseram produções musicais e estenderam-nas as indumentárias, para atuação nos palcos. No público deparamo-nos com partícipes atuando na cena através da criação de seus próprios closes. Problematizamos a criação de espaços de atuação onde são percebidas liberdades momentâneas, onde o corpo embriaga-se de músicas e se desloca das sobrecodificações cotidianas da vida na cidade. A criação de platôs festivos compõem efeitos micropolíticos na cena da cidade, através da celebração da vida e da composição de musicalidades que se expressam em seus efeitos menores. Traçamos então uma cartografia do close, mostrando como a criação de espaços e performances acontecem na cena natalense entre os flashs capturados nos eventos e como os closes são arrastados para outros ambientes da cidade. 2017-01-20T12:00:20Z 2017-01-20T12:00:20Z 2016-01-29 masterThesis LACAVA, Vyullheney Fernandes de Araújo. Cartografia do close: platôs de festivos, platôs musicais. 2016. 115f. Dissertação (Mestrado em Ciências Sociais) - Centro de Ciências Humanas, Letras e Artes, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2016. https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/21701 por Acesso Aberto application/pdf Brasil UFRN PROGRAMA DE PÓS-GRADUAÇÃO EM CIÊNCIAS SOCIAIS
institution Repositório Institucional
collection RI - UFRN
language por
topic Cartografia
Close
Platôs festivos
Platôs musicais
CNPQ::OUTROS::CIENCIAS SOCIAIS
spellingShingle Cartografia
Close
Platôs festivos
Platôs musicais
CNPQ::OUTROS::CIENCIAS SOCIAIS
Lacava, Vyullheney Fernandes de Araújo
Cartografia do close: platôs de festivos, platôs musicais
description Our research program runs through the musicality circuit in Galpão29, which is located in the neighborhood of Ribeira, in Natal-RN. From this location we seek to draw a cartography of musicality spaces. In Natal’s night opened up spaces for action of collective organizers of parties, inviting young people to attend the events present at the festive agenda of Galpão29. The festivities opened environments, and in their midst, invited the participants to the action. The notion of close, in our thesis, seeks to present the form of relationship between bodies with the environments present in our city. On those parties we could find young people pouring their desires in their own bodies, microphones, announced flyers of events, calls for consideration and participation of performances. We found DJs and bands who composed musical productions and spread it in the costumes, to act on stage. The public were faced with participants acting in the scene by creating their own closes. We questioned the creation of work spaces where momentary freedoms are realized, where the body drunk to music and moves of everyday overcodings of city’s life. The creation of festive plateaus make up micropolitical effects on the city’s scene, through the celebration of life and composition of musicality that are expressed in their minor effects. Then we draw a cartography of close, showing how the creation of spaces and performances take place in Natal’s scene between the flashes captured in the events and how the closes are dragged to other city environments.
author2 Takeuti, Norma Missae
author_facet Takeuti, Norma Missae
Lacava, Vyullheney Fernandes de Araújo
format masterThesis
author Lacava, Vyullheney Fernandes de Araújo
author_sort Lacava, Vyullheney Fernandes de Araújo
title Cartografia do close: platôs de festivos, platôs musicais
title_short Cartografia do close: platôs de festivos, platôs musicais
title_full Cartografia do close: platôs de festivos, platôs musicais
title_fullStr Cartografia do close: platôs de festivos, platôs musicais
title_full_unstemmed Cartografia do close: platôs de festivos, platôs musicais
title_sort cartografia do close: platôs de festivos, platôs musicais
publisher Brasil
publishDate 2017
url https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/21701
work_keys_str_mv AT lacavavyullheneyfernandesdearaujo cartografiadocloseplatosdefestivosplatosmusicais
_version_ 1773963971130294272