REFLEXÕES SOBRE A PERCEPÇÃO AMBIENTAL DE FUTUROS PROFESSORES SOBRE OS IMPACTOS CAUSADOS POR PLÁSTICOS AO MEIO AMBIENTE
This article analyzed the perception of undergraduate students in Chemistry about the impacts of plastics on the environment through a questionnaire, which contained open and closed questions, and in the open questions the analyses were performed through content analyses, which consists of categoriz...
Na minha lista:
Principais autores: | , |
---|---|
Formato: | Online |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN
|
Endereço do item: | https://periodicos.ufrn.br/saberes/article/view/29710 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
oai:periodicos.ufrn.br:article-29710 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
oai:periodicos.ufrn.br:article-297102023-02-10T12:41:51Z REFLEXÕES SOBRE A PERCEPÇÃO AMBIENTAL DE FUTUROS PROFESSORES SOBRE OS IMPACTOS CAUSADOS POR PLÁSTICOS AO MEIO AMBIENTE de Oliveira, Jéssika Paula Matias Miranda, Elisangela Plásticos Percepção ambiental This article analyzed the perception of undergraduate students in Chemistry about the impacts of plastics on the environment through a questionnaire, which contained open and closed questions, and in the open questions the analyses were performed through content analyses, which consists of categorizing the answers given by the students, finding similarities between each of them, and by differentiating them according to their category and analyzing each category according to the literature. The analyses of the results generated in this research allowed the realization that each individual feels the environment around him in a different way, that is, he/she has different environmental perceptions, depending on their history and culture, but all conceive that the environment is very fragile in the face of the impacts generated by society. It has also been found that academics understand that improvement to the environment comes from information, that is, if you understand that something you practice is not positive to the environment, theoretically, according to your knowledge you will not do so. O presente artigo analisou a percepção dos acadêmicos de Licenciatura em Química, sobre os impactos dos plásticos no meio ambiente através de um questionário, que continha questões abertas e fechadas, sendo que nas questões abertas as análises foram realizadas por meio de análises de conteúdo, que consiste em categorizar as respostas dadas pelos estudantes, encontrando semelhanças entre cada uma delas, e separando-as de acordo com sua categoria e analisar cada categoria segundo a literatura. As análises dos resultados gerados nesta pesquisa possibilitaram a constatação de que cada indivíduo sente o ambiente ao seu redor de uma forma diferente, ou seja possui percepções ambientais diferentes, dependendo da sua história e cultura, mas todos concebem que meio ambiente é muito frágil perante os impactos gerados pela sociedade. Também verificou-se que os acadêmicos, entendem que a melhoria para o meio ambiente vem de informação, ou seja, se você entende que algo que você pratica não é positivo ao meio ambiente, teoricamente, segundo seus conhecimentos você não irá fazê-lo. Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN 2022-09-24 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://periodicos.ufrn.br/saberes/article/view/29710 Saberes: Revista interdisciplinar de Filosofia e Educação; v. 19 n. 1 (2019): Saberes: Filosofia e Educação; 51-71 1984-3879 10.21680/1984-3879.2019v19n1 por https://periodicos.ufrn.br/saberes/article/view/29710/16106 Copyright (c) 2022 Saberes: Revista interdisciplinar de Filosofia e Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
institution |
Periódicos UFRN |
collection |
Portal de Pediódicos Eletrônicos da UFRN |
language |
por |
format |
Online |
author |
de Oliveira, Jéssika Paula Matias Miranda, Elisangela |
spellingShingle |
de Oliveira, Jéssika Paula Matias Miranda, Elisangela REFLEXÕES SOBRE A PERCEPÇÃO AMBIENTAL DE FUTUROS PROFESSORES SOBRE OS IMPACTOS CAUSADOS POR PLÁSTICOS AO MEIO AMBIENTE |
author_facet |
de Oliveira, Jéssika Paula Matias Miranda, Elisangela |
author_sort |
de Oliveira, Jéssika Paula |
title |
REFLEXÕES SOBRE A PERCEPÇÃO AMBIENTAL DE FUTUROS PROFESSORES SOBRE OS IMPACTOS CAUSADOS POR PLÁSTICOS AO MEIO AMBIENTE |
title_short |
REFLEXÕES SOBRE A PERCEPÇÃO AMBIENTAL DE FUTUROS PROFESSORES SOBRE OS IMPACTOS CAUSADOS POR PLÁSTICOS AO MEIO AMBIENTE |
title_full |
REFLEXÕES SOBRE A PERCEPÇÃO AMBIENTAL DE FUTUROS PROFESSORES SOBRE OS IMPACTOS CAUSADOS POR PLÁSTICOS AO MEIO AMBIENTE |
title_fullStr |
REFLEXÕES SOBRE A PERCEPÇÃO AMBIENTAL DE FUTUROS PROFESSORES SOBRE OS IMPACTOS CAUSADOS POR PLÁSTICOS AO MEIO AMBIENTE |
title_full_unstemmed |
REFLEXÕES SOBRE A PERCEPÇÃO AMBIENTAL DE FUTUROS PROFESSORES SOBRE OS IMPACTOS CAUSADOS POR PLÁSTICOS AO MEIO AMBIENTE |
title_sort |
reflexões sobre a percepção ambiental de futuros professores sobre os impactos causados por plásticos ao meio ambiente |
description |
This article analyzed the perception of undergraduate students in Chemistry about the impacts of plastics on the environment through a questionnaire, which contained open and closed questions, and in the open questions the analyses were performed through content analyses, which consists of categorizing the answers given by the students, finding similarities between each of them, and by differentiating them according to their category and analyzing each category according to the literature. The analyses of the results generated in this research allowed the realization that each individual feels the environment around him in a different way, that is, he/she has different environmental perceptions, depending on their history and culture, but all conceive that the environment is very fragile in the face of the impacts generated by society. It has also been found that academics understand that improvement to the environment comes from information, that is, if you understand that something you practice is not positive to the environment, theoretically, according to your knowledge you will not do so. |
publisher |
Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN |
publishDate |
2022 |
url |
https://periodicos.ufrn.br/saberes/article/view/29710 |
work_keys_str_mv |
AT deoliveirajessikapaula reflexoessobreapercepcaoambientaldefuturosprofessoressobreosimpactoscausadosporplasticosaomeioambiente AT matiasmirandaelisangela reflexoessobreapercepcaoambientaldefuturosprofessoressobreosimpactoscausadosporplasticosaomeioambiente |
_version_ |
1766681716505706496 |