O ensino de funções trigonométricas através do software geogebra
In this study, we sought to address the weaknesses faced by most students when they were studying trigonometric functions sine and cosine. For this, we proposed the use of software Geogebra in performing a sequence of activities about the content covered. The research was a qualitative approach b...
Na minha lista:
Autor principal: | |
---|---|
Outros Autores: | |
Formato: | Dissertação |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte
|
Assuntos: | |
Endereço do item: | https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/18659 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
ri-123456789-18659 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
ri-123456789-186592017-11-02T23:25:55Z O ensino de funções trigonométricas através do software geogebra Maia, Joaildo Pereira, Marcelo Gomes http://lattes.cnpq.br/9501400008776063 http://lattes.cnpq.br/8115277730238592 Bernardino, Adriano Thiago Lopes http://lattes.cnpq.br/4363509444505545 Medino, Ary Vasconcelos http://lattes.cnpq.br/7296244207920172 Matemfiatica. Funções Trigonomfietricas. Geogebra Mathematics. Trigonometric Functions. Geogebra CNPQ::OUTROS In this study, we sought to address the weaknesses faced by most students when they were studying trigonometric functions sine and cosine. For this, we proposed the use of software Geogebra in performing a sequence of activities about the content covered. The research was a qualitative approach based on observations of the activities performed by the students of 2nd year of high school IFRN - Campus Caicfio. The activities enabled check some diculties encountered by students, well as the interaction between them during the tasks. The results were satisfactory, since they indicate that the use of software contributed to a better understanding of these mathematical concepts studied Universidade Federal do Rio Grande do Norte Nesse trabalho, buscou-se suprir as defi ciências enfrentadas por boa parte dos alunos quando eram estudadas as funfições trigonomfietricas seno e co-seno. Para isso, propôs-se a utilizafição do software Geogebra na realizafição de uma sequência de atividades sobre o contefiudo abordado. A pesquisa teve uma abordagem qualitativa, baseada em observa fições das atividades realizadas pelos alunos do 2o Ano do Ensino Mfiédio do IFRN { Campus Caicfió. As atividades possibilitaram verificar algumas dificuldades encontradas pelos alunos, assim como a interafição existente entre eles durante a realizafição das tarefas. Os resultados obtidos foram satisfatfiórios, pois indicam que a utilizafição do software contribuiu para uma melhor compreensão desses conceitos matemfiáticos estudados 2015-03-03T15:36:11Z 2013-07-25 2015-03-03T15:36:11Z 2013-04-12 masterThesis MAIA, Joaildo. O ensino de funções trigonométricas através do software geogebra. 2013. 48 f. Dissertação (Mestrado em Álgebra; Análise matemática; Ensino de matemática; Geometria e topologia; Matemática aplicada) - Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, 2013. https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/18659 por Acesso Aberto application/pdf application/pdf Universidade Federal do Rio Grande do Norte BR UFRN Programa de Pós-Graduação em Matemática em Rede Nacional Álgebra; Análise matemática; Ensino de matemática; Geometria e topologia; Matemática aplicada |
institution |
Repositório Institucional |
collection |
RI - UFRN |
language |
por |
topic |
Matemfiatica. Funções Trigonomfietricas. Geogebra Mathematics. Trigonometric Functions. Geogebra CNPQ::OUTROS |
spellingShingle |
Matemfiatica. Funções Trigonomfietricas. Geogebra Mathematics. Trigonometric Functions. Geogebra CNPQ::OUTROS Maia, Joaildo O ensino de funções trigonométricas através do software geogebra |
description |
In this study, we sought to address the weaknesses faced by most students when
they were studying trigonometric functions sine and cosine. For this, we proposed the
use of software Geogebra in performing a sequence of activities about the content covered.
The research was a qualitative approach based on observations of the activities
performed by the students of 2nd year of high school IFRN - Campus Caicfio. The
activities enabled check some diculties encountered by students, well as the interaction
between them during the tasks. The results were satisfactory, since they indicate
that the use of software contributed to a better understanding of these mathematical
concepts studied |
author2 |
Pereira, Marcelo Gomes |
author_facet |
Pereira, Marcelo Gomes Maia, Joaildo |
format |
masterThesis |
author |
Maia, Joaildo |
author_sort |
Maia, Joaildo |
title |
O ensino de funções trigonométricas através do software geogebra |
title_short |
O ensino de funções trigonométricas através do software geogebra |
title_full |
O ensino de funções trigonométricas através do software geogebra |
title_fullStr |
O ensino de funções trigonométricas através do software geogebra |
title_full_unstemmed |
O ensino de funções trigonométricas através do software geogebra |
title_sort |
o ensino de funções trigonométricas através do software geogebra |
publisher |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte |
publishDate |
2015 |
url |
https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/18659 |
work_keys_str_mv |
AT maiajoaildo oensinodefuncoestrigonometricasatravesdosoftwaregeogebra |
_version_ |
1773965280206127104 |